תאורה מעוצבת לבית ולמשרד – נקודות חשובות

עולם התאורה המעוצבת כולל כיום מגוון עצום של גופי תאורה המעוצבים באינספור סגנונות שונים – עיצובים פונקציונאליים ושימושיים, עיצובי אומנותיים לחלוטין,עיצובים אלגנטיים ומאופקים, עיצובים המנסים לשלב בין האומנות לפונקציונאליות ועוד.

בבואנו לבחור תאורה מעוצבת לבית, למשרד או לכל מקום אחר בו אנו זקוקים לפתרונות תאורה – מהן הנקודות החשובות שעלינו לשים לנגד עינינו בעת שאנו בוחרים את גופי התאורה המתאימים ביותר?

מה המסר שמעביר גוף התאורה המעוצב – במיוחד כאשר מדובר בגופי תאורה המעוצבים בצורה הבולטת לעין מבחינה אסתטית (כלומר, גוף תאורה אשר אינו סטנדרטי מבחינת המראה שלו), כדאי להתעכב על השאלה – מהו הסגנון העיצובי/אומנותי המאפיין גוף תאורה זה? נקודה זו חשובה במיוחד כאשר בוחרים תאורה למשרד, לחדר הקבלה וההמתנה בעסק שלנו וכד’ – כל מקום אליו מגיעים לקוחות וגורמים חיצוניים כאשר חשוב לנו הרושם שהם מקבלים בבואם לעסק.

כך, בעסק רשמי בעל אופי טכני “קר” יחסית (דוגמת משרד עורכי דין, מרפאת שיניים וכד’) נרצה גופי תאורה בעלי עיצוב יחסית פשוט ומינימאלי אשר אינו בולט או “צועק” יתר על המידה. לעומת זאת, במידה ומדובר בעסק בעל פן אומנותי או יצירתי (דוגמת משרד פרסום או משרד של מעצבים, אומנים מסוגים שונים וכד’) נרצה גופי תאורה המעוצבים בצורה אוונגרדית ובולטת יותר לעין, כאלו אשר ימשכו את תשומת הלב ויצהירו משהו בנוגע לטעמים שלנו כפי שהם באים לכדי ביטוי בעיצוב הפנים בעסק שלנו.

תאורה מעוצבת ופונקציונאלית גם יחד – במידה ואנו בוחרים גופי תאורה מעוצבים, כנראה שהפן האסתטי חשוב לנו כאן מאוד. עם זאת, אין לוותר על הפונקציונאליות של התאורה שאנו בוחרים. כיום, ניתן למצוא מספיק גופי תאורה מעוצבים ומגוונים אשר גם מגיעים עם נורות חסכוניות בחשמל ובעלות אורך חיים גבוה, ונורות המתאימות בצבען ובעצמת התאורה שלהן לשימושים שונים. לכן, יש לזכור כי בנוסף לעיצוב החיצוני של גוף התאורה הוא בכל זאת מיועד לשרת מטרה מסוימת ביותר – להאיר עבורנו אזור מסוים בבית, במשרד, בגינה וכו’, ועל מנת שיעשה זאת בצורה הטובה ביותר עליו להכיל נורה מתאימה מבחינת עצמה וצבע.

אחידות – נקודה זו חשובה במיוחד עבור משרדים ובתי עסק – כאשר אנו בוחרים גופי תאורה למשרד או לבית העסק שלנו, כדאי לשמור על מידה מסוימת של אחידות ועקביות. אין זה אומר כי אנו חייבים לרכוש בדיוק את אותו גוף תאורה עבור כל המקומות הזקוקים לתאורה במשרד. אבל כן לדאוג שהסוגים השונים של מנורות ותאורה מעוצבת שאנו רוכשים יתאימו אחד לשני על מנת שייווצר באותו מקום מראה אסתטי ואלגנטי, המראה על טוב טעם ויכולות עיצוב טובות. על מנת לשמור על אחידות מסוג זה ניתן למשל לרכוש גופי תאורה שונים, אך מאותה סדרה, המכילה עיצובים מעט שונים אך בעלי אותם מאפיינים כלליים ומראה כללי.

לרכישת גופי תאורה מעוצבים כנסו עכשיו לחנות אונליין