תאורה לבית – פתרונות תאורה מתקדמים

עולם התאורה מציע לנו כיום מגוון עשיר של פתרונות תאורה מסוגים רבים ושונים, החל מגופי התאורה הישנים והטובים שאנחנו מכירים עוד מהילדות ועד לגופי תאורה דקורטיביים בעיצובים מתקדמים אשר מכילים טכנולוגיה מתקדמת דוגמת תאורת LED בווריאציות שונות. גם תחום התאורה לבית הוא כיום עשיר ומגוון יותר משהכרנו בכל תקופה קודמת בעבר ומציע שלל פתרונות ייעודיים לכל אזור בבית ולכל צורך נפוץ.

בעוד מדובר כאמור בתחום גדול ועשיר כל כך במוצרים ופתרונות תאורה שונים, בבואנו לעצב את התאורה לבית שלנו אנו עלולים ללכת לאיבוד בקלות יחסית. לכן ננסה לעשות עבורכם קצת סדר – מה כולל תחום התאורה לבית ומהם השיקולים העיקריים שחשוב שיהיו לנגד עינינו כאשר אנו ניגשים לרכוש גופי תאורה לבית.

 

שימושים פונקציונליים בסיסיים לתאורה בבית

התחום העיקרי הראשון בו מומלץ להתמקד באופן כללי בנוגע לתאורה לבית, הוא שימושיות – מהם הצרכים השימושיים העיקריים שלנו מתאורת הבית? את השימושים הללו ניתן לאפיין בהתחשב בכל אזור ואזור בבית. לדוגמה, כאשר מדובר בתאורה למטבח, צרכים פונקציונאליים עיקריים יהיו להאיר בצורה ברורה וחזקה את משטחי העבודה, השיש והכיריים, ולספק תאורה מספקת גם לאזור פינת האוכל. באופן דומה, בחדר האמבטיה צורך שימושי בסיסי יהיה גופי תאורה עמידים ללחות ומים ואילו בחדרי השינה והילדים דוגמה לצורך פונקציונאלי בסיסי מבחינת התאורה עשוי להיות נקודות תאורה בצידי המיטה המאפשרות קריאה לפני השינה, כמו גם תאורה טובה לאזור שולחן עליו מכינים הילדים את שיעורי הבית שלהם.

כל אלו הן דוגמאות לשימושים בסיסיים ונפוצים אותם נוכל למנות אילו רק נקדיש לכך כמה דקות של מחשבה. זהו השיקול העיקרי הראשון שנרצה לשים לנגד עינינו בבואנו לבחור גופי תאורה לבית.

 

יעילות, נוחות ותצרוכת חשמל

לאחר הצרכים הפונקציונאליים הבסיסיים והחשובים ביותר בתאורה לבית, כדאי לשקול עוד כמה נקודות שימושיות נוספות עליהן ניתן לתת מענה בקלות באמצעות מבחר גופי התאורה לבית המוצעים כיום.

דוגמה לכך היא תצרוכת האנרגיה – לאורך חודשים ושנים, עלויות צריכת האנרגיה של גופי התאורה לבית עלולות להצטבר ולהכביד על חשבון הבנק שלנו, כמו גם על איכות הסביבה. גופי תאורה מתקדמים מציעים כיום מגוון רחב של סוגי תאורה בתצרוכת חשמל נמוכה במיוחד. נקודה שכדאי לקחת בחשבון כאשר רוכשים תאורה לבית.

דוגמה נוספת היא היעילות של גופי התאורה שאנו רוכשים והנוחות שהם מספקים לנו בבית. בהקשר זה עולות דוגמאות נפוצות דוגמת פיצול מנקודות התאורה בחדרים מסוימים בבית (חשוב במיוחד באזור כמו הסלון בו אנשים שונים עשויים לעשות דברים שונים באותה נקודת זמן), כמו גם היכולת לחבר את גופי התאורה שאנו רוכשים למערכות אלקטרוניות שונות, דוגמת חיישן תנועה בתאורה בגינה ובכניסה לבית או אפילו מערכות חכמות שונות המאפשרות לשלוט על התאורה מרחוק.

 

אסתטיקה ועיצוב פנים

גם נושא האסתטיקה ואופן שילוב גופי התאורה בעיצוב הפנים של הבית הוא נושא שכדאי להתייחס אליו בבואנו לצייד את הבית בגופי תאורה. כאן, המבחר העצום וחסר התקדים מאפשר לנו להתאים פחות או יותר כל סוג תאורה שאנחנו רוצים (תאורה תלויה, מנורה עומדת, שקועה או מכל קטגוריה אחרת) לכל סגנון עיצובי. מבחר העיצובים השונים הקיים היום והאפשרות לשלב בין טכנולוגיות שונות לעיצובים שונים (למשל – לקחת גוף תאורה דקורטיבי בעיצוב מסורתי או מודרני ולשים בו נורות לד מתקדמות) מאפשר לנו לא להתפשר על האסתטיקה בבחירת התאורה לבית, ללא תלות במאפיינים החשובים הנוספים שהוזכרו לעיל.

לרכישת תאורה לבית כנסו עכשיו לחנות אונליין