טיפים לעיצוב תאורה לחדרי ילדים

הורים המעוניינים לעצב את חדר הילדים צריכים להשקיע מחשבה בפיזור אור אחיד והגיוני. ראשית, יש להתחשב באור הטבעי הנשקף מהחלונות. כדאי לבדוק את עיצוב החדר בשעות שונות של היום ולברר כיצד האור בא לידי ביטוי. אור טבעי מהחלון יכול לחסוך בהוצאות על רכישת ספוטים או אביזרים שקועי תקרה, אולם הוא בכל מקרה מוגבל לשעות מסוימות. שנית, יש להציב את הבטיחות בראש סדר העדיפויות. חשוב לרכוש גופי תאורה המיוצרים על ידי חברות מוכרות ובעלות מוניטין חיובי. רצוי לבדוק מראש האם האביזרים עומדים בתווי התקן הנדרשים גם מבחינה בטיחותית וגם בהיבט התפעולי.

לאחר שמכינים את הרקע ומגדירים סדר עדיפויות, ניתן לעבור לשלב המעשי של עיצוב חדר הילדים. הורים לתינוקות נדרשים לחשוב על הטווח הקצר והארוך. בטווח הקצר הדגש הוא על פיזור אור שיקל עליהם לקום לתינוק במהלך הלילה, להחליף לו חיתול, להלביש אותו או לשחק איתו. לעומת זאת, בטווח האור הדרישה היא לפיזור אור אחיד ואפקטיבי. תאורה נכונה תעניק לילד תנאים אופטימאליים למשחק בחדר וגם תגן עליו מפני תאונות או נזקים.

 

תאורת לד לחדרי ילדים

אחד הפתרונות המרשימים בתחום של תאורה לחדרי ילדים קשור לטכנולוגיית LED. נורות אלו נשענות על גביש שעובד על זרם ישר ולא חלופי. המשמעות היא קודם כל חיסכון עצום בהוצאות חשמל ואנרגיית קירור. הנורות מציעות אורך חיים של עשרות אלפי שעות גם בשימוש אינטנסיבי ויום יומי. הן נדלקות בתוך ננו שניות, אינן נשחקות ורמת הבטיחות שלהן גבוהה גם בהשוואה לכל נורה אחרת. השוואה בין נורות על בסיס פרמטרים כמו זמן הצתה, נצילות הפקת אור, אורך חיים ואביזרים נלווים לא משאירה מקום לספק לגבי האטרקטיביות שלהן בחדרי ילדים.

הורים המתלבטים לגבי שילוב תאורת LED בחדרי ילדים מוזמנים להתייעץ עם מעצבי פנים או אנשי מקצוע. התפקיד של מומחים הוא לספק להורים פרספקטיבה חיצונית, גם לגבי השימוש בנורות מסוימות וגם לגבי עמידה במסגרת התקציב. בניגוד למה שנהוג לחשוב, אין סיבה לשאת בהוצאות על מנת לעצב את פיזור האור בחדר הילדים. הגדרת צרכים, עמידה ביעדים וגיבוש סדר עדיפויות יעניקו להורים כלים נוחים לעיצוב משתלם.

 

ביטוי אישי בעיצוב חדר הילדים

לקראת סיום כדאי להזכיר את הנושא של בחירת תאורה לחדרי ילדים תוך השארת מקום לביטוי אישי. בסופו של דבר, הורים מעניקים לילדים את מלוא אהבתם ולכן מגיע להם להביא לידי ביטוי את ההעדפות שלהם. בהקשר של חדר ילדים ניתן לעשות זאת באמצעות בחירה בספוטים מסוימים, שקועי תקרה ספציפיים או כל אלמנט דקורטיבי אחר.

כדאי להתייחס לתהליך העיצוב של חדרי הילדים בתור חוויה מפרה. הורים נדרשים לגלות סבלנות, להשתמש במערכת שיקולים מורכבת ולחשוב על המשמעות של הפרטים הקטנים.

לרכישת גופי תאורה לחדרי ילדים כנסו עכשיו לחנות אונליין