תאורה לבית ליצירת האווירה המתאימה

מאז ומתמיד היו זקוקים הבתים לתאורה. תאורה בבית משמשת קודם כל עבורנו, כדי שנוכל לראות לאן אנו הולכים ומה אנו עושים. לאור בבית יש השפעה רבה על מצב הרוח שלנו, על אופן הפעילות שלנו ועל הרגשות שלנו.

תאורה לבית אשר יוצרת אוירה נעימה היא תאורה שמשלבת בין הצורך הבסיסי של מתן אור לבית לבין האוירה המתאימה אותה ניתן ליצור בבית. על מנת ליצור את האוירה המתאימה באמצעות תאורה נכונה, נוכל לשלב בבית גופי תאורה אמנותיים או כאלו שמתאימים לתאורת אוירה.

 

תאורת אוירה קבועה בקיר

ישנם גופי תאורה רבים אשר ניתן לתלות אותם על הקיר. פעמים רבות גופי התאורה הללו מיועדים כדי ליצור את האווירה המתאימה בבית תוך שימוש בגוף מעוצב ותאורה שמתפזרת ממנו בעדינות. לרוב תאורה כזו תהיה במסדרונות, אך רצוי מאד להניח תאורה על הקיר גם בשאר הבית כמו למשל באוזר בו מונחת תמונה, מעל החדרים השונים באופן מפוזר בסלון.

 

תאורה ניידת

ישנם גופי תאורה אשר ניתן לנייד אותם ממקום למקום. גופי אלו יכולים להיות מנורות המונחות על הרצפה או על שלחנות וכשהם חלק מהבית קשה מאד לפספס אותם. לרוב התאורה מגופים אלו לא תהיה חזקה במיוחד, אך היא תהיה נעימה מאד ושילוב של גוף תאורה עומד בסלון יכול להעניק הרגשה ביתית ונעימה.

 

תאורת LED

כדי ליצור בבית אוירה באמצעות תאורה, עלינו להחליט על מה נרצה לשים דגש. תאורת LED מאפשרת לנו להדגיש אזורים מיוחדים ובכך להפנות את תשומת הלב שלנו או להרגיש שזו האווירה הביתית הכללית. את תאורת ה LED קל לשלב בבית והיא אינה צרכנית מפונקת של חשמל ולכן היא יכולה לפעול שעות רבות.

 

גופי תאורה אמנותיים

עיצוב גופי התאורה זו אמנות של ממש ובבתים רבים גוף התאורה הוא יצירת האמנות אשר מונחת בבית. גופי התאורה יכולים להיות תעשיתיים או להיות מוכנים בעבודת יד והיום ניתן לראות של שילובי חומרים שונים בעיצוב התאורה. שיטת הכנת גוף התאורה, החומרים והעיצוב שהושקע בו יכולים להכניס לבית יצירת אמנות של ממש. כאשר אנו מעוניינים להכניס אמנות לבית נוכל לבחון את גופי התאורה הקיימים, חלקם יאירו על יצירות האמנות וחלקם יהיו אמנות בפני עצמם.

 

אוירה בחדרים

רבים חושבים על עיצוב באמצעות תאורה לחללים המרכזיים של הבית, אך לתאורה חלק חשוב גם בחדרים. בכל חדר נרצה אוירה נעימה ונוכל לעשות זאת באמצעות תאורה מתאימה. כך נוכל לשים בחדר השינה שני גופי תאורה, אחד בכל צד של המיטה וזאת לצד תאורה נוספת בחדר, על הקיר או התקרה. בחדרי הילדים נשלב בין תאורת תקרה שיכולה לפזר את האור לכל חלל החדר, תאורת שולחן לילדים לומדים ותאורה נוספת לקריאה במיטה.

 

לרכישת גופי תאורה לבית כנסו עכשיו לחנות אונליין