תכנון וחישוב תאורה

כאשר מרביתנו חושבים על בחירת תאורה לבית או למשרד, אנחנו בדרך כלל מעלים בראשנו תמונה בה אנו הולכים לחנות גדולה ובוחרים גופי תאורה שונים, לאחר שהבית, הדירה או המשרד המדוברים כבר קיימים ועומדים. בפועל, במקרים רבים ניתן ואף רצוי להתחיל בתכנון התאורה משלב אחד מוקדם יותר – חישוב התאורה על פי מאפייני החלל שהיא אמורה להאיר והצרכים הספציפיים שלנו בחלל זה.

חישוב תאורה רלבנטי הן לבתים פרטיים ודירות, והן למשרדים – בשני המקרים הוא יכול לסייע לנו לעצב תאורה פונקציונאלית ויעילה יותר ואף להפחית את חשבון החשמל.

 

חישוב תאורה מקצועי באמצעות תוכנת מחשב ייעודית

תכנון וחישוב התאורה הרצויה ביותר אינו עניין טריוויאלי או פשוט כל כך – בכל מבנה ישנם מאפיינים שונים, אופן חלוקת המרחב הפנימי והריהוט המוצב בו משפיעים על האור המגיע ממקורות תאורה שונים, והצרכים שלנו בכל הנוגע לתאורה משתנים בצורה חדה בין אזורים שונים בבית או במשרד.

על מנת להקל עלינו ולאפשר לנו להתחשב בכל הפרמטרים הללו, קיימות כיום תוכנות מחשב ייעודיות המחשבות נתונים שונים בתאורה האופטימאלית הרצויה בכל מקרה ומקרה. לתוכנות אלו מזינים את מבנה המרחב שמעוניינים להאיר, את הריהוט ושאר החפצים והמאפיינים שמכיל אותו מקום, כמו גם את הצרכים הספציפיים שלנו מכל אזור ואזור. התוכנה מאפשרת לקבוע את רמת וסוג התאורה הנחוצה בכל אזור, ואז כבר פשוט הרבה יותר להתאים גופי תאורה.

ניתן למצוא לא מעט תוכנות לחישוב תאורה באינטרנט, חלקן אף חינמיות ומוצעות לכל דורש. עבור מי שמעוניין בייעוץ וסיוע בנוסף לתוכנה, או בסיוע בתפעול תוכנה מסוג זה, מומלץ לגשת לאחת מחנויות התאורה הגדולות, או להתייעץ ביועץ עיצוב פנים ותאורה המתמחה בתחומים אלו.

 

עד כמה חשובים תכנון וחישוב תאורה מקדימים?

מדוע בעצם כדאי לנו לבצע חישוב ותכנון תאורה מדוקדק לפני שאנחנו מתחילים לרכוש תאורה לבית או למשרד? עד כמה גדול ההבדל בין חישוב תאורה מפורט ורכישה על פי חישוב זה לבין רכישת תאורה “ספונטאנית” יותר?

התשובה היא כי חישוב תאורה מוקדם חשוב מאוד, במיוחד במקרים של משרדים גדולים בהם מבוצעות פונקציות שונות, אך גם במקרה של בית פרטי.

חישוב התאורה, בין אם הוא נעשה באמצעות תוכנה ייעודית ובין אם בהתייעצות עם אנשי מקצוע מעולם התאורה, יכול לאפשר לנו להוריד את תצרוכת החשמל של מערך התאורה שלנו באופן ניכר. הורדה זו תבוא לכדי ביטוי בחשבון חשמל חודשי נמוך יותר, כאשר גם אם מדובר בהבדל חודשי קטן יחסית, לאורך השנים הוא מצטבר ללא מעט כסף.

בנוסף, תאורה מתוכננת ומחושבת יוצרת הבדל משמעותי, גם אם לעיתים לא כל כך מורגש, באותו חלל. כאשר מדובר בסביבת עבודה קל לנו להבין מדוע חשוב מאוד לייצר תאורה המתאימה לעבודה – חזקה ובהירה במקומות מסוימים, נעימה ורכה יותר באזורים אחרים וכד’. אך גם בבית, נרצה תאורה יעילה ופונקציונאלית מצד אחד, אך גם נעימה ורכה מצד שני, לפחות במקומות מסוימים. חישוב תאורה מקדים יאפשר לנו ליצור בדיוק את האווירה המתאימה בכל אזור ואזור במשרד ובבית.

לרכישת גופי תאורה כנסו עכשיו לחנות אונליין