תאורת לד – זול יפה וירוק

גופי תאורת לד מאופיינים בצריכת זרם נמוכה. נורת לד יכולה לפעול כחמש עשרה שנה בצריכה ממוצעת, שזה פי עשרים מצריכה של נורת להט רגילה ופי 10 מנורת ניאון. צריכת החשמל של מנורות לד היא כמה וואטים בודדים, וניתן לעשות שימוש בכמה מנורות לד בבית או במשרד ולהגיע לצריכה של נורת 60 וואט בלבד. אורך החיים של תאורת LED הוא 50,000 שעות, שהן 15 שנות צריכה בממוצע.

 

היתרונות של תאורת LED

תאורת LED מתבססת על שיטה אלקטרונית ולא דומה לשיטת הלהט של נורות הליבון או הניאון הפועלות על גז. מנורות לד אינן כוללות חלקי זכוכית והן אינן שבירות ולא מושפעות מטלטולים ומכות. את תאורתLED אפשר ליישם בשתי דרכים: תאורה ישירה המבליטה ומושכת את העין וכאור חוזר לשטיפת חללים ושטחים גדולים. כאשר עושים שימוש בתאורת LED באופן ישיר האור זוהר ומושך את העין בצורה מאד חזקה ונראה למרחק גדול מאד והרבה יותר מנורת ניאון. מנורות לד אינן פולטות חום, הן מאד חסכוניות ובעלות אורך חיים ארוך במיוחד מה שהופך אותן לנורות ירוקות שבטווח הארוך חוסכות לנו הפקת חשמל יקרה ומזהמת ומשום כך הן חוסכות לנו גם בעלויות וגם בזיהום הסביבה. ומכיוון שתאורת LED איננה פולטת חום היא אידיאלית לשימוש במקומות בהם יש קהל רב, מים או חומרים רגישים, או במיקום שקשה ויקר לספק להם שירות.

מנורות לד נותנות מענה לצרכים מיידיים שנורות הליבון הרגילות ונורות ה PL אינן מסוגלות לתת אותם. נורות לד בטוחות, ירוקות (ידידותיות לסביבה, חוסכות אנרגיה וכד.) והן לא מכילות גז או מתחממות כלל, ובין מהיתרונות הנוספים של מנורות לד ניתן למנות:

צריכת 80% אנרגיה פחות מנורת ליבון ו 50% מנורת ניאון
אורך חיים של 50,000 שעות שהן כ 15 שנה של פעילות יום יומית
מנורות לד מאירות באלומה ממוקדת ואינן יוצרות זיהום אור

 

השימוש של מנורות לד

תאורת LED מתאימה כיום לבתי המנורה הסטנדרטיים הקיימים בכל בית ומשרד, מה שהופך אותה לנגישה בכל מקום ללא צורך בהתקנת תשתית חדשה. טווח השימוש של מנורת לד בבית הוא בין 3 ל 15 וואט המקביל לנורות ליבון (להט) של 40 עד 60 וואט. תפוקת מנורות לד בשימוש ביתי הוא בין 170 לומן ל 750 לומן שהוא פי 8 מנורת ליבון. התקנת 20 מנורות לד בבית מגיע להספק של 75 וואט בלבד.

בשנים האחרונות הפכה תאורת LED על כל יתרונותיה למאד נפוצה בתחום גופי התאורה שבהם עושים שימוש ארכיטקטים ומעצבי פנים ולשוק נכנסו גופי תאורה רבים שניתן להתקינם במקומות שונים ובצורות אסתטיות שונות. גופי תאורה אלה נחשבים למאד אסתטיים, אך נעשה בהם שימוש גם לצרכים פרקטיים כמו תאורת אזורי עבודה רחבים, תצוגות שונות וכתאורת מבנים. בגלל שיש גופי תאורת LED קטנים עושים בהם שימוש במקומות שקועי קיר או שקועי תקרה, ובגלל פליטת החום המזערית שלהם ניתן להתקין מונורות לד במקומות שלאנשים יש מגע ישיר עם המנורה ללא חשש, כמו רצפות של בריכה או לאורך הקירות בבית ובחצר וכדומה. ובנוסף, משמשות מנורות לד כפתרון תאורה מעולה עבור מקומות שהגישה אליהם קשה במיוחד או בלתי אפשרית כמעט לחלוטין, וזאת עקב אורך החיים הארוך של הנורה.

אין ספק כי תכונותיה ויתרונותיה של תאורת LED הופכים אותה למובילה בתחום התאורה היום, ומספר רב של יצרני גופי תאורה עושה שימוש בנורות לד בעיצוב גופי התאורה על מנת שאלה יהיו גם יפים, גם זולים וגם ירוקים.