תאורת לדים

תאורת לדים הפכה לאמצעי התאורה המועדף והמרכזי בחללים. LED היא דיודה פולטת אור והטכנולוגיה פותחה בתחילת שנות ה-60 של המאה ה-20
בתחילת הדרך השתמשו בנורות הללו כנורות חיווי וכבר אז הבחינו בעמידות וביעילותן האנרגטית. השכלול ב-LED והפחתת עלויות הייצור הפכו את הנורות במרוצת השנים לזמינות יותר ולאלטרנטיבות אטרקטיביות לנורות הליבון המסורתיות.

מדוע כדאי לעבור לתאורת לדים?

תאורת לד מציגה מגוון יתרונות בולטים, שהופכים אותה לנחשקת במיוחד בסביבות של מגורים ומשרדים. ראשית, הנורה מצטיינת ביעילות אנרגטית גבוהה מאוד לחיסכון ניכר בצריכת חשמל. שנית, הנורה בעלת תוחלת חיים ארוכה של בממוצע 50,000 שעות ואף יותר בהשוואה לנורת ליבון אשר ממוצע אורך חייה הוא כ-1000 שעות בלבד.
לנורות לד מאפיינים נוספים שהופכים אותן לכה אטרקטיביות: היכולת לפעול בתנאי מזג אוויר קיצוניים כולל חום וקור קיצוני וזו גם הסיבה שפופולאריות שלהן גבוהה במיוחד בחללים החשופים לתנאי מזג אוויר משתנים ובאזורים קרים.
נורות אלה גם מסוגלות לפלוט רמת בהירות גבוהה במיוחד ומגיעות במגוון רחב של טמפרטורות צבע.
בכל הנוגע לתאורת לדים, אין סכנת כוויה בעקבות פליטת חום, כיוון שהחום שמוקרן נמוך ולכן הן מצוינות להארת חללים אשר רגישים לאור חום, לדוגמא, חדרים המקושטים ביצירות אמנות.

תאורת לד גם ידידותית לסביבה ומחירם של הגופים אטרקטיבי למדי ביחס לתפוקה ולתוחלת החיים הארוכה – החזר השקעה מובטח. כמו כן, הן נחשבות למוצר אמין במיוחד העמיד גם בפני פגיעות ורעידות. לכל אלה תוסיפו את התפעול הנוח – התגובה של נורות LED היא מהירה והנורה מאירה במהירות בהשוואה לנורות אחרות.

לדים בשלל עיצובים

תאורת לדים מככבת בשלל גופי תאורה קטנים וגדולים בספקטרום רחב ובהיצע מסחרר, החל  בתאורת אווירה, דרך תאורה סביבתית המספקת כמות אחידה של אור וכלה בתאורה תכליתית, למשל, נורות לד מצדי מראת האיפור.
הנורות בעלות גמישות עיצובית נפלאה ואומני התאורה מפיקים מהן את המקסימום וממציאים אותן כל פעם מחדש בגרסאות ייחודיות על פי המגמות המובילות בזירת התאורה. מפנסים דרך זרקורים, גופים שקועי תקרה ועד גופי תאורה תלויים. תאורה דקורטיבית ופונקציונאלית וכל שצריך זה רק לבחור על פי תכנון התאורה של המרחב.

