טיפים לבחירת תאורה למרפסת

מזג האויר הישראלי גורם לנו לבלות הרבה זמן בחוץ. רבים מנצלים את המרפסות כמקום ישיבה אהוב ברוב ימות השנה. האווירה של המרפסת מושפעת מהתאורה וניתן לבצע בקלות משחקי תאורה במרפסת כיוון שישנם גופי תאורה רבים שמתאימים לתאורת חוץ. רבים לא יודעים כיצד לבחור את תאורת החוץ המתאימה להם ביותר ולכן ריכזנו מספר טיפים שכדאי לקחת בחשבון כאשר בוחרים תאורת חוץ:

 

טיפ ראשון – הדגישו את מה שחשוב

אם יש לכם שולחן במרפסת ואתם נוהגים לאכול סביבו או פשוט להיפגש לקפה, מומלץ שתתקינו מעליו תאורה. במידה והשולחן רחב, תוכלו לשים מספר גופי תאורה ואם הוא שולחן קטן תוכלו להסתפק בגוף תאורה יחיד. אם תרצו לשים דגש על ערוגות ופרחים, מומלץ להשתמש בגופי תאורה שמקרינים אור ישיר, הם יוכלו להקרין מלמעלה כלפי הערוגות או מלמטה על הצמחים עצמם.

 

טיפ שני – פזרו את האור

המרפסת היא מקום מרגיע והאורבה צריך להיות תואם. מומלץ לשים במרפסת יותר מגוף תאורה אחד ומומלץ שהוא יקרין אור חם ולא אור קר. אם הרפסת אינה גדולה אפשר לבחור גוף תאורה המורכב ממספר נורות כשכל אחת פונה לכיוון אחר.

 

טיפ שלישי – התחשבות בגובה

לעיתים קרובות גובה תקרת המרפסת או הפרגולה נמול יותר מגובה התקרה בבית. לפני שתגיעו לחנות לרכוש גופי תאורה מומלץ שתמדדו את הגובה, כך תוכלו לדמות את מראה התאורה אצלכם במרפסת ולבחור טוב יותר את גוף התאורה. במרפסות או פרגולות בעלות תקרה נמוכה באופן משמעותי ניתן לשים גוף תאורה שיצמד לתקרה, אך יהיה דקורטיבי. פתרון נוסף לתקרות נמוכות הוא לשים גם גופי תאורה על קירות המרפסת, הדבר יגרום לפיזור האור ויתן אוירה נעימה.

 

טיפ רביעי – כמות האור

מדדו את גודל המרפסת ובהתאם תחליטו כמה גופי תאורה תצטרו ובאלו נורות עליכם להשתמש. כיון שהמרפסת היא בחוץ, לעיתים יש אזורים חשוכים לחלוטין ואלו אזורים אשר לא מעודדים ישיבה אם לא מגיע אליהם אור. האור של המרפסת לא צריך להיות חזק יותר מתאורת הבית עצמה, אך חשוב שיהיה לכם מספיק אור כדי לראות מה אתם עושים.

 

טיפ חמישי – תחזוקה

המרפסת נמצאת בחוץ והיא פתוחה, לכן לא ניתן להתייחס אל התאורה שבה כמו אל תאורת הבית. התאורה של המרפסת צריכה לענות על שתי דרישות נוסף לדרישות העיצוב ופיזור האור. על גופי התאורה להיות חזקים מול מזג האויר המשתנה וניתנים לנקיון. כיוון שגופי התאורה תלויים בחוץ הם חשופים לתנאים קיצוניים יותש של מזג אויר, לעיתים עליהם להתמודד עם רוחות ונוסף לאלו במקומות לחים ישנה התמודדות מול קורוזיה. כאשר בוחרים גוף תאורה צריך לקחת בחשבון שעליו להחזיק מעמד גם מול איתני הטבע.

התייחסות שניה מול תחזוקת גופי התאורה הוא הנקיון. בחוץ גופי התאורה יכולים להתלכלך בקלות רבה יותר בשל החשיפה לאבק ופיח ולכן מומלץ לבחור גופים שיהיו קלים לטיפול ולניקוי.

לרכישת גופי תאורה כנסו עכשיו לחנות אונליין