תאורה נכונה ליצירת פינת עבודה פרודוקטיבית בבית

ככל שהזמן מתקדם ואנחנו נכנסים עמוק יותר ויותר לתוך העידן הדיגיטלי, כך מתחילים אנשים רבים יותר לעבוד גם (או רק) מהבית. כיום, מקצועות רבים מאפשרים עבודה באופן מלא מהבית, באמצעות המחשב והאינטרנט כמובן, וחלקים ממשרות רבות אשר עדיין כוללות בעיקרן עבודה במשרד או בשטח ניתנים גם לעבודה מהבית. רמת ואיכות אמצעי התקשורת העומדים לרשותנו כיום מאפשרים לנו לעבוד על מגוון תוכנות ולהיות בקשר עם אינספור גורמים בארץ ובעולם, הכל מהבית שלנו, אפילו לא מהמשרד או מבית קפה. לכן, זקוקים אנשים רבים לפינת עבודה בביתם, או חדר שלם, במידה ומדובר בבית/דירה גדולים מספיק. מה יש לקחת בחשבון מבחינת תאורה בכל הנוגע ליצירת חדר עבודה או פינת עבודה באחד מחלקי הבית?

 

בחירת תאורה עבור חדר עבודה או עבור פינת עבודה

במידה וקיים בבית חדר שלם אותו ניתן להסב לחדר עבודה, מדובר בתהליך פשוט וטריוויאלי הרבה יותר. מבחינת בחירה של מנורות וגופי תאורה מתאימים, פשוט יש לוודא כי אנחנו מאירים את אותו חדר באופן אשר יאפשר סביבת עבודה פרודוקטיבית, בדיוק כמו בכל משרד. יש לוודא כי האור המרכזי של החדר חזק ובהיר מספיק, כי הוא ממוקם בנקודה אשר אינה גורמת להשתקפות חזקה במיוחד במסך המחשב וכי אנחנו “מתגברים” את שולחן העבודה עצמו בנקודת תאורה, מה שחשוב במיוחד בחדרים בהם התאורה המרכזים ממוקמת במרכז התקרה, אז אנחנו וודאי נסתיר חלק ניכר מהאור כאשר אנחנו רוכנים מעל שולחן העבודה… לאור המרכזי ניתן לצרף מנורות שולחן או מנורות עומדות, על מנת לספק מקור אור חזק ונקי מהסתרה והפרעה, ישירות למשטח העבודה בשולחן.

בנוסף, כדאי להציב עוד נקודת תאורה או שתיים, על מנת שנוכל לעבוד חלק מן הזמן גם בלי האור המרכזי, ועם אור רך ונעים יותר. אם אנחנו מתכננים לבלות שעות רבות בחדר העבודה הביתי שלנו, כדאי שנוכל ליצור בו גם הרגשה נינוחה ונעימה יותר, ולא רק סביבה מוארת בבהירות ובעצמה.

 

תאורה בפינת העבודה

 

פינת עבודה – להדגיש את המרחב המיועד לעבודה גם באמצעות התאורה

ומה בנוגע למקרה של פינת עבודה באחד מחלקיו האחרים של הבית? במידה ואין לנו חדר שלם להקצות לאזור העבודה, ניאלץ “לגנוב” חלק מהסלון, מחדר האורחים או מחלק אחר בבית. במקרה זה, נרצה לתחום ולהגדיר את אזור העבודה, הן על מנת לאותת לילדים ולשאר דיירי הבית כי אתם מעדיפים שלא ישהו או יתעסקו יתר על המידה באזור זה והן על מנת שאתם תרגישו כי יש לכם אזור עבודה מוגדר, כזה שתוכלו באמת להתרכז בו ולהצליח לעבוד.

את התיחום של אזור זה ניתן ורצוי להשיג גם באמצעות תאורה נכונה אשר תדגיש את האזור המוקצה לעבודה. בכל הנוגע לתאורת פינת העבודה, מומלץ להדגיש את האזור על ידי תאורה חזקה וממוקדת, כזו אשר לא הייתה מוצבת בפינה זו אלמלא הייתם מעוניינים להגדיר אותה כפינת העבודה. על ידי הצבת תאורה בולטת אשר אינה באמת מתאימה לאזור זה מלבד לצרכי עבודה, תצרו אזור תחום ומוגדר, כזה אשר עם הזמן יהפוך לאזור אשר ברור לכולם כי הוא אזור עבודה ולא סתם עוד חלק מחלל הבית. גם כאן, שימוש במנורה עומדת או בגוף תאורה שולחני יכולים לסייע להדגיש כי מדובר בשולחן עבודה, ובאזור בבית אשר אינו פתוח וחופשי לכולם, בדומה לשאר חדרי הבית.

לסיכום, יצירת אזור עבודה בבית היא כיום משימה העומדת בפני יותר ויותר אנשים. על ידי מתן דגש לתאורה מתאימה ניתן ליצור סביבת עבודה ברורה, בולטת ופרודוקטיבית.

לרכישת מנורות לבית כנסו עכשיו לחנות אונליין