איך מתכננים תאורה למטבח שלכם?

אחד מהחדרים החשובים ביותר בבית שלכם, הוא המטבח. המטבח משמש אתכם לשורה של פעולות – גם להכנת האוכל, וגם כמובן בתור החדר שבו מתיישבים בני המשפחה לאכול (הסלון לרוב משמש לאכילה רק בעת שמארחים). כמו כן, היום קיים מודל מסוים שבו כאשר המטבח משולב בסלון, אזי אפשר גם לשבת ולנוח במטבח, או לנהל בו שיחות עם בני המשפחה. לכן, כאשר אתם מתכננים את התאורה לבית שלכם, חשוב מאד להקפיד על הבחירה המתאימה של גופי התאורה למטבח. יש כמה דרכים שונות לספק תאורה מתאימה למטבח , והדבר תלוי גם בפעולות שואתן אתם מקיימים בחדר.

 

בין האווירה לבין הפונקציונליות

בעצם, כאשר אתם מתכננים את התאורה למטבח, עליכם לקבל החלטה האם אתם מתכננים מושכים אותה יותר לכיוון של אווירה, או יותר לכיוון של פונקציונליות ושימושיות. מה ההבדל בעצם?

אם המטבח משמש אתכם בעיקר להכנת אוכל, אפשר לדאוג לתאורה שתהיה בעיקר שימושית. התאורה הזו תיצור פיזור שווה של אור בכל רחבי המטבח. אפשר לעשות שימוש גם במנורות תליה, אבל גם בגופי תאורה עצמאיים, ואפילו בגופי תאורה אשר מאירים את האור מלמטה למעלה, כדי ליצור פיזור נוח יותר של האור. שימו לב שבניגוד למה שנהוג לחשוב, התאורה לא צריכה להתרכז סביב האזור שבו אתם מכינים את האוכל. תאורה כזו עלולה להיות מסנוורת ולהפריע לכם. לעומת זאת, תאורה בפיזור שווה תעניק לכם את הפתרון הנוח ביותר.

לעומת זאת, תאורת אווירה היא תאורה יותר גמישה, שאפשר גם לשנות את עוצמתה. מדובר על מנורות אשר ניתן לעמעם את עוצמתם. תאורת אווירה במטבח יכולה להתאים מאד לאנשים שגם אוהבים פשוט לשבת במטבח שלהם ולנוח שם. כיום, מכיוון שהמטבח והסלון מאוחדים בחלק מהדירות, אפשר לשים גוף תאורה מעמעם שישלוט על שני החדרים, אם כי מומלץ בכל זאת לפצל ביניהם.

שימו לב שכאשר אתם בוחרים תאורה למטבח שלכם, יש להתאימה גם לגופים השונים שיש בתוך החדר. כך למשל, אם במטבח שלכם יש אי מרכזי, מומלץ לתת תאורה ייחודית לאי במטבח. אפשר לשים סביבו תאורת לד ייחודית, או להשתמש בתאורה מעומעמת שתהיה מעליו. אם במטבח שלכם יש כמות גדולה מאד של ארונות, אפשר לשים תאורה מוסתרת מאחוריהם, אשר תפיץ את האור, מבלי שרואים את גוף התאורה עצמו.

 

עיצוב גופי התאורה

כאשר אתם בוחרים את התאורה למטבח שלכם, חשוב מאד שתדעו לבחור גופי תאורה אשר במראה שלהם, ישתלבו עם העיצוב הכללי של המטבח שלכם. מטבח אשר מורכב כולו מעת ונראה טבעי יותר, צריך לכלול מנורות שיראו יותר מסורתיים. לעומת זאת, מטבח בעיצוב מודרני, עם קווים נקיים ושימוש רב במתכות – צריך לכלול גופי תאורה בעיצוב מודרני מתאים. כך, אתם לא רק בוחרים את התאורה המתאימה למטבח, אלא גם מעצבים אותו בצורה הולמת.

כנסו עכשיו לחנות