דגשים חשובים לבחירת תאורה לבית

כאשר אנחנו מעצבים בית חדש אליו אנחנו עוברים, בין אם מדובר בבית חדש שנבנה זה עתה ובין אם בדירה שאנחנו משפצים, עלינו לקחת בחשבון כמה נקודות חשובות ובסיסיות בכל הנוגע לבחירת אמצעי תאורה לאזורים השונים. בעוד תחום זה אולי נראה לנו משני יחסית לתחומים אחרים בבנייה ושיפוץ הבית, למעשה לתאורה הקיימת בסביבת המגורים שלנו השפעה עצומה עלינו, על בריאותינו ועל האווירה השוררת בבית. השפעה זו קיימת הן בטווח המיידי והן באופן מצטבר אשר עלול להשפיע עלינו בצורה חזקה, הן על מצב הרוח והן על בריאותינו הפיסית.

 

להלן מספר נקודות חשובות שכדאי מאוד לקחת בחשבון בעת בחירת תאורה לבית:

תפקיד התאורה בכל אזור בבית – הדבר הראשון שכדאי שניקח בחשבון הוא הצרכים שלנו מבחינת תאורה בכל אזור ואזור בבית. לדוגמה, בחדר העבודה והמחשב נרצה קודם כל לדאוג לתאורה חזקה ובהירה מספיק, לפני כל שיקול אחר. אותו הדבר נכון בנוגע לאזור העבודה במטבח אשר חשוב יותר מכל שיהיה מואר מספיק.

התחשבות בתאורה הטבעית בבית – עלינו לקחת בחשבון את התאורה הטבעית הנכנסת אל הבית מבחוץ לפני שאנחנו מחליטים על סוג וכמות גופי התאורה שנקנה ונציב. באילו ישנם חלונות גדולים, לאן פונים חלונות אלו ובאילו שעות של היום בם יכניסו אור, וכמה?

חיסכון אנרגטי – קחו בחשבון כי הארת הבית כולו לאורך שעות רבות מדי יום עולה לנו כסף, במיוחד בחשבון החשמל החודשי (כמו גם בקנייה של נורות וגופי תאורה שונים). לכן, כדאי ללכת על גופי תאורה חסכוניים (דוגמת תאורת לד) אשר יצרכו מעט מאוד חשמל, ויחזיקו שעות רבות עד שנצטרך להחליפם בחדשים. בטכנולוגיית התאורה החסכנית הקיימת כיום, ניתן לחסוך אלפי שקלים מדי שנה בהוצאות על חשמל וחלפים.

התחשבות באופיו של כל אזור בבית – בכל אזור בבית מתקיימת פעילות בעלת אופי מעט שונה, ולכן נדרש סוג תאורה מעט שונה. במטבח נרצה תאורת הצפה חזקה לסביבת העבודה בעוד בפינת האוכל נרצה תאורה מעט עדינה ונעימה יותר. במקלחת ובשירותים נרצה תאורה בהירה יחסית המתאימה לסביבה לחה ומלאת אדים ואילו בחדרי השינה נרצה תאורה מרכזית וגם תאורה קטנה לצד המיטה לצורך קריאה. נסו לתאר את אופי הפעילות שלכם בכל אזור בבית, ואיזה סוג תאורה מתאים יותר לחדר זה.

נקודות שליטה שונות על התאורה – במיוחד כאשר אנחנו בונים או משפצים את הבית, אפשר להציב נקודות חשמל ושליטה שונות על התאורה בחדרים השונים. למשל – נקודת שליטה על התאורה בחדר השינה גם ליד המיטה, נקודה להדלקה וכיבוי תאורת הגינה גם בתוך הבית וגם בחוץ, אפשרות לעמעם את האור באזורים מסוימים בבית (ספציפית בסלון/חדר טלוויזיה ובחדרי השינה) וכו’.

לסיכום, בעת בחירת תאורה לבית כדאי לחשוב על כמה שיותר נקודות רלבנטיות אשר בזמן השיפוץ או הבנייה אפשר להתייחס ולפתור אותן בקלות. אם נזכרים בהן רק לאחר מכן, יש צורך ביצירתיות והתייעצות עם אנשי מקצוע מעולם התאורה על מנת להשיג פתרון יעיל.

לרכישת תאורה לבית כנסו עכשיו לחנות אונליין