עיצוב תאורה למטבח שימושי ומסוגנן

כפי שמעצבי פנים ומומחי תאורה לבית יכולים להעיד, תחום התאורה למטבח כולל בתוכו עולם שלם של פתרונות וגופי תאורה אשר יכולים להפוך כל מטבח לשימושי ונוח יותר לעבודה מצד אחד, ולאסתטי ומסוגנן מצד שני.

תאורה נכונה וטובה למטבח צריכה כמובן להתחשב קודם כל בשיקולי יעילות, ולהפוך את המטבח לאזור נוח ומואר כמו שצריך לצורך עבודה ובישול. כיום, ניתן להשיג את היעילות הזו באמצעות גופי תאורה למטבח אשר מאפשרים גם לא להתפשר על הפן האסתטי, ולעצב מטבח מסוגנן ואפילו מרהיב.

 

שורות ספוטים, תאורה דקורטיבית מתחת לארונות ועוד – תאורה מסוגננת למטבח

בין שלל החידושים והפיתוחים בתחום התאורה למטבח, ניתן למצוא תאורה אשר באה לענות על צרכים ספציפיים ונפוצים במטבחים רבים.

לדוגמה, ברבים מן המטבחים נוצרת בעיית תאורה כאשר ארונות הקיר מסתירים חלק מן האור המגיע מהתקרה, כך שנוצרים אזורים חשוכים יחסית דווקא בשיש ובאזורי העבודה. כמענה לבעיה זו ניתן למצוא כיום מנורות למטבח וגופי תאורה ייעודיים אשר מיועדים לתלייה בדיוק מתחת לארונות התלויים, כך שיספקו תאורה טובה לאזור העבודה המוסתר שמתחת לאותם ארונות. מנורות אלו מגיעות גם בעיצובים דקורטיביים, כך שניתן לנצל את ההזדמנות גם על מנת לעצב ולסגנן את המטבח, בנוסף לתועלת הפונקציונאלית שבדבר.

פתרון נפוץ נוסף במטבחים הוא שורות של ספוטים, המיועדים גם הם להאיר נקודתית את משטחי העבודה. מנורות ספוטים ניתנות לכיוון פרטני (כלומר, ניתן לכוון כל ספוט לכיוון מעט שונה, על פי הצורך הספציפי באותו מטבח), וגם כאן מדובר בפתרון אסתטי ופופולארי ביותר.

בדומה, ניתן למצוא גופי תאורה ייעודיים רבים נוספים המיועדים למטבח, וספציפית לאזור העבודה והבישול במטבח, כך שהם מספקים אור חזק ובהיר מצד אחד, ומראה אסתטי ומסוגנן מצד שני.

 

חלוקת המטבח לאזורי תאורה שונים

סוגיה חשובה נוספת בנוגע לעיצוב תאורת מטבח שימושית ומסוגננת היא חלוקת המטבח לאזורי פעילות שונים. במטבחים רבים ישנה גם פינת ישיבה או שולחן אוכל, כך שמדובר באזור בעל אופי וייעוד שונה מאשר אזור העבודה של השיש והכיריים.

על ידי הצבת תאורה שונה באזורים שונים במטבח אנו מסייעים להגדיר אזורים אלו ולהעניק לכל אזור את התאורה הייעודית המתאימה לו.

עבור פינות ישיבה או אוכל הממוקמות במטבח ניתן ללכת למשל על גופי תאורה תלויים, המספקים אור עילי ממוקד יחסית לאזור הישיבה, ומשרים אווירה נעימה וחמימה.

בדומה, במטבחים רבים ניתן למצוא גם דלפק או “אי”, המהווים פינת ישיבה/קריאה במטבח. גם עבור אי או דלפק מומלץ להתאים תאורה ייעודית, בדמות מנורה תלויה או ספוטים ייעודיים.

כאשר אזור העבודה והבישול מואר בתאורת הצפה (או שטיפה) בהירה וחזקה יחסית, ואזור הדלפק או שולחן הישיבה מוארים במנורת תליה או גוף תאורה ייעודי אחר המספק אור רך ונעים יותר, מקבל כל אזור במטבח את התאורה הייחודית המתאימה לו, ובמטבח מתקבלת אווירה פרקטית, אך גם מסוגננת ומעוצבת.

כנסו עכשיו לחנות אונליין