תאורה כמרכיב מרכזי בעיצוב הבית והשפעתה על החיים בבית

עולם התאורה מהווה מרכיב מרכזי וחשוב בעולם עיצוב הפנים, ולא בכדי. לאפשרויות התאורה השונות שאנו יכולים לשלב בביתנו הזדמנות להשפיע באופן ממשי על החיים בבית – הן על האווירה הכללית או האווירה המתקבלת בחדרים ואזורים שונים בבית, והן על תחומים אחרים כגון חיסכון כספי ואנרגטי, תחום האסתטיקה ועוד.

בעוד אנשים רבים אינם מייחסים לתחום התאורה חשיבות יתרה כאשר הם מתכננים את ביתם או מעצבים מחדש את הדירה בה הם מתגוררים, מעצבי פנים ואנשי מקצוע אחרים מעולם התאורה מייחסים לתחום חשיבות רבה, ובצדק.

כיצד, אם כן, משפיעה התאורה בביתנו על החיים השוטפים בבית, ומדוע מדובר בתחום מרכזי של ממש בעולם עיצוב הפנים?

 

שיקולי יעילות ופרקטיות של ממש בבחירת התאורה הביתית

השפעת עולם התאורה הביתית על חיינו היא כאמור נרחבת ועמוקה יותר ממה שאנחנו מייחסים לה.

השפעה זו ניכרת במיוחד כאשר מדובר ביעילות ובשיקולים פרקטיים. לדוגמה – חשבון החשמל. שימוש בתאורה חסכונית ובגופי תאורה מתקדמים ויעילים מבחינה אנרגטית יכול לחסוך לנו מאות ואלפי שקלים בשנה בחשבונות חשמל ובהחלפה של נורות וכו’. כיום, ניתן להשיג נורות וגופי תאורה ביתיים שונים אשר יוצרו בטכנולוגיות מתקדמות, והם חסכוניים ביותר בצריכת החשמל מצד אחד, ובנויים להחזיק מעמד ולהאיר במשך שעות רבות מצד שני. לכן, גם חשבון החשמל החודשי יהיה נמוך יותר, וגם כמות הפעמים בהן נצטרך להחליף נורות ולרכוש נורות או גופי תאורה חדשים תהיה נמוכה יותר.

השפעה נוספת של התאורה על החיים בבית באה לכדי ביטוי בנוחות ובפרקטיות של גופי תאורה, הן מבחינת עצמת ההארה או האפשרות לשלוט ולווסת את עצמת האור, והן מבחינת מיקום גופי התאורה. מעצבי פנים טובים ייקחו בחשבון את הצרכים של תושבי הבית (מבחינת עצמה ומיקום גם יחד), ויתחשבו בצרכים אלו בעת תכנון התאורה לבית. למשל, הצבה של נקודות תאורה לצד המיטות לשם קריאה במיטה, הצבה של אור חזק ובהיר מספיק במטבח ובחדר העבודה ואולי שילוב בין אפשרות לאור רך ונעים ואפשרות לאור חזק ובהיר בסלון (בו צרכי התאורה שלנו משתנים על פי סיטואציות שונות).

 

השפעת התאורה בבית על אווירה כללית ואמורפית

תאורה ביתית יצירתית יכולה להשפיע גם על האווירה הכללית השוררת באזורים שונים של הבית, אווירה אשר אינה בהכרח מוגדרת וברורה – לפעמים קשה לשים את האצבע על ההשפעה של התאורה, אך ברגע ששמים לכך לב ברור שהשפעה זו קיימת.

דוגמאות בולטות לאופן בו בחירה יצירתית של תאורה לבית יכולה להשרות אווירה נעימה היא בחירה של תאורה צבעונית לאזורים מסוימים (דוגמה נפוצה היא תאורה ירוקה או כחולה עמומה לאזור החצר והגינה של הבית), או למשל הצבה של עמעמים באזור דוגמת הסלון, בו לעיתים נרצה ליצור אווירה רכה, נעימה ומרגיעה.

לסיכום, לבחירת תאורה לבית השפעה ממשית על החיים והאווירה הכללית בבית, הרבה יותר ממה שרובנו מודעים. לכן, התייעצות עם אנשי מקצוע מנוסים ויצירתיים מעולם התאורה יכולה להבטיח שהתאורה שתהיה בבית או בדירה שלנו תשפיע באופן הרצוי על החיים והאווירה הכללית בבית.

לרכישת גופי תאורה לבית כנסו עכשיו לחנות אונליין