תאורת גינה – החלום שבדרך

חברת ARES האיטלקית המיוצגת בלעדית ע”י חברת “קרני תכלת” נותנת את המענה המגוון ביותר לגופי תאורת גינה הרצויה. החומרים האיכותיים ורמות הגימור הגבוהות נותנות בטחון למוצר אשר יישאר איתנו לאורך זמן גם במצבים הקיצוניים של מזג האוויר.

רכשנו בית קרקע, אנחנו בדרך להגשים חלום, יש לנו מושג איך אנחנו רוצים לראות את פנים הבית.
אך ברגע שאנחנו רוצים “לטפל” בגינה אנחנו רגע עוצרים ומתחילים להתעניין ולשאול לגבי איזה צמחים כדאי להשתמש, איזה דשא עדיף אם בכלל או כדאי שיהיה יותר ריצוף או דייק בגלל צריכת המים.

בכל התהליך הזה כמעט ולא נוגעים בפתרונות תאורת הגן הרצויים ואיך מיישמים אותם.

לכן אנסה לתת כמה נקודות לתכנון מוקדם ונכון לתאורת חוץ.

 

התהליך על החלום

ברגע שמבינים שתאורת הגן הנה רובד נוסף בעיצוב הגינה שלנו והיא באה להשלים את האווירה הנינוחה של סוף יום, אפשר להתחיל לתכנן תאורת גן “נכונה”.

שאלות כמו: כמה אור אנחנו רוצים, סוג האור, כיוון האור, מיקום אפשרי של גופי התאורה, סוג מקור האור ועוד. שאלות אלו עולות לאוויר ומכוונות אותנו במציאת פתרון התאורה המתאים ביותר לצרכינו והכי מחמיא לגינה.

בתחילת התהליך הרבה לפני שאנחנו יודעים איך תראה הגינה שלנו, אנחנו צריכים “לזרוק” כמה צינורות לגינה בשביל להזין מהם את כבלי החשמל בבוא העת, בעצה אחת עם קבלן החשמל בהתאם למיקום הגינון העתידי.

כך אנחנו לא נצטרך ונצטער להרוס את השתילה כאשר נמקם את גופי התאורה לגינה.

 

אופי האור

צמחיה גבוהה להיקף, נאיר עם גופי תאורה לגינה בעלי אלומות בינוניות עד רחבות וצמחיה נמוכה בכמה מקומות בולטים בגן שנאיר עם אלומות רחבות ואם גם נוסיף עצי צל או פרי במרחבי הגן הפרטי שלנו נבחר גופי תאורה בעלי אלומה שיתאימו לרוחב העלווה העתידית.

באובייקטים גדולים או רחבים (עצים או פסלי גינה) יש יתרון בהארה עם שני גופי תאורה לגינה – האחד מצד הקדמי והאחד מאחור להבליט את הנפח.

השאלה הרווחת הנה “למה צריך כל כך הרבה גופי תאורה?”

הגינה שלנו הינה המפלט המרגיע שאנחנו מתחזקים ממנו בסוף יום העבודה וסופי השבוע, וככזה אנחנו מחפשים גם את התאורה המרגיעה, האינטימית, המעניינת. לכן נשתמש בגופי תאורה לגינה בעוצמות הארה נמוכות שיתנו מענה מפתיע, מרגיע ואינטימי. לעומת זאת, קיימת תאורה חזקה ו”שוטפת” שנפרסת על כל הגן אשר עוצמות ההארה שלה יוצרות תאורת “אצטדיונים” שהיא עוצמתית ובכלל לא מרגיעה.

לכן יוצא שיש מספר רב של גופי תאורה יחסית לכמות שיש בפנים המבנה.

 

קטנה- גדולה

בפינות הישיבה בגינה אנחנו נבחר לרוב מנורה עם אלומת אור בינונית, אשר ממוקדת על האזור ע”י עמוד בגובה של 2-2.5 מ’ או ע”י מנורה אשר מותקנת ע”ג העץ או הפרגולה שסוככת על הפינה הישיבה.

אפשרות נוספת ופחות מוצלחת הנה שימוש במבנה הבית ולהתקין מנורה בגובה 5-8 מ’ שזורקת אור (פרוז’קטור) אצטדיונים לעבר פינת הישיבה.

גם כאשר אנחנו יושבים בפינה המרוחקת מהבית עם תאורת גן נמוכה או עם תאורת גן טובה אשר מאירה את הצמחייה סביב ניתן להעביר את הזמן ברוגע.

לסיכום לפני בחירת הגופים אנו צריכים להגדיר מהי תאורת חוץ בשבילנו – “קטנה ואינטימית” או לחילופין “גדולה ועוצמתית”.