תכנון תאורה מקצועי לעסק – צעד תכנוני מתבקש

האופן בו מקומות עבודה – משרדים, מפעלים וכו’ מעוצבים ומרוהטים כיום הוא חלק בלתי נפרד מעולם הנדסת התעשייה והניהול – גם עסקים אשר אינם בהכרח שוכרים מהנדסי תעשייה וניהול על מנת לסייע להם לעצב ולאבזר את חלל העבודה מנסים ליישם כמה שיותר עקרונות ייעול שונים אשר באים להבטיח סביבת עבודה פרודוקטיבית עד כמה שניתן. במסגרת עיצוב סביבת העבודה ישנם כמובן גורמים רבים ושונים אליהם כדאי להתייחס, וזהו בעצם חלק מהותי מעבודתו של המהנדס או המעצב המסייעים ליצור את חללי העבודה. אחד האלמנטים החשובים בהקשר זה, לו בעלי עסקים רבים אינם לגמרי מודעים, הוא התאורה בבית העסק. תכנון מקדים ומושכל של תאורה לעסק הוא צעד מתבקש לא רק מבחינה אסתטית או עיצובית, אלא גם מבחינת היעילות בה מתנהל ופועל העסק.

תאורה לעסק

תכנון תאורה מקדים ליצירת מערך תאורה חסכוני ומתאים

האלמנט המשמעותי הראשון עליו משפיע תכנון תאורה מקדים הוא כמובן האלמנט הכלכלי – בתי עסק וחללי עבודה שונים צורכים הרבה מאוד אנרגיה, וחשבונות החשמל החודשיים עלולים להפוך להוצאה חודשית לא כל כך קטנה ולהוצאה שנתית מצטברת עצומה. תכנון מקדים של מערך התאורה הכולל מתן מענה מקצועי לשאלות כמו – “אילו גופי תאורה להציב ואיפה? אילו סוגים של נורות מתאימים לכל אזור בחלל העבודה וכיצד ניתן להתאים להם נורות חסכוניות?” וכד’ עשוי בהחלט לסייע לאותו מקום עבודה לחסוך אלפי ועשרות אלפי שקלים מדי שנה בחשבונות החשמל, כמו גם בצורך בתחזוקה שוטפת, החלפות ותיקונים של גופי התאורה במקום.

ספוטים

מלבד לחיסכון באנרגיה, אמור תכנון תאורה מקדים ומקצועי לתת מענה לצרכי התאורה הייחודיים עבור כל עסק ועסק. בכל אזור בסביבת העבודה קיים צורך בתאורה מסוימת, דוגמת תאורה המתאימה לסביבה בה עובדים מול מחשבים, תאורה מתאימה לאולמות ייצור או לחדרים רחבי ידיים בהם עובדים עם מיכון כבד וכו’. התאמה זו של תאורה לצרכים עבור כל אזור ואזור אינה טריוויאלית או מובנת מאליה – יש המון גורמים להתחשב בהם ועוד יותר פתרונות תאורה ייעודיים שונים, כך שאנשי מקצוע מעולם התאורה משחקים כאן תפקיד מרכזי.

תאורה למשרד

ייעוץ ותכנון מקדימים בסיוע אנשי תאורה מקצועיים

בעוד תכנון תאורה מהווה חלק מהותי מהנדסת סביבת העבודה, קיים צורך לתכנן ולעצב את התאורה בעסק בסיוע צמוד של אנשי מקצוע מעולם התאורה. אנשי מקצוע אלו, המתמחים בתכנון תאורה מקצועי עבור בתים פרטיים או בתי עסק מכירים את שלל הגורמים הרלבנטיים השונים, את ההשפעות הרלבנטיות לבחירת גופי התאורה של כל גורם וגורם ואת המצבים שתמיד קשה לצפות מראש, אך פעמים רבות קורים בכל זאת ומציבים אתגרים שונים בהקשר של התאורה לעסק. תכנון תאורה מקדים מהווה צעד מתבקש במסגרת שלב התכנון והעיצוב המקדים של אותו מקום עבודה/משרד/מפעל, בדיוק כמו שעושים תכנון מקצועי של חלוקת המרחב בחלל העבודה, סוג המיכון שקונים לעסק, תכנון מערך החשמל והמים של העסק וכו’. התאורה, למרות שרבים אינם מודעים לחשיבותה, עושה הבדל עצום לא רק בחשבונות החשמל החודשיים, אלא גם באווירה השוררת במקום העבודה, ביכולת של העובדים להתרכז כהלכה בעבודתם וכפועל יוצא – בפרודוקטיביות של העובדים ושל העסק כולו.

ספוטים לפסי צבירה

כנסו עכשיו לחנות אונליין