גופי תאורה שקועים מעוצבים

לחברת קרני תכלת מגוון גדול של גופי תאורה שקועים מעוצבים, איכותיים ובמחירים ייחודיים. קרני תכלת מייבאת גופי תאורה של חברות אירופיות מובילות בעלות ותק של שנים רבות וניסיון. לכן אפשר להיות בטוחים שהם יעבדו תקופות ארוכות ובתנאי שההתקנה תבוצע כהלכה.

 

רגע ההחלטה

ברגע שמחליטים לשפץ את הבית או לבנות בית חדש צריך להבין שמעבר לכל החומרים הנראים והברורים מאליהם שצריך לבחור ישנם גם כל האביזרים הנעלמים וה”קבורים” ברצפה, קירות ותקרות.

כמו צינורות מים חשמל ומיזוג, ומעבר לכך ישנם גם גופי תאורה שקועים.

גופי תאורה שקועים צריך לבחור כבר בתחילת התהליך, כיוון שהם דורשים הכנות מוקדמות.

לרוב האנשים קשה להחליט איזה גוף תאורה לבחור בשלב כל כך מוקדם של התהליך, אבל צריך לזכור שהכל מוביל לעיצוב הסופי שאנחנו חולמים עליו. לא רק את גופי התאורה קשה לבחור כל כך מוקדם אלה גם את יתר החומרים והעיצובים העתידים של התכנון, לכן במסגרת ההחלטות הנכונות, כדאי להיעזר במתכננים, אדריכלים, מעצבים, מהנדסי חשמל ומתכנני תאורה.

 

 

גופי תאורה שקועי רצפה

בשביל להבין למה צריך להקדים ולבחור את גופי התאורה השקועים אני אנסה להסביר את התהליך,

להתקנה גוף תאורה שקוע רצפה- אנחנו צריכים לבחון את העומק האפשרי ואם אין מספיק צריך לעשות הכנות בבטון. לאחר בחירת גוף התאורה צריך לייצב קופסת השקעה (קופסה שמתאימה לקלוט את גוף התאורה) אשר מקבלים אותה מספק גופי התאורה, אליה אנחנו מחברים את צינור החשמל ורק לאחר מכן ניתן להניח את האריחים או משטחי השיש שכמובן נקדחו בהם עיגולים או רבועים שיכלו לקבל את גוף התאורה הנבחר.

 

גוף תאורה שקוע קיר

להתקנה גוף תאורה שקוע בקיר – אנחנו נבחן את עובי הקיר שבו אנחנו רוצים להשקיע את גוף התאורה.

לרוב קירות פנימיים יהיו ברוחב 10-12 ס”מ וקירות חוץ ברוחב 20-22 ס”מ, כלומר בקיר פנים אנו צריכים לבחור גוף תאורה בעומק של פחות מ- 9 ס”מ (רוחב הקיר כולל גם את הטיח).

גם כאן ההכנה המוקדמת דורשת קופסת התקנה שעליה נעשה הגמר ורק לאחר מכן אנו מתקינים את גוף התאורה. זה נכון לגבי קיר בטון או בלוקים וגבי קיר גבס אין צורך בהכנה מוקדמת למעט מניעת הצבת ניצבים (על הניצבים מקבעים את פלטות הגבס) במקום שבו נרצה להתקין גוף תאורה שקוע.

 

גופי תאורה שקועי תקרה

להתקנת גופי תאורה שקועים בתקרה, כמו בפעמים הקודמות, נבחן את עובי התקרה שעליה אנו רוצים להשקיע גוף תאורה.

עובי תקרת הבטון היצוק לרוב בין 15-25 ס”מ וקופסת הבטון או תהיה גבוהה ב- 5 ס”מ ורוחבה ב- 5 ס”מ לכל צד, כלומר אנו צריכים להכין מקום יחסית גדול. לכן יש צורך לקבל אישור מקונסטרוקטור,

ותהליך זה יכול מצד אחד ל”הוריד” אותנו מגופי תאורה שקועי תקרה או מצד שני לשנות את סוג התקרה כיוון שאנו- הלקוחות- רוצים מאוד ליישם גופי תאורה שקועים בתקרה.

מעבר לאופן ההתקנה, ישנה החלטה עקרונית של בחירת מקור אור עם מתח230V או 12V ומיקום שנאים, ולא צריך לשכוח גם אם אלו גופי תאורה עגולים או מרובעים.

לסיכום, אפשר להבין שגופי תאורה שקועים הינם אלמנט ארכיטקטוני לכל דבר ולא אביזר דקורטיבי שבוחרים אותו לקראת סוף תהליך.