מה חשוב לדעת בעת בחירת מנורות וגופי תאורה למשרד

בחירה של מנורות וגופי תאורה שונים בעת בנייה, עיצוב או שיפוץ מחדש של המשרד אינה עניין של מה בכך. מעבר לאפקט הוויזואלי הניכר של גופי תאורה מעוצבים, קיימת חשיבות רבה גם לסוג המנורות, עצמת ההארה, הזווית ממנה היא מגיעה ועוד. תכנון ועיצוב תאורה הוא תחום נרחב בו הצטבר הרבה מאוד ידע, וכאשר מדובר בחלל עבודה דוגמת משרד, חשיבותו של ידע זה רבה, הן להרגשה הכללית באותו חלל והן עבור הפרודוקטיביות של העובדים. בבואכם לעצב ולתכנן את מערך התאורה במשרד, מהן הנקודות שחשוב לקחת בחשבון?

 

חלוקת סוגי גופי התאורה על פי החללים השונים

חשוב להבין כי משרדים וחללי עבודה לרוב נחלקים לאזורים שונים בעלי שימושים שונים, וכך גם סוגי המנורות וגופי התאורה שנבחר צריכים להתאים. באזורי העבודה עצמם, חשוב לבחור מנורות אשר פולטות אור בהיר מספיק על מנת שהעבודה בחדר זה תהיה פרודוקטיבית, עיניהם של העובדים לא תתעייפנה וכו’. באזורי הפנאי והמנוחה, לעומת זאת, נרצה גופי תאורה המספקים אור רך ונעים יותר. אלו גם יהיו האזורים בהם נרצה למקם את המנורות הדקורטיביות והמרשימות יותר (למרות שאלו יתאימו גם לחדרים מסוימים כמו חדרו של מנהל החברה וכד’…).

 

מיקום המנורות וזווית ההארה

במיוחד בחללי העבודה עצמם, חשוב מאוד למקם מנורות במיקומים הנכונים והמדויקים ביותר, ביחס למיקום שולחנות העבודה או אזורי העבודה בחלל עצמו. במקרה של מסכי מחשב יש למקם את המנורות במיקום ובזווית אשר לא תגרום להשתקפות מהצגים ותפריע לעבודה, ושם נכנס לתמונה גם השיקול של סוגו הספציפי של גוף התאורה בו נשתמש (ישנם גופי תאורה המעוצבים במיוחד על מנת למנוע החזרה של האור מהצגים וסנוור).

תאורה למשרד

תצרוכת חשמל

משרד (או חלל עבודה כלשהו) הוא לרוב מקום בו האורות דולקים במשך מרבית שעות היום, ופעמים רבות חלק מהאורות נשארים לדלוק גם בשעות הלילה ובסוף השבוע. החשמל שצורך מערך התאורה של מקום עבודה מסוים יכול להצטבר לכמות לא קטנה בסוף החודש או השנה, ולעלות לאותו בית עסק לא מעט. לכן, יש לוודא כי מתכננים מערך תאורה חסכוני בחשמל, מה שמתאפשר כיום בקלות יתרה תודות לטכנולוגיית ה LED. מנורות LED צורכות כמות מזערית של אנרגיה ביחס למנורות הישנות, ולאורך זמן הבדל זה מתרגם בקלות להפרש של אלפי ועשרות אלפי שקלים בחשבון החשמל של בית עסק מסוים. ניתן למצוא כיום כמעט את כל סוגי גופי התאורה גם עם מנורות LED, כך כל מה שצריך זה בעיקר את המודעות לנושא…

 

תכנון התאורה לחללים בהם מארחים לקוחות

כאשר מדובר בבתי עסק אליהם מגיעים הלקוחות מדי יום (דוגמת חנויות, סופרמרקטים, מסעדות וכד’), יש לשים דגש מיוחד על תכנון התאורה, ולהתאימה לאופי הספציפי של אותו בית עסק. למשל, במקרה של חנות קטנה נרצה תאורה רכה אשר תשרה אווירה נעימה וביתית, אך באזורים מסוימים נרצה להציב תאורה בהירה וחזקה יותר על מנת להדגיש מוצרים שונים ולאפשר ללקוחות להתבונן בהם בצורה טובה וברורה.

מנורות למשרד

תכנון ועיצוב תאורה לבתי עסק בהם מבקרים הלקוחות מדי יום חשוב לקריטי במיוחד, שכן הן לאווירה הנוצרת במקום והן ליכולת לנתב את הלקוחות ולהציע להם את המוצרים השונים באופן ברור ומזמין ישנה חשיבות עליונה בכל הנוגע ליכולת המכירה של העסק. לעומת זאת, במחסנים ומבני תעשייה למיניהם נוכל “להסתפק” בתאורה חזקה ובהירה, בלי לדאוג יותר מדי לאווירה הנוצרת או לאזורים המוארים ומודגשים יותר או פחות.

לרכישת גופי תאורה כנסו עכשיו לחנות אונליין