מנורות לילה וחשיבותן בסביבה הביתית

בשנים האחרונות זוכה עולם התאורה לדגש הולך וגובר במסגרות של עיצוב פנים, עיצוב משרדים וחללי עבודה וכו’. רבים יותר ויותר מודעים לחשיבות הרבה של תאורה נכונה ומתאימה, הן בסביבת המגורים והן בסביבת העבודה, ומשקיעים בהתאם את תשומת ליבם ואת כספם ברכישת מנורות וגופי תאורה אשר באמת יענו על הצרכים הללו, הן מבחינה שימושית והן מבחינה אסתטית. בעוד תחומים כמו תאורה למטבח או תאורת חוץ לגינה הפכו למוכרים ומרכזיים עבור אנשים רבים הבונים או משפצים את בתיהם (וכמובן שעבור מעצבים, אדריכלים וכו’), תחומים אחרים בעולם התאורה דווקא נשארו עד עתה יחסית באפלה. דוגמה טובה לסוג של גופי תאורה אשר עד עתה לא זוכה ליותר מדי תשומת לב, אך משפיע באופן מהותי על חיי היומיום בבית, הוא זה של מנורות לילה. מה חשיבותן של מנורות לילה בסביבה הביתית, האם קיימות מנורות ייעודיות המוגדרות כ”מנורות לילה” וכיצד לבחור בצורה נכונה את מנורות הלילה שישמשו אתכם ואת ילדיכם בבית?

 

אור קטן ורך לשעות הערב ואפשרות לקרוא במיטה – מנורות לילה לילדים ומבוגרים

נתחיל ונאמר כי הקטגוריה “מנורות לילה” אינה תמיד חד משמעית ומוגדרת באופן ברור, ובחנויות שונות תמצאו סוגים שונים של גופי תאורה המשויכים לקטגוריה זו.

ובכל זאת, מנורת לילה היא מנורה המפיצה יחסית מעט אור, ולרוב מדובר באור נקודתי, רך ונעים, ולרוב היא ממוקמת כמובן לצד המיטה, כך שניתן להדליק ולכבות אותה באופן נגיש ומידי, ללא צורך לקום מהמיטה אל המתג. כך, לרוב משמשות מנורות לילה בתור מקור אור מקומי וקטן יחסית, בו משתמשים בשעות הערב.

במקרה של חדרי ילדים שימוש זה מוכר וברור – מנורות לחדרי ילדים הן דבר שניתן למצוא כמעט בכל בית בו גדלים ילדים, שכן מנורות לילה אלו משמשות את ההורים כאשר הם מקריאים לילדים סיפור לפני השינה במיטה, וילדים קטנים פוחדים לרוב ללכת לישון בחושך מוחלט, ומרגישים יותר בנוח כאשר יש בחד מעט אור ממנורת הלילה.

תאורה

אך גם במקרה של מבוגרים השימוש במנורות לילה הוא נפוץ ומתבקש ביותר – מנורת לילה זה מה שמאפשר לנו לקרוא במיטה בלילה, בלי שנצטרך לקום ממנה על מנת לכבות את האור, כשמעוניינים באמת להירדם וללכת לישון. שימוש זה הפך נפוץ ביותר מפני שאנשים רבים מצליחים להרדים עצמם בצורה הטובה ביותר באמצעות קריאה, והקימה מהמיטה לצורך כיבוי האור משבשת במידה רבה את ההירדמות. מנורת לילה הממוקמת ליד המיטה, לעומת זאת, ניתנת לכיבוי מיידי ומהיר, בלי לקום מהמיטה ואפילו בלי לקום ממצב של שכיבה. כך, כשמתחילים להירדם מול הספר, כל שנותר לעשות זה להושיט יד למנורת הלילה, לכבותה ולהירדם.

