חיסכון כלכלי באמצעות תכנון נכון של תאורה לבית

התנהלות כלכלית נכונה וצרכנות נבונה הינם מושגי מפתח עבור משפחות המעוניינות להצליח לחסוך כסף לאורך זמן, או לפחות להשתלט על ההוצאות ולא להיכנס למינוס תמידי בבנק. ישנן דרכים רבות להתנהל בצורה כלכלית אחראית ונבונה, כאשר כמעט בכל תחום בחיים שלנו אנחנו יכולים להתנהל בצורה חסכנית ומחושבת, או בצורה בזבזנית.

כאשר אנו בונים בית חדש, קונים דירה או אפילו עוברים לבית או דירה קיימים ועורכים שיפוץ מקיף (כמו גם במקרה בו אנו עורכים שיפוץ בבית בו אנו מתגוררים), ישנם הרבה דברים שניתן לתכנן בצורה נבונה על מנת שיחסכו לנו בהוצאות החודשיות בהמשך הדרך. אחד התחומים בהם ניתן לתכנן בתבונה ולחסוך בהמשך, הוא תחום התאורה לבית.

 

תאורה לכלל הבית והגינה – לא עוד הוצאה זניחה

על מנת להבין את החיסכון הכלכלי הפוטנציאלי הגלום בתחום התאורה לבית, צריך להבין כי לא מדובר בהוצאה זניחה וחסרת משמעות – הכסף שאנו משלמים הן על גופי התאורה עצמם והן על החשמל שאנו צורכים על מנת להפעיל אותם מדי יום ביומו, מצטבר לאורך החודשים והשנים לסכומים בלתי מבוטלים כלל.
בית או דירה סטנדרטיים בהם מתגוררת משפחה כיום כוללים עשרות גופי תאורה שונים, החל מתאורת המטבח והסלון, דרך תאורת חדרי הילדים, המקלחות והשירותים ועד תאורת חוץ – תאורת הגינה, שביל הכניסה לבית וכו’. את כל גופי התאורה הללו (או לפחות את חלקם הגדול) אנו מפעילים למשך שעות רבות מדי יום, מה שמצטבר לאלפי שעות פעולה מדי שנה. כאשר סוכמים יחדיו את כל ההוצאה הכספית על הפעלת תאורת הבית והגינה לאורך שנים, כמו גם החלפה של גופי תאורה, נורות וכד’ מפעם לפעם, מגיעים לסכומים לא מבוטלים ולא זניחים כלל.

למרבה המזל, מודעות לנושא זה יכולה לסייע לנו לחסוך הרבה כסף בטווח הארוך. כיצד עושים זאת?

 

תכנון נכון מבעוד מועד, גופי תאורה חסכוניים ועמידים לאורך זמן ועוד

ישנם כמה דברים בסיסיים שאנו יכולים לעשות על מנת לחסוך בהוצאות בכל הקשור לתאורה לבית.

בתור התחלה, נרצה לתכנן באופן מושכל ומחושב את תאורת הבית מבעוד מועד, במידה והדבר אפשרי (כלומר – אם בונים בית חדש או עורכים שיפוץ מקיף בבית הנוכחי). תכנון נכון, בהתייעצות עם אנשי מקצוע ומומחים מתחום התאורה לבית, יכול לחסוך במספר גופי התאורה שנציב, לדאוג לכך שבאמצעות חלוקה נכונה נוכל להשתמש במספר קטן יחסית של מנורות בכל רגע נתון וכד’.

בנוסף, נרצה כמובן להצטייד בגופי תאורה חסכוניים בצריכת חשמל – תאורת LED היא שם המשחק כיום, וניתן למצוא נורות לד המיועדות לפנים הבית ולחוץ, כתאורה לחדרי ילדים או למטבח והסלון וכד’. תאורת לד מתאפיינת גם באורך חיים גבוה יחסית, כך שלא נזדקק להחליפם בחדשים למשך שנים רבות – עוד חיסכון כספי מתבקש.

לסיכום, תכנון ושימוש נכון בתאורת הבית יכול להיתרגם לחיסכון של אלפי שקלים בשנה – סכום בלתי מבוטל עבור המשפחה הישראלית הממוצעת.

כנסו עכשיו לחנות אונליין