שימוש בספוטים בעיצוב תאורה לבית

בבתים ובמשרדים רבים ניתן למצוא היום שימוש בספוטים לצרכי תאורה שונים. נראה כי פתרון תאורה זה עשה דרכו אל לב המיינסטרים של עולם עיצוב הפנים, ואנשים רבים בוחרים בו לעיצוב התאורה בחלקים מסוימים של הבית.

מה כל כך נוח ואטרקטיבי בשימוש בספוטים, לאן הם מתאימים בבית ומה צריך לקחת בחשבון כאשר בוחרים בהם להאיר אזורים מסוימים בבית או במשרד?

 

אמצעי תאורה דקורטיבי ופונקציונאלי גם יחד

אחד היתרונות המרכזיים של הספוטים כפתרון תאורה הוא כי הם משלבים את שני האלמנטים החשובים של עולם התאורה לבית ולמשרד – פונקציונאליות ואסתטיקה.

מבחינה פונקציונאלית, היתרון של הספוטים על פני גופי תאורה רבים אחרים נראה לעין בקלות – הספוט בעצם מעניק תאורה ישירה וממוקדת לכיוון מסוים, ולכן מתבקש להשתמש בו כאשר אנו רוצים להאיר אלמנט ספציפי (דוגמת ציור התלוי על הקיר, אזור מסוים בצמחיית הגינה, אזור עבודה מסוים במטבח וכו’). בנוסף לכך, על ידי הצבת פסי צבירה לספוטים (פס מתכת עליו מותקנים מספר ספוטים, כאשר ניתן בקלות ובפשטות להזיזם על גבי הפס ולשנות את זווית ההארה שלהם) ניתן להשיג עצמת תאורה גדולה יותר, ומגוון גופי תאורה קטנים הממוקמים יחדיו ומאפשרים הארה ממוקדת למספר כיוונים שונים בו זמנית.

תאורת ספוטים נחשבת גם לפופולארית מאוד מבחינה דקורטיבית בעולם עיצוב הפנים, הן עבור בתים פרטיים והן עבור משרדים. בין אם מדובר בספוט יחיד המאיר אזור מסוים ובין אם נציב פסי צבירה לספוטים – ניתן למצוא כיום את כל אלו בעיצובים אלגנטיים ודקורטיביים, ולהשתמש בהם במטרה ליצור מראה מודרני, מתוחכם ומסוגנן. לכן ניתן למצוא פסי ספוטים באזורים רבים ושונים בבית ובמשרד, החל מאזור הקבלה של משרד גדול ועד למטבח הבית.

 

מאפשרים חסכנות ויעילות ומשמשים כתאורה משלימה בבניית מערך התאורה

אחת הסיבות לכך שהספוטים הפכו פופולאריים כל כך בעולם התאורה הוא כי ניתן להציב בהם נורות מסוגים וצבעים שונים, וביניהם גם נורות אקולוגיות וחסכוניות בחשמל, כמו גם נורות לד (חסכוניות מאוד גם כן…). בנוסף, ניתן לעשות עם תאורת ספוטים כל מה שניתן לעשות עם מנורות רגילות. למשל – לחבר אותם לעמעם אשר יאפשר עצמות תאורה שונות, לשים בהם נורות בצבעים שונים או נורה בעלת אור רך וחמים, כמו גם אור ממוקד ו”קר” יותר.

מלבד למגוון האפשרויות המאפשר יעילות וחסכוניות בתצרוכת החשמל, חשוב לזכור גם כי ספוטים בודדים, כמו גם פסי צבירה המכילים מספר ספוטים, מיועדים לשמש כתאורה משלימה למערך התאורה הראשי של הבית/המשרד. על פי רוב משתמשים בספוטים על מנת להאיר נקודתית אלמנטים או אזורים מצומצמים מסוימים, או על מנת להוסיף תאורה לתאורה הראשית והעיקרית. לכן, מומלץ לתכנן קודם את מערך התאורה הכללית של הבית או המשרד, ולאחר מכן להשתמש בספוטים להארות נקודתיות, לתחזוק התאורה הראשית באזורים בהם זה נחוץ ולשימושים דקורטיביים שונים.

לרכישת ספוטים כנסו עכשיו לחנות אונליין