המדריך לבחירת תאורה לבית

תכנון תאורה דורש התאמה של נורות למאפיינים הייחודיים בכל חדר. קיים הבדל משמעותי בין מציאת פתרון תאורה לחדר של ההורים, לבין פתרון דומה עבור חדרי שינה של תינוקות וילדים, מטבח, סלון ועוד.
המדריך לבחירת תאורה לבית חייב לקחת בחשבון כל שיקול ולפענח אותו על פי צרכי הלקוחות או מסגרת התקציב. במילים אחרות, לכל חדר בבית יש תפקיד אחר ולכן מטרת התאורה משתנה בהתאם: בחדרים הדורשים תאורה פונקציונאלית אפשר להסתפק בגופי תאורה עומדים וחזקים, בעוד בחדרים אחרים ניתן לגוון את האור הרגיל עם אלומות ממוקדות או תאורה הומוגנית.

 

מה כולל תכנון מקדים של תאורה?

הסוד עבור בחירה מוצלחת של תאורה הוא תכנון מקדים. עצה בסיסית קובעת כי יש להתקין תאורה חזקה בחדר בעל גוון קיר כהה, על מנת להתגבר על אפקט בליעת האור בתוך הקירות. לעומת זאת, בחדר עם קירות בהירים אפשר להסתפק בתאורה עדינה. הרפלקטיביות של התאורה מן הקיר תאפשר לאור להתפזר בכל החדר בצורה אחידה ועקבית. בנוסף, תכנון תאורה לבית כולל קבלת החלטות עקרוניות על פריטים רבים. יש לקבוע כיצד לשלב את התאורה עם הטעם האישי ואורח החיים.
שנית, מומלץ לשים לב לתכנון של גופי תאורה טכניים כמו גופי תאורה שקועים בתקרה, בקירות או ברצפות. ייעוץ מקצועי וסיור מקדים מאפשרים פתרונות יצירתיים עבור בית הלקוח ומשפיעים על הבית לאורך זמן. חשוב להתייחס אל התאורה כבר בשלבים הראשונים של שיפוץ, חידוש או ריהוט בית. שילוב של גופי תאורה מתאימים עם השלד של הבית יבטיח ניצול אופטימאלי של מערכות התאורה החדשות.

 

טיפים לתכנון תאורה

יש עוד כמה עצות מצוינות עבור תכנון תאורה בתוך הבית הפרטי. ראשית, חשוב להכיר בהבדל בין הארת חללים בעלי תקרה נמוכה לבין הארת חללים עם תקרה גבוהה. ברוב הבתים החדשים התקרה היא בגובה ממוצע וסטנדרטי, אולם בדירות ישנות הדגש הוא על תקרה גבוהה המחייבת בחירת גופי תאורה הולמים. גופי תאורה השוטפים את התקרה מחזירים את האור כלפי מטה ולכן יוצרים אשליה של חלל גדול. במקביל, תאורה אמורה להוסיף חן ואסתטיקה ולכן רצוי להחליט מה האווירה המועדפת בכל חדר. כדאי להתאים את החומר שממנו עשוי גוף התאורה לשאר האלמנטים בחלל, או להשתמש בגוף תאורה דומיננטי על מנת להקנות מראה מתוחכם ואלגנטי. אביזרי התאורה עונים על שלל צרכים פונקציונאליים ואסתטיים ואפשר להשתמש בהם לאיזון עיצוב נועז וצבעוני.
לסיכום, תכנון תאורה לבית מתחיל בהגדרה של צרכים ומטרות. בשלבים הבאים אפשר להגיע אל פגישות ייעוץ עם אנשי מקצוע מנוסים, לבחור מבין קטלוג פריטים וגופי תאורה ולהשקיע בשילוב התאורה עם שאר העיצוב. הדבר החשוב ביותר הוא להקפיד על תאורה המתאימה לאופי של החדרים השונים ולהרגלים של דיירי הבית.

לרכישת גופי תאורה לבית כנסו עכשיו לחנות אונליין