בית ישראלי עם גופי תאורה של מעצבים בינלאומיים

לא כל כך משנה אם הבית שלכם ממוקם בגרמניה, בפריז או בבאר שבע: גם אתם יכולים ליהנות מיצירות התאורה של המעצבים המובילים בעולם, ולשלב אותם בתוך החדר שלכם, הסלון שלכם או אפילו באמבטיה שלכם. קרני תכלת מביאה את הבשורה האופנתית מעבר לים, את האמנות, הטאץ’ והיצירתיות של אמני התאורה הקוסמופוליטיים, שמעבר לכל המילים והסופרלטיביים שנשפכים עליהם, הם פשוט מעצבים גופי תאורה ממש יפים ומיוחדים.

למה לקנות דווקא יצירות של מעצבים מחו”ל?

בואו לא נעמיד פנים שאנחנו לא בעניין של חו”ל: אנחנו אומה של אנשים שמשוגעים על כל מה שקורה שמעבר לים. רובנו עוקבים אחרי כל סגנון אופנה שיוצא מארצות הברית, מאיטליה או מצרפת. אנחנו נכנסים לאתרים של מעצבים בחו”ל, כדי לדעת מה הולך ומה יילך. אז למה שלא נעשה אותו דבר עבור הבית שלנו – במיוחד שסוף סוף יש לנו הזדמנות לכך? מאחר וגופי תאורה אינם יקרים במיוחד, בטח ביחס לרהיטים שאו קונים הביתה, זאת הזדמנות להתפנק במוצרי איכות מעוצבים לעילא, עם סגנון קצת שונה ממה שאנו מורגלים פה בארץ.

תמיד עולה התלונה שרוב הסלונים הישראלים נראים אותו דבר בדיוק, עם אותה ספה כחולה שיש עליה הנחה קבועה ברשת הריהוט המוזלת הידועה, אותו אגרטל ולפעמים אפילו אותו זר פרחים. ברור שכדי לשנות ולצאת מהמסגרת הקבועה של בית ישראלי צפוי מראש, עלינו לבחור פריטים שאינם נמצאים בהפצה המונית.

חושבים קצת אחרת

מעצבי התאורה מחו”ל חושבים קצת אחרת מהמעצבים בארץ, וזה מדליק לראות את התוצאות של החשיבה השונה הזו. למשל, ניקה זופנק הסלובנית שעיצבה מעין פנסים תלויים עדינים ביותר, בצבעי פסטל ענוגים. מאד אירופאי, מאד נשי, ומצד שני, איכשהו זה מאד מתאים לרוב הסלונים הישראלים. סבסטיאן וורונג הבריטי מביא אתו רוח גברית, בדמות גופי תאורה מעוצבים ואמנותיים כמו פסלים, חלקם בתלת מימד, וצבעים כמו ברונזה. פטריסיה אורקיולה הספרדייה מעצבת גופי תאורה שנראים סופר מיוחדים, אבל מתפקדים כמנורות חזקות לכל דבר, שילוב מוצלח ביותר של אמנותי עם שימושי. טוביה סקארפה האיטלקי מציע קו סופר יוקרתי ואלגנטי, חלק מגופי התאורה נראים כמו תכשיטים של ממש. בקרני תכלת תמצאו מוצרי דגל של מגוון גדול של חברות גדולות מחו”ל, כמו פלוס, flos architectural  וכמובן את קו גופי התאורה של טום דיקסון, הכוכב הבריטי שמתפרע לחלוטין עם חומרים וצבעים. כך למשל הוא יצר קו שלם של גופי תאורה שנראים כמו שעווה שנמסה תלויה מהקיר, גופי תאורה בתלת מימד, גופי תאורה שנראים כמו אבן חן המשובצת בטבעת, גופי תאורה המשלבים באופן יפהפה צבעי זהב ולבן, גופי תאורה בצבע ברונזה נוצצת ועוד.

למה דווקא תחום גופי התאורה כל כך יצירתי?

מאחר ואנו לא קונים גופי תאורה לכל החיים, אלא מקסימום לכמה שנים, זה בדיוק המקום להתפרע קצת עם היצירתיות והדימיון, ולזרום עם סגנונות שאולי יפתיעו הרבה אנשים, כשיראו אותם דווקא בבית שלנו. ולמה לא בעצם? גם לנו מגיע בית מיוחד, עם גופי תאורה מיוחדים, עם כיווני הארה מפתיעים שיוצרים אווירה יוקרתית ומעניינת. נקודה מעניינת היא, שלעיתים קרובות שינוי מוחלט של כל התאורה בבית משנה את כל הסגנון של הבית, כאילו עשינו שיפוץ מטורף.

בטח כבר שמתם לב בעצמכם לא פעם, ששינוי פשוט וזול של צבע נורה, מלבן קודר לצהוב חמים, משנה את כל האווירה של החדר. עכשיו חשבו מה קורה לבית, כשמחליטים לשנות בו את כל סגנון התאורה. חשבו על זרקור של אור מסתורי ממקור לא ברור שנשפך ברכות ליד הספה בסלון, זה מעניק תחושה של רכות ורומנטיות. חשבו על פינות קטנות המוארות באופן שונה מתוך גופי תאורה עצמאיים – זה מעניק תחושה שהסלון גדול יותר, עם חלוקה לאזורים פרטיים ואינטימיים.

חשבו על מטבח עם פסי תאורה על הארונות, עם נברשת מפוארת מלאת אור מעל שולחן האוכל במקום הניאון החיוור, הפשוט והמדכא… חשבו על חדר רחצה שבמקום נורה פשוטה, מואר על ידי כמה פסי תאורה או גופי תאורה שונים, המעניקים לחדר תחושה רומנטית ויוצרים מראה של חדר רחצה גדול גם לחדרון קטן.

לרכישת גופי תאורה בינלאומיים כנסו עכשיו לחנות אונליין