הנחיות פרקטיות לבחירת תאורה לבית

בחירת מנורות לבית, בין אם היא נעשית במסגרת תהליך שיפוצים, הום סטיילינג או עיצוב מחדש של הבית, היא משימה לא פשוטה. בעידן שבו ישנה חשיבות רבה להיבטים העיצוביים של אביזרי הבית שאנחנו רוכשים, עלינו לקחת בחשבון לא רק שיקולים פונקציונאליים בבחירת המנורות, אלא גם פרמטרים דקורטיביים- עיצוביים. מאמר זה ינחה אתכם צעד אחר צעד בבחירת התאורה האידיאלית עבור חללי הבית השונים.

 

בחירת תאורה באופן מושכל צעד אחד צעד

הגדירו קודם כל את התקציב העומד לרשותכם. כאשר המגבלות הכלכליות ידועות מראש, קל יותר לנתב את הרכישה ולבחור את המוצרים המתיישבים עם היכולות הפיננסיות שלנו. במילים אחרות, כדי לא להיוותר עם חור בכיס בסוף הרכישה, כזה שיהיה קשה להתמודד עם ההשלכות שלו, היו כנים עם עצמכם מלכתחילה באשר ליכולות שלכם.
פעמים רבות אנחנו הולכים לחנות מבלי לדעת באמת מה אנחנו רוצים, עניין שמקשה במידה רבה על ביצוע של רכישה המותאמת לצרכים. הידיעה, שאתם צריכים תאורה לבית אינה מספקת.
תאורה לגינה או גוף תאורה לחדר ילדים? מנורות “בוטיק”, שעוצבו על-ידי מעצבים בינלאומיים או גופים תעשייתיים קונבנציונאליים, שניתן למצוא בכל חנות לתאורה? מנורות בקו עיצוב וינטג’י עם נגיעה נוסטלגית או מנורות יוקרתיות בסגנון הייטקיסטי? אם תוכלו לענות על השאלות הללו מראש, הסיכוי שתלכו לאיבוד בתוך המגוון הקיים בשוק בעת הרכישה עצמה יהיה קטן יותר.

פתחו מגזינים או אתרי אינטרנט בתחום עיצוב הבית וקבלו השראה. אחרי שמצאתם מנורה כלבבכם, גזרו את התמונה או הדפיסו אותה, והצטיידו בה בעת ההגעה אל אולם התצוגה או אל החנות.
גם אם מדובר בגוף תיאורה שיוצר בחו”ל, הסיכויים למצוא כמותו בארץ הם גבוהים למדי, ולכן תמיד כדאי שתמונת המנורה שבה חשקה נפשכם תהיה אתכם. במידה שהתקציב מאפשר לכם, ואתם אתם יודעים בדיוק מה אתם רוצים, תמיד תוכלו לקבל שירות ממעצב שייצר עבורכם גוף תאורה בהזמנה אישית.

הצעד האחרון הוא הרכישה עצמה. זה הזמן לכתת רגליים אל אולם התצוגה ולהתרשם מהמלאי הקיים. ייתכן שביקור באולם תצוגה אחד לא יספק אתכם, וכי יהיה עליכם לנדוד בין מספר חנויות עד שתמצאו את מבוקשכם. בכל אופן, כאשר מצאתם את מה שרציתם, הפנו אל כל השאלות החשובות אל נציגי המכירה. מיהי היצרנית של המנורות? מהי רמת האיכות שלהן וכמה שנים הן אמורות להחזיק מעמד? האם ניתנת אחריות לגופי התאורה הנרכשים? האם החברה מבצעת התקנה בבית הלקוח כאשר מדובר במנורות כבדות ומאסיביות במיוחד וכו’.

 

לתת את הדעת להיבט העיצובי של המנורה

זכרו, כי מנורות הן אלמנט עיצובי, וכי מהבחינה הזו, יכולה להיות להן תרומה משמעותית למרחב שבו הן יותקנו. לכן, רצוי לבחור מנורה שהעיצוב שלה מתיישב עם הקו העיצובי השולט בחלל, כך שהתקנתה תוכל להכניס לחדר נופך מיוחד ולהשלים את המראה שלו.

לרכישת תאורה לבית כנסו עכשיו לחנות אונליין