תאורה צמודת תקרה – איך בוחרים

את נורת החשמל המציא (על פי המקורות) תומאס אדיסון. הוא היה הראשון שהציג נורת להט אשר הצליחה לפעול למשך זמן ארוך. מאז ועד היום עשתה התאורה הביתית דרך ארוכה וכיום ניתן ליהנות מפירות ההמצאה של מר אדיסון ההוא. ישנם סוגים מגוונים של גופי תאורה ביתית, כל חלל ברחבי הבית הוא בעל אופי ותפקיד משלו ועל כן פותחו סוגים שונים של גופי תאורה למטרות שונות.

 

גופי תאורה על התקרה

אחד הסוגים הפופולאריים ביותר שניתן להתקין על מנת להאיר את חללי הבית השונים הוא תאורה צמודת תקרה. מדובר על גופי תאורה אשר מביאים איתם יתרונות רבים פרקטיים ואווירתי. בבתים רבים בוחרים בסוג זה של גופי תאורה מעוצבים וניתן להתקין אותם בסלון, במטבח, בחדר האמבטיה או בחדר השינה.

 

איך נבחר גוף תאורה מתאים

כמו כל מוצר שקשור בעיצוב גם גופי תאורה כדאי לבחור בעזרת מעצב פנים מנוסה. תאורה צמודת תקרה היא אמנם פרקטית ומעוצבת אך לא בכל מקום היא תתאים, ולכן לא מומלץ למהר עם ההחלטה:

 

• אמנם זה לא הדבר הראשון שעולה לנו לראש בבחירת גוף תאורה אך כדאי לברר מהי צריכת החשמל הצפויה. כל גוף תאורה עשוי להיות חסכוני או זולל חשמל. מבחינה זו עדיף לבחור בנורת לד שהם בעלות הצריכה הנמוכה ביותר שקיימת. הן גם בעלות אורך חיים רב.

• כל מוצר עשוי מחומר גלם כל שהוא. כדאי לברר מה חומר הגלם של גוף התאורה, מה הצבע שלו וכעוד. ישנו מגוון רחב מאוד של חומרים מהם ניתן לבנות גופי תאורה. קחו בחשבון את קלות הניקוי שלו (אם ישנו צורך לפרק אותו על מנת לנקות אותו).

• האם אתם מחפשים תאורה מקומית או כללית, ואיזה צבע אתם מעוניינים שתהיה לה – לבן או צהוב. צבע לבן עשוי להיתפס כקר אך הוא מתאים כאשר מדובר על ספוטים. אור צהוב נחשב יותר נעים לעיניים. אם מדובר על תאורה צמודת תקרה אז ניתן לבחור בסוגים שונים של חיפויים שיפזרו את האור בצורה שווה בכל רחבי החלל.

• אם מדובר על סלון קטן אז ניתן להסתפק בתאורה צמודת תקרה בלבד. במקרה שמדובר על סלון גדול יותר אז ניתן לשלב כמה סוגים של גופי תאורה. לדוגמא לשלב גוף תאורה תלוי או גופי תאורה עומדים ולעשות שימוש במה שמתאים באותו רגע.

• ניתן גם למקם ספוטים לאורך הקיר.

 

לסיכום, גוף תאורה צמוד יוכל לסייע לכם בחיסכון של מקום, בעיצוב של אווירה מיוחדת וגם יחזיק מעמד זמן רב הודות לחומרי הגלם שממנו הוא עשוי. הקדישו זמן ומחשבה כדי לבחור את אמצעי התאורה המתאים לכם ביותר שילווה אתכם לאורך זמן.

 

לרכישת מנורות צמודים כנסו עכשיו לחנות אונליין