דגשים לבחירת תאורה למשרד

עולם פתרונות התאורה מתרכז לרוב בתאורה לבית, או לפחות כך נדמה – מרבית הפרסומות לחנויות תאורה מדברות על תאורה לבית, רובנו נוטים לחשוב על בחירת גופי תאורה כחלק מעולם עיצוב הפנים לבית או לדירה ובאופן כללי – מושם דגש גדול יותר על מגוון האפשרויות ספציפית של עולם התאורה לבית. אך כמובן שהבית הוא תחום אחד מעולם התאורה. גם בבתי עסק, משרדים, חנויות וכד’ קיים עולם שלם של פתרונות תאורה יצירתיים, כאלו אשר יכולים לחולל שינוי של ממש באותו חלל עבודה. להלן מספר דגשים מרכזיים וחשובים לבחירת תאורה למשרדים

חיסכון אנרגטי אינו צריך לבוא על חשבון אסתטיקה – בבתי עסק ומשרדים רבים מנסים לצמצם בהוצאות השוטפות עד כמה שניתן, ולכן בחירת גופי תאורה חסכוניים בחשמל הוא לרוב שיקול בו נוטים להתחשב. תאורת לד (LED), לדוגמה, חוסכת בתצרוכת החשמל החודשית וגם בתחזוקה השוטפת, בצורך להחליף נורות לעיתים תכופות וכו’. עם זאת, בניגוד לעבר, כיום אין צורך להתפשר על האסתטיקה של מנורות מיוחדות, אם מעוניינים גם בפתרונות חסכוניים אנרגטית. ניתן למצוא כיום גופי תאורה הפועלים באמצעות נורות לד מכל סוג ובכל סגנון עיצובי, כך שניתן ואף רצוי להאיר את המשרד במנורות אלו וכך להרוויח הן אסתטיקה והן יעילות אנרגטית בו בזמן.

שילוב בין תאורת אווירה לתאורה פונקציונאלית – נחמד ואף רצוי לעצב את התאורה למשרד, החנות או מקום העבודה כך שלפחות באזורים מסוימים תהיה רכה ונעימה, תיצור אווירה נחמדה ובלתי שגרתית וכו’. זה חשוב מאוד לאווירה השוררת במשרד, למורל של העובדים וגם לרושם הנינוח המתקבל אצל לקוחות ואורחים שונים המגיעים למשרד. אך חשוב לזכור כי בכל משרד או חנות תמיד ישנם גם אזורים בהם אסור לוותר על תאורה פונקציונאלית – תאורה חזקה ובהירה מספיק, כזו אשר תאפשר לראות בדיוק מה עושים בצורה טובה ונוחה. באזורים אלו ניתן לעיתים להוסיף נקודתית גופי תאורה שימושיים, כמו מנורות שולחן ממוקדות, ספוטים וכד’.

לא לוותר על עיצוב “אישי” עבור אותו משרד – משרד, חנות או מקום עבודה המעוניינים להשקיע באמת בעיצוב תאורה איכותי ונכון, צריכים להתאים את המנורות השונות למאפיינים הייחודיים עבור אותו מקום. גודל וסוג החללים השונים, השימוש שנעשה בכל אזור ואזור באותו חלל עבודה, הצרכים הייחודיים מכל חדר במשרד וכו’ – כל מקום עבודה ייחודי ושונה מהאחרים, ועל מנת שעיצוב התאורה אכן ישיג את מטרותיו, יש להתאים אותו “אישית” לאותו משרד.

חשוב שיהיה גם אור רך ונעים – בעוד משרדים מסוימים מצוידים אך ורק בנורות פלורסנט בוהקות וחזקות, חשוב שבכל משרד תהיה לפחות אופציה לאורות רכים, מעומעמים ונעימים יותר. זה חשוב עבור הפסקות, ערבים בהם נשארים לעבוד עד מאוחר וכו’.

 

תאורה למשרד

כנסו עכשיו לחנות אונליין