מעבר לכך, רבים שמחים להשאיר מעט אור בבית במשך הלילה, בין אם בחדר השינה, חדרי הילדים או בכל אזור אחר, מסיבות שונות. הסיבה העיקרית היא כי רבים מתעוררים באמצע הלילה לשירותים וכד’, והרבה יותר נעים ונוח כשיש מעט אור, במקום להתנהל בחשכה מוחלטת.

כל הסיבות הללו ועוד הופכות כאמור את מנורות הלילה לאביזר שניתן למצוא כיום כמעט בכל בית, ובהתאמה מדובר בגוף תאורה בו משקיעים יותר ויותר מבחינת עיצוב ושיווק לקהל הרחב.

 

לא כל מנורה המשמשת כמנורת לילה חייבת להיות מוגדרת ככזו

האם ישנן מנורות המוגדרות במפורש כ”מנורות לילה”? ניתן למצוא כאלו, כפי שניתן למצוא גופי תאורה תחת כל הגדרה אפשרית שרק ניתן להעלות על הדעת, המוגדרים ככאלו במפורש על ידי החברות המייצרות ומוכרות אותם. אך ההגדרה הרשמית של היצרנים או החנויות היא לא מה שמשנה כמובן. מה שחשוב זה התפקיד שממלאת אותה מנורה, האופן בו מעוצב ובנוי אותו גוף תאורה וכו’. במקרה של מנורות לילה, עושים אנשים שונים שימוש בגופי תאורה מסוגים שונים. כמובן שרבים רוכשים מנורות לילה המוגדרות ככאלו במפורש, אך הנקודה החשובה כאן היא כי אין כל הכרח לעשות זאת – ניתן להשתמש במגוון מנורות מסוגים שונים, בעיקר קומפקטיות והמתאפיינות האור רך ונעים, בתור מנורות לילה. העיקר שהן יפיצו אור נעים, לא יסנוורו יתר על המידה ויהיו מספיק קטנות וקומפקטיות על מנת להתאים בשידה או במדף שלצד המיטה. במקרה של מנורות לילה עבור ילדים ניתן אכן למצוא יותר מנורות לילה “ייעודיות” (כאלו המעוצבות, מיוצרות ומשווקות ספציפית כמנורות לילה), אך גם במקרה של חדר הילדים אין כל מניעה להשתמש בכל גוף תאורה קטן, קומפקטי והמתאפיין באור נעים ורך, בתור מנורת הלילה שתהיה לצד המיטות של הילדים.

גופי תאורה לחדרי שינה

בחירת מנורות לילה לבית

מאחר והצורך במנורת לילה הוא כאמור צורך נפוץ ובסיסי יחסית, ומכיוון שלא בכל חנות ניתן בהכרח למצוא מנורות המוגדרות באופן רשמי כ”מנורות לילה” אך כן ניתן תמיד להשתמש בגופי תאורה קטנים, רבים ושונים בתור מנורות לילה לכל דבר ועניין, עולה השאלה – כיצד לבחור את מנורות הלילה המתאימות ביותר עבור הבית שלנו? אילו מנורות לילה ישרתו את הילדים שלנו בצורה הטובה ביותר?

כפי שכבר ציינו, זה תלוי בעיקר בצרכים ובמאפיינים הייחודיים של הבית שלכם. לדוגמה, סוג חדרי הילדים, כמה ילדים ישנים יחדיו באותו חדר וכו’. בחדרים בהם ישנים יותר מילד/ה אחד/ת, חשוב שמנורת הלילה תקרין אלומת אור רכה ומצומצמת יחסית, ולא תעשה אור חזק ומורגש בכל החדר כולו. זאת על מנת שילד אחד יוכל לקרוא במיטתו עם מנורת הלילה דולקת, גם בזמן שהאחרים ישנים, בלי שהאור יפריע להם.

בכל אופן, אם אינכם בטוחים באיזה סוג של מנורת לילה לבחור עבור חדר השינה שלכם או של הילדים, מומלץ פשוט להתייעץ עם מומחי התאורה שלנו, הן בטלפון והן באולם התצוגה.

לרכישת מנורות לבית כנסו עכשיו לחנות אונליין