לא רק לצרכים שימושיים – גופי תאורה מעוצבים כאלמנטים אסתטיים

בעיני אנשים רבים, עולם פתרונות התאורה מהווה תחום המספק פתרונות פונקציונאליים עבור בתים פרטיים, משרדים ובתי עסק. מכיוון שתחום זה מוגדר כתחום של פתרונות (“פתרונות תאורה”), נוטים רבים מאיתנו להבין את מה שיש לתחום זה להציע כפתרונות טכניים שונים, כאביזרים בהם משתמשים על מנת לפתור בעיות מסוימות, כמו בעיית התאורה של אזור מסוים בבית. אך בעוד תחום זה אכן מספק פתרונות עבור כל צרכי התאורה השונים שקיימים כיום במגזר הפרטי והעסקי, זהו ממש לא תכליתו היחידה או העיקרית. עולם התאורה כיום הוא חלק בלתי נפרד גם מעולם העיצוב, האופנה והאסתטיקה.

 

עולם שלם ועשיר של מעצבים מוכרים וגופי תאורה מעוצבים בסגנונות שונים

מי שבקיא בעולם התאורה בשנים האחרונות, כמו גם כל מי שערך מחקר קצר בנושא ושוטט קצת באתר שלנו, יודע כי בעולם התאורה פועלים כיום מספר מעצבים מובילים בעלי שם עולמי, מעצבים אשר לקחו את תחום התאורה לכיוון האומנותי ומציעים כיום מבחר רחב של קולקציות אסתטיות שונות, בדיוק כמו בתחומים האופנתיים השונים.

מעצבים כמו TomDixon וחברות כמו flos, aresill, norlys ומספר מותגים נוספים המובילים את התחום הפכו בעשורים האחרונים את עולם התאורה לאחד מענפי האסתטיקה והעיצוב. בדומה לאופנה (ביגוד), פיסול או ציור, גם תחום התאורה מציע כיום לבתים ומשרדים פריטים המשמשים לצרכי אסתטיקה לא פחות מאשר לצרכים פונקציונאליים וטכניים למיניהם. הגדולה של מעצבים כמו TomDixon וכד’ היא האופן בו הם מצליחים לשלב בין האסתטיקה שבעיצוביהם לבין השימושיות של אותם גופי תאורה.

 

מקור האור כאלמנט אסתטי טבעי – גופי תאורה מעוצבים

כשחושבים על כך לעומק, הפיכת תחום פתרונות התאורה לתחום אסתטי של ממש היא צעד מתבקש והגיוני מנקודת המבט של עיצוב פנים, הן עבור בתים וחללי מגורים והן עבור משרדים וחללי עבודה. ישנו היגיון בסיסי ופשוט מאוד להבנה בכך שהמקור ממנו בוקע האור המאיר את החלל בו אנו חיים או עובדים יהיה מקום אשר זוכה גם לתשומת לב אסתטית. במילים אחרות, מקור האור הוא אלמנט אסתטי טבעי ביותר – נקודה בחלל הפנימי של המבנה שרק טבעי שתהיה מעוצבת ואסתטית.

על פי היגיון זה פועלים מעצבי תאורה בעשורים האחרונים, כאשר גופי התאורה המעוצבים הזמינים כיום בתחום הם רבים, מגוונים ומתפרשים על פני קשת רחבה של סגנונות עיצוב.

לכן, פשוט וקל יותר מתמיד כיום למצוא גופי תאורה מעוצבים אשר מבחינה אסתטית יתאימו לכל סוג של חלל פנימי (חלל מגורים, חלל עבודה מסוג זה או אחר וכו’) ולכל סגנון קיים של עיצוב פנים. למעשה, במרבית המקרים מעצבי הפנים יכללו בעבודת העיצוב שלהם גם גופי תאורה מתאימים, ובמידה ולא כדאי להקפיד שכך ייעשה. כאשר מתאימים את גופי התאורה לשאר האלמנטים הנוספים בעיצוב הפנים של הבית או המשרד, התוצאה המתקבלת היא הרמונית, אסתטית ונעימה הרבה יותר.

גם אם מעצב/ת הפנים עימם אתם עובדים לעיצוב הבית או המשרד שלכם אינם שמים דגש על גופי תאורה מעוצבים, היום קל ופשוט יותר מאי פעם לבחור גופי תאורה אלו בעצמכם. היכנסו לקטלוג התאורה שלנו והיחשפו למגוון עצום של גופי תאורה מעוצבים, המתאימים למגוון רחב ביותר של סגנונות עיצוב פנים. לבטח תוכלו למצוא שם משהו שיתאים בדיוק למה שאתם מחפשים…

לרכישת גופי תאורה מעוצבים כנסו עכשיו לחנות אונליין