לחולל שינוי של ממש במטבח באמצעות שינוי ושיפור התאורה

במקרים רבים אנו מוצאים את עצמנו מעוניינים לעשות שינוי כלשהו בבית מבחינת העיצוב והסידור הפנימי, הן במקרה בו אנו לא מרגישים בנוח באחד מחלקי הבית והן במקרה בו סתם בא לנו שינוי ורענון. עבור אנשים רבים מצב זה מוכר דווקא מהמטבח – מדובר באחד האזורים החשובים והמרכזיים בבית בו אנו מבלים לא מעט זמן, ולעיתים המטבח שלנו נזקק לשינוי, רענון ועיצוב מחדש. במקום לערוך שיפוץ מקיף שיעלה הרבה כסף, ייקח זמן ויגרור תקופה לא כל כך נוחה, ניתן לנסות ולשנות כמה דברים קטנים במטבח, כאלו אשר עושים שינוי גדול בהרגשה. התאורה של המטבח היא תחום בו ניתן לערוך שינויים כאלו, ולקבל תוצאות מפתיעות ביותר –

 

לרווח את החלל, ליצור אווירות שונות ואזור עבודה יעיל ונוח – תאורה למטבחים

תאורה למטבח היא אחד התחומים המרכזיים והעשירים ביותר בפתרונות מתקדמים שניתן למצוא בעולם התאורה בכלל. זאת מכיוון שהמטבח הוא אזור מרכזי ביותר בכל בית ודירה – לא רק ששם אנחנו מבשלים (והחיים של כולנו סובבים סביב אוכל בצורה כזו או אחרת, לפחות לאורך חלק מהיום…), אלא שגם בבתים רבים המטבח מהווה את החדר בו מבלים הכי הרבה זמן (במיוחד בבתים בהם פינת האוכל היא במטבח או בסמוך לו), יושבים ומשוחחים, מארחים חברה למי שמבשל וכו’.

מהן האפשרויות שפותח בפנינו תחום התאורה למטבחים כיום? ובכן, באמצעות שינוי התאורה למטבח (הן על ידי החלפת גופי התאורה הקיימים והן על ידי יצירת נקודות תאורה חדשות) ניתן להשיג שינוי משמעותי הן באווירה המתקבלת והן בנוחות העבודה במטבח זה.
אזור העבודה שבמטבח, כלומר – השיש, הכיריים, האזור בו אנו חותכים, קוצצים, מערבבים ועושים את שאר פעולות הבישול, צריך להיות אזור המואר היטב באופן מסוים. תאורה פונקציונאלית למטבחים כוללת לרוב את מה שמכונה – תאורת הצפה. אלו הם גופי תאורה המספקים אור חזק ובהיר יחסית, אשר ממש מציף, או שוטף, את אזור העבודה כולו, וכך מאפשר לנו לראות בדיוק מה אנחנו עושים כשאנחנו מבשלים, עושים כלים וכו’. בנוסף,במטבחים רבים כיום מוסיפים גופי תאורה צמודי קיר (כמו גם תאורה השקועה בקיר) באזור משטח בעבודה, במטרה לספק אור מכל הכיוונים. כאשר אנחנו עומדים ליד השיש ומבשלים אנו עשויים להסתיר את התאורה המרכזית של המטבח מזוויות מסוימות, כך שתאורה המגיעה מכיוון הקיר הקרוב לאזור זה יכולה להיות משמעותית ביצירת אזור עבודה נוח.

בנוסף לתאורה הפונקציונאלית, תחום התאורה למטבחים כולל כיום גם פתרונות תאורה שונים המאפשרים ליצור אווירות שונות ומשתנות במטבח. זה חשוב במיוחד למטבח המכיל גם פינת ישיבה או את פינת האוכל עצמה, אז ניתן לשחק עם האורות השונים במטרה ליצור אווירה שונה. למשל – להחליף מתאורת ההצפה הבהירה בה השתמשנו בזמן הבישול, לתאורה מעומעמת, רכה ונעימה יותר כאשר מתיישבים לאכול.

לסיכום, באמצעות כמה שינויים קטנים, פשוטים, מהירים ושולים, ניתן לשנות לחלוטין את האווירה המתקבלת במטבח הבית שלנו. במקרים רבים זה עשוי לחסוך לנו את הצורך והרצון העז בשיפוץ מקיף, יקר ומסורבל.

 

לרכישת תאורה למטבח כנסו עכשיו לחנות אונליין