תאורה שקועה – יתרונות עיקריים

במקומות רבים ניתן למצוא כיום תאורה שקועה ממגוון סוגים – ספוטים שקועים, תאורה שקועה בגבס, תאורה שקועה בקיר בדרך המובילה אל הבית, גופי תאורה שקועים לצד המראה במקלחת ועוד.

מה ההיגיון בגופי תאורה השקועים בקירות או בתקרות הבית או המשרד ומדוע ניתן למצוא תאורה שקועה במגוון מקומות וסגנונות עיצוב פנים כיום?

 

חיסכון במקום ואלגנטיות של מקור אור בלתי מובחן – תאורה שקועה

אחת מהסיבות העיקריות לפופולריות הגוברת של תאורה שקועה היא אסתטית – יש משהו קסום וכמעט מסתורי באור אשר לא לגמרי ברור לנו מאין הוא בוקע. ניתן למצוא זאת פעמים רבות מסביב למראות במקלחת או באזורים מסוימים במטבח ובפינות אוכל – אור לבן בוהק בוקע מאזור מסוים (אזור המראה, אזור הפרופיל שבמטבח וכו’), אך אין בנראה שום נורה או גוף תאורה שממנו בוקע האור. מדובר כאן בשילוב של יתרון אסתטי עם יתרון פונקציונאלי – בעוד אנשים רבים רואים את היופי והחן שבטשטוש וההסתרה של הנקודה המסוימת ממנה בוקע האור, מדובר גם ביתרון שימושי – אין נקודה ספציפית המהווה את מקור התאורה שיכולה לסנוור אותנו, האור שיוצא החוצה מפוזר יותר ולכן קיים פחות סיכוי לצל והסתרה וכו’.

סיבה נוספת היא כמובן שימושית – כאשר גוף התאורה שקוע הוא תופס פחות מקום, מה שעשוי להיות משמעותי במיוחד בחללים קטנים ובמקומות בהם חשוב לנו לנצל ביעילות כל סנטימטר מעוקב מחלל החדר. לכן, ניתן למצוא כיום אפילו ספוטים שקועים, גופי תאורה אשר הייחודיות שלהם לכאורה היא כי מדובר בגוף תאורה הבולט מחוץ למסגרתו וניתן לכוונון ושינויי זווית.

 

ניתנת להרכבה גם במסגרת שיפוץ – תאורה שקועה בגבס

ניתן למצוא כיום שימוש נרחב בגופי תאורה שקועים גם ומכיוון שניתן להוסיף תאורה שקועה לדירות ובתים קיימים, ואין צורך כמובן להרוס את הקיר ולבנות אותו מחדש או לחצוב בו. תאורה שקועה בגבס היא כיום פתרון נפוץ ושימושי ביותר, כך שניתן ליצור פרופילים מיוחדים מגבס רק על מנת שהתאורה תהיה שקועה בהם, או להוסיף גופי תאורה שקועים לקירות וחוצצים חדשים שבונים מגבס במהלך השיפוץ.

הגמישות הזו המאפשרת להציב תאורה שקועה כמעט בכל מקום וגם בקירות גבס חדשים הופכת פתרון זה לנפוץ ופופולרי יותר ויותר בעולם התאורה ועיצוב הפנים. הן עבור מקלחות וחדרי אמבטיה והן עבור מטבחים ופינות בישול, פינות אכילה וכמובן חללים משרדיים ואזורי עבודה – התאורה השקועה מככבת והופכת נפוצה יותר ויותר.

לרכישת גופי תאורה כנסו עכשיו לחנות אונליין