טיפים לבחירת גופי תאורה בעת שיפוץ הבית

שיפוץ כללי בבית או בדירה מהווה הזדמנות מצוינת לחדש, להביא את היצירתיות שלנו בכל הנוגע לעיצוב פנים לכדי ביטוי וגם לתקן טעויות קודמות שהיו במבנה.

תחום התאורה הוא בעל השפעה ממשית על החיים היומיומיים שלנו בבית/דירה, ולכן נרצה להקדיש מספיק תשומת לב לתחום זה בעת השיפוץ.

 

בחירה של גופי תאורה, ותכנון כללי של התאורה בבית במסגרת שיפוץ מקיף

תכנון מוקדם ובחירת גופי התאורה מראש – אחת הנקודות החשובות ביותר, שאנשים רבים אינם מודעים לה, היא החשיבות של תכנון מוקדם של תאורת הבית, כמו גם בחירה מוקדמת של גופי התאורה שנרצה בבית לאחר השיפוץ. לתכנון מוקדם חשיבות כמובן גם מבחינה פרקטית של מהלך השיפוץ – ייתכן ונרצה לשנות מיקומים של נקודות תאורה, מתגים וכד’, ולכן נצטרך לבצע עבודות של קדיחה וחפירה בקירות, השחלה של חוטי חשמל וכו’. את כל אלו נרצה לעשות בשלבים הראשונים של השיפוץ, ולכן חשוב לתכנן זאת מראש. אך גם מבחינת בחירת גופי התאורה, חשוב לבחור ולסגור הכל מראש, עוד לפני שהשיפוץ ממש יצא לדרך. גם כאן, הסיבה היא פרקטית בעיקרה –תאורה שונה עשויה להצריך תשתית שונה (לדוגמה – גופי תאורה שקועים יצריכו הכנה מוקדמת וחפירה בקירות), ובמידה ואתם מעוניינים במיוחד בגופי תאורה מסוימים כדאי לעשות את ההכנות המקדימות עוד בתחילת השיפוץ.

תאורה חסכונית – פתרונות תאורה קיימים כיום בשוק ומאפשרים תצרוכת חשמל נמוכה משמעותית מזו שאפיינה את פתרונות התאורה הישנים יותר (לדוגמה – נורות לד לעומת נורות ליבון), כמו גם אורך חיים ארוך יותר משמעותית עבור כל נורה ונורה. קחו זאת בחשבון בעת השיפוץ – מדובר בחיסכון חודשי בחשבון החשמל אשר יצטבר לאורך השנים לחיסכון משמעותי ביותר, כאשר אתם יכולים לקבל תאורה איכותית ומספקת בדיוק באותה מידה.

התאמת סוג האור לאזור בבית – שיפוץ ושינוי כללי בבית או בדירה מהווה הזדמנות מצוינת גם לבצע התאמות אסתטיות מסוימות בתאורה, בעלות חשיבות של ממש לאווירה השוררת בבית. גוון האור בכל אזור ואזור הוא דוגמה מצוינת – נרצה תאורה רכה ונעימה יותר למשל בסלון, באזור בו אוכלים ובחדרי השינה, לעומת תאורה חזקה ובהירה יותר באזורים של עבודה (אזור העבודה במטבח, חדר עבודה, במידה ויש כזה וכו’)

הזדמנות להכניס דקורציה ואמנות לבית – ניתן להשתמש בשיפוץ גם כהזדמנות להכניס לבית מעט אומנות ויצירתיות – ניתן למצוא כיום אינספור סוגים של גופי תאורה מעוצבים מסוגים שונים ומשונים, המותאמים לאזורים מסוימים בבית. שנדלירים נוצצים, מנורות שולחן מעוצבות לפינת העבודה או לצד המיטה, גופי תאורה לסלון המעוצבים באופן יצירתי במיוחד אשר תופס את העין של כל מי שבא לבקר בבית וכד’. אין גבול ליצירתיות שניתן למצוא בעולם גופי התאורה המעוצבים, כך ששווה לעשות כמה סיבובים בחנויות התאורה הגדולות לפני שמתחילים בשיפוץ

לרכישת תאורה לבית כנסו עכשיו לחנות אונליין