תאורה לחדרי ילדים שמעודדת לימודים

כל הורה רוצה ליצור עבור הילד שלו את התנאים הטובים ללמידה. לעיתים, מבלי שאנו שמים לב, אנו מקשים על תהליך הלמידה עצמו. כאשר אנו מעצבים את חדר הילדים אנחנו חושבים על כל הפרטים הקטנים כמו איזו מיטה תתאים לילד, איזה ארון ישתלב ואפילו חושבים על צבעי הקירות. כאשר מתכננים חדר לילד שכבר נמצא בבית הספר חשוב להבין כי תנאי התאורה בחדר הילדים ישפיעו מאד על היכולת הלימודית שלו.

כאשר הילד כותב, קורא או אפילו מוציא מידע דרך המחשב, הוא מאמץ את העיניים. עד כמה שהפעולה עשויה להיראות פעולה רגילה ויום יומית, ילדים רבים מתקשים ללמוד כשתנאי התאורה בחלל אינם אידיאליים ללמידה. כדי שהתאורה תעודד את הלימוד, עליה להיות מפוזרת בחלל החדר מצד אחד וממוקדת לכיוון אליו אמור הילד להפנות את המבט.

חלוקת תאורה בחלל

כאשר התאורה ממוקדת היא עשוייה להיות מסנוורת. אפילו אם התאורה אינה מסנוורת בעיניים באופן ישיר, כשהיא חזקה מידיי היא עלולה לעייף את הילד וכשהעיניים מתעייפות ישנה עייפות של הלמידה והילד עשוי להעלות טענות כמו קושי להתרכז, עייפות או אי הבנה של הלימודים.
כדי לחלק את התאורה בחדר הילדים אפשר לשים מספר מנורות תקרה או לחילופין לבחור גוף תאורה אשר מורכב ממספר נורות שכל אחת מכוונת לאזור אחר. גוף תאורה נוסף אשר מתאים לחדר ילדים הוא גוף שיכול להיות צמוד לתקרה ומכוסה באופן שמפזר את האור בחלל כולו. כאשר האור מתפזר בכל החדר הוא מאפשר לילד להחזיק יותר זמן מעמד בעת הלמידה שיכולה להיות מורכבת מקריאה, כתיבה או מעבודה מול המחשב.

מנורת שולחן

הורים רבים דואגים לסביבת הלמידה של ילדיהם ודואגים לכיסא ושולחן מתאימים, אך גם מנורת שולחן הוא פריט חשוב על שולחן הלמידה. חשוב לשים לב שעבור ילד ימני יש להניח את המנורה מצד שמאל ועבור ילד שמאלי יש להניח את המנורה מימין.

תשומת לב לפרטים הקטנים בתאורת החדר יכולה להוביל לתהליך למידה נוח יותר עבור הילד. כאשר המנורה נמצאת בצד הלא נכון של השולחן היא עלולה לשים צל על האזור בו הילד אמור לקרוא וליצור בטעות את הפעולה ההפוכה מהפעולה הנדרשת ממנו. מנורת השולחן יכולה להיות מונחת עליו או תלויה על הקיר כשהמטרה זהה, ליצור עבור הילד סביבת למידה מושלמת.

מנורת קריאה

ילד אשר נוהג לקרוא במיטה בשעות החשיכה עלול להרגיש סחרחורת, לדמוע ולחוש כי יש לו קושי בקריאה. הקושי בקריאה יכול פעמים רבות למצוא מענה בתאורה מתאימה. תאורה לא צריכה להיות חזקה אלא רכה ונעימה וזאת כדי לא לסנוור או לשלוח אור חזק במהלך הקריאה.

התחשבות בתאורה בחדר בו לומד הילד יכולה לתת לו סביבת למידה אידיאלית ולהקל עליו בביצוע משימות יום יומיות אשר קשורות בלמידה.

לרכישת תאורה לבית כנסו עכשיו לחנות אונליין