תאורה לדירה קטנה – איך לשוות לדירה קטנה מראה גדול יותר

למגורים בערים גדולות ומרכזיות יש הרבה יתרונות, אבל בית גדול מאד הוא לא אחד מהם. החדשות הטובות הן, שלמרות גודל נתון של בית, ניתן להשתמש באשליות מוצלחות של אור, צבע וסגנון, כדי להעניק לו מראה גדול ואוורירי יותר.

 

משחקי צבע נותנים תחושה של גודל ואור

קירות צבועים בגוונים שונים של בז’, שמנת, צהוב בהיר ולבן יוצרים מראה בהיר, גדול יותר ואור. גם בחדר שאינו גדול, ויש בו רק חלון אחד בגודל ממוצע, משחקים של צבע יעניקו תחושה של חלל גדול יותר. היתרון של צבעים בהירים הם, שגם מעט אור משתקף בהם ומוחזר לחדר, כך שהתחושה היא של מקום פתוח. לא חייבים להתעקש על צבע בהיר אחד לכל הקירות. אפשר להוסיף פס בצבע חזק יותר באמצע הקיר. זה גם גורם לקיר להיראות רחב יותר, ועליז יותר. פסים צבעוניים אפשר להוסיף גם בצבעים פחות שגרתיים, כמו למשל צבע ירוק רענן, ורוד, סגול… אפשר אפילו להוסיף עליו לבבות מנצנצים, או כל קישוט אחר ומגניב שמסיח את הדעת מהעובדה שזהו חדר קטן.

 

משחקי תאורה נותנים אשליה של זוויות ופינות

תאורה מעוצבת היא הדרך הכי נכונה ואלגנטית לגרום לחדר רגיל וצנוע להיראות בבת אחת יוקרתי ונוצץ. בדירות קטנות מומלץ להצמיד לקירות גופי תאורה בהירים, שמעניקים אור רב ממקומות נסתרים, או ממקומם בפינות החדר, בתקרה ועוד. בסלון אפשר לשלב סוגי גופי תאורה שנראים כמו פסלים מעוצבים. זה מאד מרשים, וזה זורק אור קטן יותר שמתאים ליצירה של פינה רומנטית בסלון. גם גופי תאורה עומדים הם דרך נפלאה לגרום לתאורה בסלון להיראות מתוחכמת ולשוות לכל החדר מראה גדול ומרווח יותר. אם אתם חובבים נברשות ולא מוכנים לוותר על נברשת מהממת בסלון, לכו על אופציה של נברשת קטנה יותר, שרובה שקופה. אם בסלון מוצבת גם מראה יפה וגדולה, הנצנוצים של הנברשת ישתקפו בבואה שלהם ויאירו את כל החדר באופן כפול ומדליק ביותר. אם נמשיך את הקו של גופי תאורה נצמדים לקירות – במסדרון של הבית אפשר להציב גופי תאורה שנצמדים לקירות מלמטה, כדי ליצור שביל בעל מראה מוארך יותר, וזה גם פשוט נראה ממש אלגנטי ויפה. בחדר הרחצה שווה להציב שני גופי תאורה שנותנים אור בצבעים שונים: זה מעניק אשליה של מקום גדול, ומטשטש את הגודל האמיתי. בחדרים כדאי לבחור בגופי תאורה בהירים, אלגנטיים, בהתאם לאופיו של החדר: לחדר השינה כדאי לבחור בתאורה מעוצבת שקועה, ושני גופי תאורה ליד המיטה לקריאה ולזריקת אור רומנטי. בחדרי הילדים מומלץ להציב גוף תאורה חזק ובהיר.

 

רהיטים לא גדולים, חפצים שקופים ומראות

בדירה קטנה עדיף להציב רהיטים יחסית קטנים וצרים. אין פה מקום לרהיטים יומרניים שתופסים את כל החדר. רהיטים כהים אינם בהכרח “מקטינים” את החדר, אבל האמת שדווקא בחללים קטנים הכי כיף להציב רהיטים קטנים בצבעים עליזים. למשל, דירה בצבעי שמנת עם ספה בצבע תכלת, מעניקה תחושה של חופשה ושל ים, ומוחקת לחלוטין את תחושת הגודל האמיתי של החדר. עדיף לא להכביד מבחינת כמו של חפצי נוי, כי אחרת החדר יהיה חנוק, ולהשתדל שהם יהיו בצבעים בהירים, או אפילו שקופים – מזכוכית יפה. אם יש ארון, שידה או אפילו מזנון בחדר, הציבו עליהם מראה גדולה. הציבו וילון בצבעי לבן שקוף מעט על כל הקיר, כדי ליצור אשליה שמאחורי הווילון מסתתר חלון ענק בגודלו של הקיר.

לרכישת מנורות כנסו עכשיו לחנות אונליין