בחירת גופי תאורה למטבח

תאורה למטבח צריכה לתת מענה על צרכים פונקציונאליים ואסתטיים. המטבח הוא חדר מרכזי המשרת את כל דיירי הבית ותאורה נכונה שלו יכולה להביא לשדרוג משמעותי. בעזרת גופי תאורה ספציפיים ניתן ליצור אשליה של מטבח גדול, לתרום להרמוניה בין הרהיטים ומכשירי החשמל ולהסתיר פגמים או נזקים. המטרה של גופי התאורה היא להשלים את עיצוב המטבח תוך הדגשת פריטים מיוחדים. בעזרת התאורה אפשר לשנות את המראה של מטבח מיושן ולהעלות את ערך הנכס כולו.

סיבות אלו ואחרות מוכיחות את החשיבות של גופי תאורה בחדרים מרכזיים כמו מטבח. אך כיצד בוחרים את גופי התאורה המתאימים, מה ההבדל בין גופים שונים ואילו טיפים יבטיחו עיצוב מנצח של מטבח מואר?

 

סוגי תאורה למטבח

תאורה למטבח מורכבת מתאורה כללית, תאורה משימתית ותאורת אווירה. עדיף לרכוש גופי תאורה איכותיים ולהפוך אותם להשקעה משתלמת, אולם ניתן גם לחסוך בהוצאות באמצעות תכנון השלד יחד עם פתרונות התאורה.

מבחינת תאורה כללית, הדגש הוא על תאורה טבעית של אור השמש וגוף תאורה התלוי במרכז המטבח. מנגד, תאורה משימתית הופכת את המטבח לחלל נוח לעבודה. האור הבהיר של תאורה כזו עוזר לקרוא מתכונים, לזהות מצרכים וכן הלאה. נורות הלוגן לדוגמא הן פתרון מצוין עבור תאורה משימתית של מטבח. לבסוף יש להרחיב על תאורת אווירה ולציין כי מטרתה העיקרית היא עיצוב ואסתטיקה. התאורה מפנה את תשומת הלב אל הכלים, התמונות, החפצים האומנותיים או כל פרט דקורטיבי אחר המופיע בחלל. שילוב בין הסוגים הללו יבטיח התאמה של התאורה לסיטואציה ולאופי המטבח.

 

טיפים לתאורה נכונה

גופי התאורה צריכים להאיר את כל חלקי המטבח. זהו לא חדר בו אפשר ליצור נישות חשוכות ולכן רוב הלקוחות מעדיפים תאורה פלורוסנטית הומגנת, קרה ולא ממוקדת. אפקט תאורה כללי מקבלים עם גופים פלורוסנטיים צמודי תקרה. אלו גופי תאורה הקיימים במגוון של גרסאות, סוגים וגימורים. בנוסף, אפשר להשתמש בגוף תאורה פלורוסנטי כמו שקוע תקרה עגול במקרה של הנמכת גבס. במידה וישנה הנמכת תקרה נבחר תאורה חלשה שתייצר אווירה נעימה במהלך אירוח.

ההמלצה העיקרית היא לבחור גופי תאורה למטבח בהתאם לעיצוב הכללי. את ארונות המטבח רצוי להאיר עם תאורה נסתרת מתחת ובתוך הארונות. שימוש בפסי לדים וגופי תאורה שקועים יעניקו מראה מרשים למטבח ויקלו על השימוש בו כחדר עבודה. מטבח עם אי אפשר להאיר באמצעות גופי תאורה דקורטיביים. כאן הדגש הוא על המראה החיצוני של גוף התאורה ולא רק על עוצמת האור או הפיזור. גופי תאורה דקורטיביים הממוקמים מעל האי מספקים אפקט המדגיש קווי עיצוב קיימים. זהו פתרון מועדף על מעצבי פנים ואדריכלים. הוא רלוונטי כאמור למטבח עם אי, אך יש לקוחות שמצליחים לשלב אותו גם במטבחים מסורתיים יותר.

לרכישת גופי תאורה למטבח כנסו עכשיו לחנות אונליין