שילוב מנורות קיר בעיצוב ותכנון התאורה לבית

הקדשת זמן, תשומת לב ומשאבים לעיצוב ותכנון תאורה לבית ו/או למשרד היא כיום דרך פעולה בה בוחרים אנשים רבים אשר בונים בתים, מעצבים מחדש את הדירה שלהם או עורכים שיפוץ מקיף במשרד. יש הרבה מאוד ידע רלבנטי בתחום זה אותו כדאי לקחת בחשבון, החל מסוגים נפוצים ועיקריים של גופי תאורה ועד לפרמטרים שיש לקחת בחשבון בעת תכנון התאורה, עצמתה וכיוונה בחלל המדובר. אחד מסוגי המנורות אותן אנשים רבים אינם מכירים לעומק, סוג אותו כדאי ומומלץ להכיר ולשלב בכל עיצוב ותכנון תאורה לבית או למשרד, הוא מנורות קיר. מהן מנורת קיר, מה מאפיין אותן וכיצד מומלץ לקחת אותן בחשבון בעת עיצוב ותכנון התאורה לבית?

גופי תאורה צמודים – מנורות קיר

השם הכללי “מנורות קיר” מתייחס למעשה לקטגוריה שלמה של גופי תאורה צמודים, כאלו אשר צמודים לקיר ואינם עומדים בפני עצמם כמו מנורות שולחן או מנורות עומדות, אינם תלויים מהתקרה וכו’. בתוך קטגוריה זו ניתן למצוא כיום לא מעט עיצובים וסוגים שונים של מנורות קיר, החל ממנורות פשוטות המכוסות באהיל לבן אלגנטי ועד לגופי תאורה מורכבים ומרשימים המכילים כמה מנורות שונות בתוכם, וצמודים לקיר כמכלול אחד.

תאורה לחדרי שינה

אחד המאפיינים המרכזיים והחשובים ביותר של מנורות קיר הוא הזווית ממנה הם מספקים את מקור האור – בניגוד למנורות תקרה או לגופי תאורה שולחניים וכו’, במקרה של מנורות קיר מדובר בגוף תאורה צידי – כזה אשר הזווית של האור המגיע ממנו היא זווית צדדית, מה שמציע מספר יתרונות מהותיים. אחת הבעיות המרכזיות עם מנורות קיר, למשל, הוא כי האור שהן מספקות מגיע מכיוון מעלה, ולכן כאשר אנחנו נמצאים בחדר אנחנו תמיד חוסמים את האור עבור אזורים מסוימים בחלל. זה לא מבטל כמובן את הצורך במקור תאורה עילי מרכזי, אך פעמים רבות מנורת קיר המספקת מקור אור צידי, בנוסף למקור האור העילי, פותרת את בעיית ההסתרה ומשלימה את התאורה באותו חלל.

היכן נרצה להציב מנורות קיר בעיצוב התאורה לבית?

לאחר שמבינים כי טוב שיהיה מקור אור צידי באזורים שונים בבית, הן כמקור אור משני לתאורה העילית והן כמקור אור ראשי, כדאי לנסות ולשלב מנורות קיר לפחות בחלק מחדרי הבית. נקדים ונאמר כי הדרך הטובה ביותר לוודא שאתם חושבים על כל מה שחשוב לחשוב עליו מראש, לפני שקונים את גופי התאורה, מעבירים את החשמל עבורם ומתקינים אותם, היא התייעצות עם אנשי מקצוע מעולם התאורה. הן מעצבי פנים או אדריכלים והן אנשי מקצוע המגיעים ישירות מעולם תכנון ועיצוב התאורה, יוכלו לסייע לכם לוודא שאתם לא מפספסים ולא שוכחים שום דבר.

גופי תאורה למטבח

בכל זאת, כדאי לחשוב בעצמכם על המקומות בהם תרצו גם מנורת קיר כמקור אור צידי – פעמים רבות ניתן למצוא אותן דווקא בתאורה לאמבטיה, אך כמובן שבסלון, בפינת האוכל, בחדרי הילדים ובאזורים שונים נוספים בבית.