5 עובדות חשובות שכדאי לדעת על תאורת לד

אנו משוכנעים שתאורת לד זו אחת ההמצאות הגדולות של השנים האחרונות, אבל למעשה זו המצאה שקיימת איתנו כבר חמישים שנה – ורק בעשור האחרון נכנסה לשימוש ביתי זמין. מהי תאורת לד? למה היא מובילה את מהפיכת איכות הסביבה ולמה היא דוגמא לניצחון כפול, גם של אקולוגיה וגם של רווח לצרכן? הנה חמישה דברים שלא ידעתם על גופי תאורה לד.
זאת המצאה שקיימת כבר משנות השישים
הלד הראשון נקרא דיודה פולטת אור, והומצא בשנות השישים, כשהצבע היחיד שלו היה אדום. הלד הראשון היה יקר מאד ושולב רק בטכנולוגיות ומחקר – לחלוטין לא זמין לשימוש ביתי. בתחילת שנות התשעים ביפן המציאו את הלד הכחול, מה שהוביל לפיתוח של לד לבן, ששולב במהרה בשוק גופי התאורה ואומץ בהתלהבות רבה על ידי היצרנים והקהל כאחד. הסיבה? נורת הלד התגלתה כמנצלת את האור באופן המירבי ביותר ובעלת אורח חיים של עד מאה אלף שעות עבודה.

 

נורת לד יכולה להחזיק חמש עשרה שנים

כשאתם קונים גופי תאורה המכילים תאורת לד, אתם לא צריכים לדאוג לנורות רזרבה, או לחשוש שמא פתאום האור ייכבה. תאורת לד מתגלה כמאד פרקטית בעיקר אם אתם מציבים את גוף התאורה בגינה או בחצר ומעוניינים שהוא יהיה דלוק באופן רצוף יום ולילה.

 

למרות היותה הכי מתקדמת, דווקא הלד הכי חסכונית

דווקא תאורת ה LED שנחשבת לתאורה מתקדמת ומשוכללת, יש הקוראים לה תאורת העתיד, היא הנורה שחוסכת לכם הרבה מאד כסף בחשבון החשמל. הסיבה היא שצריכת החשמל של נורת הלד היא נמוכה יותר, ולכן אם יש לכם גופי תאורה שדולקים שעות ארוכות אל תתלבטו, רק נורת לד. אתם תראו את ההבדל כבר בחשבון החשמל הקרוב.

 

נורת לד היא אקולוגית יותר מכולם

נורות הלד הן אקולוגיות בזכות העובדה שהן אינן צורכות הרבה חשמל, ושורדות שנים ארוכות ללא צורך להחליפן. במבט על כדור הארץ ועל העתיד שלו, ברור לנו שכולנו נצטרך לעבור לתאורת לד בשלב זה או אחר, מאחר ולא נוכל לזהם את האדמה עם השלכה תכופה של נורות מסוג רגיל, ולא נוכל להמשיך לייצר כל כך הרבה חשמל מזהם לאורך עשרות השנים הקרובות. הפתרון של נורה שאינה צוטרכת הרבה חשמל ואינה מתכלה מהר הוא לכן אידיאלי.

 

נורות הלד לא חוטפות מכות

יתרון מפתיע של נורת הלד שעד כה לוקחת בנוק אאוט את כל הנורות האחרות: נורות הלד אינן נשברות בנקל, אינן חוטפות מכות, ואינן נשרטות. אם דיברנו על אורח חיים של הנורה, זהו יתרון גדול.

תאורת לד לא רק שאיננה יקרה יותר, היא אפילו זולה יותר באופן משמעותי. הנורות מחזיקות המון זמן וחשבון החשמל מצטמצם משמעותית. בנוסף, לתאורת לד יש יתרון גדול בכך שאתם לא צריכים להתעסק אתה. כשאתם קונים תאורה לבית, הדבר הכי מעצבן שקורה לכם זה הצורך להחליף נורות. לפעמים גוף התאורה הוא גבוה, וצריך לקחת סולם, ואז להתחיל לפרק. לפעמים צריך לקרוא לחשמלאי (במיוחד אם זה גוף תאורה משוכלל, גבוה או כזה שהותקן בחדר הרחצה). במקרים רבים בהם יש כל הזמן תקלות בנורות, אנשים פשוט מתייאשים, ולא מתקנים את התאורה. כך קורה שאתם מוצאים את עצמכם מתארחים בבתים בהם הסלון חצי חשוך, חדר רחצה שרק נורה אחת פועל בו או מטבח שהאור בו מהבהב תדיר. זה לא נעים, אבל זה קורה עם נורות רגילות כי הן פשוט מתקלקלות לעיתים תכופות. עם נורות LED כאמור אין תקלות – וזה כבר שווה הכל.

לרכישת תאורת לד כנסו עכשיו לחנות אונליין