כיצד לבחור פתרונות תאורה לגינה

תאורה לגינה היא כבר מזמן לא בגדר קוריוז לו מעניקים תשומת לב רק חובבי עיצוב חוץ מושבעים או אנשים המטפחים את גינת הבית שלהם ללא הפסקה. כיום, כמעט בכל בית עם גינה ממוצע בישראל מותקנת גם תאורת חוץ מסוג זה או אחר, החל מפרוז’קטור גדול המציף את אזור הישיבה בגינה באור בהיר ועד לאביזרי תאורת גן דקורטיביים אותם ניתן למצוא יותר ויותר בגינות בארץ. עבור מי שמעוניין לאבזר את גינת הבית שלו בגופי תאורה מתאימים ודקורטיביים אך אינו מכיר את התחום ולא ממש יודע באילו כיוונים לחפש, מומלץ לקרוא את הקטע הבא ובנוסף להיכנס לקטלוג התאורה שלנו, כמו גם להתייעץ עם אנשי המקצוע שלנו המנוסים ביותר בתחום זה.

תאורת חוץ שימושית או תאורת גן דקורטיבית?

קיימים כאמור סוגים רבים ושונים של גופי תאורה המיועדים לגינה ולחוץ הבית, אך בתור התחלה כדאי אולי להגדיר אילו סוגים עיקריים של גופי תאורה מעניינים אותנו עבור כל אזור בגינה. בגדול, ניתן לחלק באופן גס את התחום לשני סוגים עיקריים של גופי תאורה – תאורה דקורטיבית ותאורה שימושית (או פונקציונאלית). על פי רוב, באזורים מסוימים בחצר הבית קיים צורך בתאורת חוץ פונקציונאלית. הדוגמה הנפוצה והטובה ביותר לכך היא כמובן פינת הישיבה בגינה, או החלק בחצר בו יש שולחן וכיסאות בהם אנו עורכים ארוחות ברביקיו, מארחים חברים ובני משפחה וכו’. באזור זה קיים צורך בתאורת חוץ שימושית, דוגמת תאורת הצפה חזקה יחסית, נורות LED עצמתיות וכו’. דוגמה נוספת לתאורת חוץ שימושית היא תאורה המוצבת לאורך שבילי הליכה בגינה, ומעניקה אור בעצמה בינונית על מנת לאפשר הליכה בטוחה ונוחה בשבילים אלו גם בשעות החשכה.

 

לעומת זאת, באזורים אחרים בגינה דווקא התאורה הדקורטיבית היא הנפוצה והפופולארית יותר, כאשר בתחום זה הוכנסו פתרונות תאורה חדשים רבים בשנים האחרונות. סוג אחד נפוץ של גופי תאורה דקורטיביים לגינה הוא זה של נורות צבעוניות, לרוב בצבעים כמו ירוק או כחול, המוצבות בתוך הצמחים והשיחים של הגינה בנקודות מסוימות. הנורות מאירות את הצמחים ישירות, ויוצרות אפקט של גן בוטני קטן ושל גינה מטופחת וקסומה. גם תאורה שקועה המוצבת למשל בחומה התוחמת את גינת הבית, או בקירות החיצוניים של הבית הפונים אל הגינה, היא פתרון תאורת גן דקורטיבי נפוץ ומומלץ.

היכן וכיצד לבחור את פתרונות התאורה לגינה?

למרות שלא קשה למצוא גופי תאורה לחוץ ולגינה כיום, עדיין כדאי לקנות במקום בו קיים מבחר גדול, כמו גם אנשי מקצוע מהתחום אשר יכולים לייעץ לכם בנוגע לצרכים הספציפיים שלכם, ומה יתאים ביותר במקרה הייחודי של הגינה שלכם.

קטלוג תאורה הוא מקום טוב להתחיל בו כאמור, אך בכל הנוגע לתאורת חוץ כדאי להתייעץ גם עם אנשי המקצוע מהתחום כאמור, ולהגיע לשיחה עימם עם תיאור מפורט של הגינה שלכם או אפילו תמונות, כמו גם עם החלטה מסוימת בנוגע לסוג התאורה בו אתם מעוניינים עבור כל אזור ואזור. ספציפית, בכל אזור האם אתם מעוניינים בתאורה לצרכים דקורטיביים בלבד, או גם עבור צורך שימושי זה או אחר.

בכל מקרה, מומלץ שלא להזניח דווקא את גינת הבית בכל הנוגע לפתרונות תאורה – זה יהפוך את גינת הבית שלכם למקום נעים יותר בו תרצו לשהות גם במהלך שעות הערב.

 

כנסו עכשיו לחנות