דגשים חשובים בבחירת תאורת לדים

בבחירת תאורת לדים יש להתייחס לסקאלת הצבעים המועדפת: האם תרצו אור חם, צהוב-לבן או לבן ניטרלי. ברוב המקרים טמפרטורת צבע לבנה חמה תתאים לחללים דוגמת סלון וחדר שינה בהם רוצים ליצור תחושה אינטימית מזמינה בעוד במטבחים וחדרי רחצה נהוג לשלב טמפרטורת צבע קרירה יותר.
חשוב לוודא שהתאורה ממוקסמת בהתאמה אישית: הצבת אורות לבנים קרירים בחדר עבודה מגבירה את ייצור הסרוטונין ויכולה לשפר את המיקוד.
בחדר השינה כדאי להימנע מנורות בהירות הפולטות אור כחול שיכול לפגוע בטיב השינה. לשטח – מרפסת או חצר כדאי לבחור גופים אטומים למים.
כדאי לבחור גפי תאורה מצוידים בפתרון עמעום לשליטה בתפוקת ועוצמת האור. עמעום גם תורם לחיסכון באנרגיה באמצעות הפחתת העומס החשמלי של גוף התאורה.
התאורה החכמה שנכנסה לבתים רבים והיא מאפשרת לשלוט בהתאמה אישית בלדים מכל מקום ובכל זמן, לחסוך אנרגיה ואפילו לשלוט בטמפרטורת הצבע ולעמעם אורות.
ישנן מגמות מעניינות רבות בתאורת לד: ניתן להבחין בעלייתם של גופי תאורה עם שילובי פליז המעניקים מראה יוקרתי לחלל וכן גופים בעלי עיצוב גיאומטרי וצורניות משגעת. כמו כן, מנורות בעיצובים ממריצים ונועזים. הגופים העגולים מככבים בשלל גדלים ומידות בצבעים הקלאסיים של שחור או לבן.

הסוגים השונים של תאורת לדים

כדי להבין את האפשרויות שמציעה תאורת לדים, שווה להתעכב על המפרט הטכני ומשמעותו. נורת לד מכילה מספר חלקים ומופיעה במספר תצורות. בתצורתה האיכותית ביותר (High Power), המערכת כוללת שבב, מעגל מודפס, לוח קירור, עדשות וספק כוח (דרייבר). תאורת לדים מסוג High Power (HP) מוזן במתח 350mA-700mA והוא מורכב מגוף קירור וממגוון עדשות לפיזורי אור, הנעים בין 6 ל-45 מעלות. בנוסף, הוא יכול גם לספק פיזור אובלי/אליפטי, עוצמת אור גבוהה, איכות אור גבוהה (CRI) יציבות עוצמת וגוון ההארה לארוך זמן.

תאורת הלדים מסוג Low Power (LP) הינה בעלת גודל קטן יותר (5 מ”מ). נורת לד LP יעילה בצריכת החשמל ואינה מתחממת, ולכן גם אינה כוללת גוף קירור. פיזור האור המאפיין לד LP הוא רחב ועוצמת ההארה והאיכות האורית (CRI) נמוכות. בנוסף, הוא מאופיין בחוסר יציבות בגוון האור.

ספקי הכוח

מערכת תאורת לדים מופעלת באמצעות ספק כוח (דרייבר), אשר יכול להיות משולב בנורת הלד באופן מובנה או בחיבור חיצוני. ספק כוח חיצוני יעיל למשל להפעלה של מספר נורות לד. תאורת לד מתקדמת יותר נעשית באמצעות דרייבר DMX. הדרייבר יודע לתקשר עם מערכת שליטה ומאפשר שליטה על שינויי גוון וצבע.

טווח גוונים רחב בתאורת לדים

משום שאור הלד מורכבת משולשת צבעי היסוד – אדום, ירוק וכחול – ניתן למעשה לשלוט על מגוון רחב מאוד של גווני אור. מעבר להארה בגווני הלבן השונים (חם, קר או אור יום) ניתן לשלב גם תאורה צבעונית באותו אביזר. הנתון הטכני הזה פותח קשת רחבה של שימושים ורעיונות להארה פונקציונאלית, מעוצבת ודינאמית.
כיום, תאורת הלדים עדיין אינה יכולה לתפוס את מקומה של כל סוג הארה. אולם הפיתוחים הטכנולוגיים המואצים בתחום, יספקו בעתיד הקרוב עוד מגוון רחב של יכולות, אשר יתורגמו לפתרונות תאורה מתקדמים.

מוזמנים להתרשם מתאורת לדים בקרני תכלת >>

לרכישת תאורת לד כנסו עכשיו לחנות אונליין