תכנון תאורה בשלבי בניה או שיפוץ

תכנון של בית חדש או תכנון של שיפוץ הוא חוויה מרגשת. התכנון כולל התייחסות לכל ההיבטים השונים של הבית וכולל את החדרים, שינוי הצנרת וגם יצירת נקודות חשמל חדשות. כאשר מתכננים את הבית מומלץ לתכנן כיצד תתבצע התאורה כדי להעביר את הדרישות השונות לחשמלאי. תכנון מוקדם של התאורה יחסוך לכם גם כספים רבים של הבאת חשמלאי שיבצע בשלב מאוחר יותר את העבודה וגם בבלאגן בבית בשל הצורך לחצוב כשהבית כבר בנוי או לאחר שיפוץ.

ההיגיון בתכנון תאורה לפני שיוצאים לבניה או שיפוץ הוא גבוה, אך רבים לא יודעים מה חשוב לקחת בחשבון בעת תכנון התאורה. כאשר מבצעים תכנון תאורה חשוב לקחת בחשבון את האווירה הכללית המיועדת לכל חדר או בית, מידת האור הנדרש לחלל ואת העבודה הנדרשת כדי לשים את גופי התאורה השונים.

 

אווירה כללית

לפני שרוכשים או בוחרים את גופי התאורה ואת המיקום שלהם יש לבחור את האווירה הנדרשת למקום. כאשר מבצעים שיפוץ או בנייה חדשה ועובדים עם מעצב או אדריכל, מומלץ להסביר להם מהי האווירה שאתם רוצים ליצור לבית.

את רכישת גופי התאורה ניתן לבצע בליווי המעצב או לבד. אלו אשר בוחרים לבצע את הרכישה עם המעצב (או המעצבת כמובן) יסבירו מבעוד מועד מהי האווירה שהם רוצים ליצור בבית, אך אלו שאינם ניגשים לחנות עם המעצב יוכלו להסביר בה את הדרישות השונות שלהם ולעבור עם הצוות המקצועי במקום על הדרישות השונות שלהם. הגעה לחנות עם תכניות החשמל ועם הבקשות ליצירת האווירה הנדרשת, למוכרים במקום יהיה קל יותר לסייע לכם.

 

מידת האור הנדרש

כל בית נהנה בצורה שונה מתאורה טבעית. ישנם בתים אשר פונים לכיוון דרום ויש להם חלונות גדולים ולכן הם נהנים יותר מתאורה טבעית. לעומת זאת ישנן דירות אשר פונות לצפון או דירות עם חלונות קטנים יותר. ככל שפחות אור טבעי נכנס לחדר, כך עולה הצורך להגביר את כמות גופי התאורה.

מעבר לאור הטבעי שנכנס לבית ישנן שעות של חשיכה ואז מידת האור הנדרשת תלויה גם בבני הבית. ישנם בעלי בתים אשר מעוניינים שביתם יהיה מואר מאד גם בשעות הערב ויש שנהנים מתאורה עמומה. בהתאם לכמות האור הנדרשת ובהתחשבות בגודלו של החלל ניתן לבחור את צורת גופי התאורה ואת הנורות השונות אשר ישמשו אותם.

 

הנחת גופי תאורה

תכנון נכון של התאורה בשלבי בניית הבית או בשלבי השיפוץ יכולים להקל מאד על הנחת גופי התאורה. ניתן תמיד להשתמש בנקודות התאורה הקיימות בבית והדבר מתאים במיוחד בבתים בהם לא מתוכנן שיפוץ אלא רק עיצוב מחדש, אך במידה ואתם עומדים לפני שיפוץ תוכלו קודם כל לבחור את גופי התאורה ובהתאם לבקש מהחשמלאי להכין את נקודות החשמל הנדרשות ולהתקין את התאורה.

 

לרכישת גופי תאורה כנסו עכשיו לחנות אונליין