עיצוב תאורה לגינה

בעת תכנון התאורה לבית, אנשים רבים נוטים להזניח את תחום התאורה לגינה. פנים הבית מעלה אצל רובנו אסוציאציה חזקה יותר לתכנון תאורה מאשר החצר והגינה, אך בפועל קיימת חשיבות רבה לתכנון נכון של תאורת הגינה – גינת הבית והחצר הם מקומות בהם אנו יושבים ונחים, מארחים אורחים ועושים ארוחות. בנוסף, בגינות רבות ממוקמים שבילי גישה שונים, אזורים למשחקים של הילדים וכמובן – מדובר באזור הנוי של הבית, כך שמתבקש לתכנן בצורה מעמיקה את התאורה לאזור זה.

מה כדאי לקחת בחשבון בעת תכנון ועיצוב תאורה לגינה, וכיצד לעשות זאת כמו שצריך?

 

בטיחות ואדריכלות בתכנון תאורה לגינה

השלב הראשון בתכנון תאורה לגינת הבית חייב לכלול לפני הכל את מרכיב הבטיחות – תאורת חוץ כוללת לרוב חיבור לרשת החשמל, ובאזור הגינה – אזור בו משחקים הילדים ואשר חשוף לגשם ופגעי מזג אוויר, ההתחשבות בשיקולי בטיחות חשובה מאין כמוה.

לכן, את התכנון הראשוני של תאורת הגינה יש לעשות בליווי צמוד של חשמלאי מוסמך ומורשה, אשר יוודא כי תקני הבטיחות נשמרים (למשל, בכל הנוגע להעברה תת קרקעית של כבלי חשמל, מיקום וסוג קופסאות החשמל השולטות על תאורת הגינה וכו’).

בשילוב עם החשמלאי, נרצה גם מעצב גינות או אדריכל, אשר יסייע לנו לתכנן את מיקום גופי התאורה, בהתחשב במבנה הגינה והשימושים הצפויים בה. תכנון מחושב ומקדים מסוג זה ימנע בעיות רבות בשלבים מאוחרים יותר, בהם הגינה כבר בנויה ותשתית התאורה מונחת, אז קשה הרבה יותר לבצע שינויים גדולים.

 

סוגים שונים של תאורה לגינה ולחצר הבית

קיימים סוגים רבים ושונים של גופי תאורה לגינה ולבית. למשל – תאורה דקורטיבית. כולנו נתקלנו בבית זה או אחר בתאורה מסוג זה, אשר למשל כוללת בבתים רבים ספוטים צבעוניים בעלי אור רך (בדרך כלל בצבע ירוק), המאירים צמחים מסוימים ויוצרים אווירה נעימה וטבעית בגינה בשעות החשכה.

סוג נוסף חשוב של תאורה לגינה היא תאורת שביל – ניתן למצוא גופי תאורה ייעודיים לשבילי הגינה, דוגמת עמודים קטנים עם תאורה בראשם או תאורה השקועה ברצפה בסביבת השביל. סוג נוסף של תאורה חשובה ביותר עבור חצר הבית והגינה היא תאורה פונקציונאלית, דוגמת תאורת הצפה, המוצבת בדרך כלל באזור בו תמוקם פינת ישיבה עם שולחן וכיסאות. באזור זה נערוך ארוחות ונארח אורחים, ונרצה תאורה חזקה ובהירה.

סוג מעניין נוסף של תאורת גן אשר צובר בשנים האחרונות פופולאריות הולכת וגוברת הוא תאורה סולארית. הכוונה לגופי תאורה בגדלים שונים אשר מצוידים בפאנל סולארי קטן אשר קולט את אנרגיית השמש במהלך היום, ומשתמש בה על מנת להפעיל את התאורה במהלך שעות החשיכה. ניתן למצוא כיום תאורה סולארית לגינה מסוגים, כאשר במרבית המקרים גוף התאורה מצויד בחיישן אשר מפעיל את הנורות ברגע שסף האור הטבעי בחוץ יורד מתחת לרמה מסוימת (כלומר – כאשר מתחיל להחשיך).

לרכישת תאורת חוץ כנסו עכשיו לחנות אונליין