תאורה אדריכלית: מהי והאם כל אדריכל מתאים לתחום

כשאנחנו פונים אל אדריכל לתכנן את המבנה שברשותנו, מבנה מגורים או מבנה מסחרי, אנחנו מצפים ממנו לקבל תוכנית תכנון מלא של הנכס מהפרט הגדול עד הפרט הקטן, רק כך נוכל ליהנות מהמבנה בצורה אופטימאלית בלי שנידרש לשינויים בעתיד.

חשוב לזכור, להבדיל מעיצוב פנים אשר ניתן לשינוי בצורה הרבה יותר פשוטה וקלה, הן בגלל שמדובר בתהליך שמתבצע באמצעות חפצים ואלמנטים אחרים ברי שינוי, הרי שעבודת אדריכלים פחות ניתנת לשינוי, מדובר בעיצוב של המבנה עצמו, על כן אנחנו מצפים שכל התהליך יתבצע כמקשה אחת, והתוכנית תכלול כל פרט אפשרי, בשביל שלא נצטרך לשנות אותה בעתיד.

 

אדריכלים – כיצד הם עובדים ואיך זה מתקשר לתאורה של המקום

אדריכלים מודעים לכך, ולכן כשהם מציעים לנו תוכנית עבודה עם הצעת מחיר, הם דואגים להכניס בחשבון את כל האלמנטים הנדרשים לשימוש במבנה. בין היתר, מדובר על תאורה כמובן.

אדריכלים מכניסים אל תוך התוכנית שלהם, אלמנטים של תאורת פנים ותאורת חוץ, בהתאם לאופי המבנה, לגודל שלו, מהות השימוש במבנה, וכן ביחס למיקום המבנה. למשל, אם מבנה ממוקם במקום חשוף, סביר להניח שהם ייקחו בחשבון את העובדה, שבמהלך היום המבנה נהנה מתאורה טבעית ולכן אפשר לחסוך באמצעי תאורה, לעומת זאת, במבנה חשוך וסגור, יהיה דגש אחר על התאורה במקום.

 

פרמטרים להתאמת תאורה למבנה

כאמור, אדריכלים לוקחים מספר פרמטרים בחשבון כשהם מתכננים מבנה, מבחינת תכנון התאורה במקום. הפרמטרים יושפעו מהסביבה החיצונית והפנימית, מגודל ושטח המבנה, אופי התכנון ומהות השימוש בו, וכן המטרות שעומדות מאחורי התכנון של המקום. למשל, הם המטרה היא לחסוך בעלויות או לחסוך באנרגיה מתוך גישה של בנייה ידידותית לסביבה, אז התכנון יהיה כזה שהמבנה ייהנה מכמה שיותר תאורה חיצונית. אם המטרה היא שהמבנה יהיה נוצץ וזוהר, אז מן הסתם יהיו בו אלמנטים שונים ורבים של אמצעי תאורה.

כמו שציינו בתחילת המאמר, אם תוכנית התכנון לא תהיה מוכנה ומותאמת מראש, הרי שבמהלך הזמן יהיה צורך לבצע שינויים שעלולים לפגום ביכולת לעשות שימוש סדיר במבנה, מה שיגבה מאיתנו עלויות ויפגע בשגרת חיינו.

 

האם כל אדריכל מתעסק בתחום של תאורה?

אדריכלים באופן עקרוני, מתעסקים במכלול דברים שקשורים לתכנון ועיצוב המבנה. חלקם מתמחים בנושאים ספציפיים, עוד אחרים עוסקים בתכנון באופן נרחב יותר, מבלי להיכנס לנושא כזה או אחר לעומק.

אדריכל אשר לא מתמחה או לא מתעסק בתאורה, ייעזר בגורמי מקצוע שכן, מעצבים או מתכננים שיעבדו במשרדו וכן יתמחו בנושא. בשביל שעבודתו תהיה שלמה ותכיל את כל הפרטים בנושא, הרי שהוא אמור להכיר ולהיות בקשר עם ספקים בתחום התאורה וכן לפקח על תהליך ההתקנה במקום כשהוא מתרחש. רק כך הוא יוכל להציע לנו את התוצאות הטובות ביותר, משלב תכנון ועד סיום שלב הביצוע.

כנסו עכשיו לחנות אונליין