ספוטים – להאיר במדוייק

ספוטים הם גופי תאורה מיוחדים המיועדים להאיר בצורה ממוקדת. השימוש בספוטים מאד רווח גם במקומות ציבוריים, בגלריות ובמוזיאונים וגם בבתים פרטיים, דירות וכדומה. ספוט הוא גוף תאורה שיכול להגיע בגדלים שונים ונעשה בו שימוש בנורות מסוגים שונים. בעבר היו נורות הלהט חלק בלתי נפרד מהספוטים, אבל בשנים האחרונות נכנסו גם ספוטים לד העושים שימוש בנורות חסכוניות ומיוחדות אלה, וגם סוגים נוספים של נורות שונות.

 

אחד החידושים האחרונים בתחום מנורות אלה הם ספוטים שקועים או כפי שהם מכונים – גוף ספוט שקוע. גופים אלה מאפשרים הפצת אור ממוקד כאשר את גוף המנורה משקיעים בתקרת החלל והאווירה שהם יוצרים היא חלקה ונעימה ללא בליטות בתקרת המקום. כמובן שהשימוש בספוטים מסוגים שונים תלוי בעיצוב ובאווירה שתרצו ליצור במקום ואין דינו של ספוט אחד כחברהו והדבר תלוי בתכנון.

 

הבחירה בספוטים

בחירה ספוטים היא בחירה שיש בצידה אמירה בכל הנוגע לעיצוב התאורה של הבית. ספוטים הם גופים תלויים בדרך כלל ולעיתים קרובות תולים אותם על מסילה שמחברת בינהם המאפשרת את הזזתם קדימה ואחורה לפי הצורך. בספוטים משתמשים כדי להאיר יצירות אמנות התלויות על הקיר או חפצי אמנות הצמודים לקיר, כונניות עם חפצי נוי שונים וכדומה. סלון שהוחלט להשתמש בו בגופי תאורה אלה משדר חלל מודרני ואווירה מאד נקייה.

ספוטים אינם נחשבים לגופי תאורה כלליים ולכן יהיה שילובם במערך התאורה של הבית תלוי בסוג התאורה שתבחרו לכל יתר הצרכים. ספוטים נחשבים כמשלימי תאורה להדגשה ומיקוד באלמנטים מסויימים שרוצים להדגיש בבית. בחירת ספוטים, עם כן, משלימה את עיצוב התאורה שבבית וניתן למצוא כיום ספוטים במבחר ענק של גדלים, צבעים, עיצובים וסגנונות שיכולים להתאים לכל עיצוב ולכל סגנון שתבחרו בו לבית, ולעיצוב התאורה של הבית.

 

ספוטים מודרניים

בין הספוטים המודרניים ניתן למצוא כיום ספוטים שקועים שנחשבים למאד אופנתיים. גוף ספוט שקוע הוא למעשה ספוט לכל דבר המאיר באופן נקודתי את המקום שאליו הוא מכוון מבלי להפיץ אור לסביבה שלו, אבל היתרון שלו הוא שניתן להציב אותו בתוך הקיר או התקרה ובכך להתיישר עם קו עיצוב מודרני של גופי תאורה שקועים שמהווים את סגנון התאורה שנבחר למקום. השימוש בספוטים כאלה נעשה גם בבתים פרטיים וגם במשרדים ששם הקו המנחה הוא קירות חלקים ללא בליטות של גופי תאורה כלל.

גם ספוטים לד הם חידוש מרענן בתחום זה וכיום ניתן למצוא נורות לד המיועדות לספוטים והיכולות להשיג את אותו האפקט של תאורה כמו ספוטים עם נורות אחרות. היתרון הגדול הוא שנורות אלה מגיעות בגדלים קטנים מאד והדבר מאפשר בניית גופי ספוט מאד קטנים, ובנוסף לכך נורות הלד מאד זולות בצריכת האנרגיה שלהם והן יכולות לפעול עד 15 שנה (פי עשרים מנורות להט).

לרכישת ספוטים כנסו עכשיו לחנות אונליין