תאורת רחוב לשיפור תחושת הביטחון

אחד האלמנטים החשובים ביותר לשיפור תחושת הביטחון של האזרחים קשור לנושא האור. באמצעות תאורת רחוב איכותית ניתן לתרום לאיכות החיים, ליצור רמה גבוהה של נגישות וגם למנוע תאונות דרכים או מעשים פליליים. האור הוא חלק בלתי נפרד מהשירות הניתן על ידי עיריות מקומיות וגופים מוניציפאליים. השקעה במערך של פנסים, מנורות ואשנבים עולה בקנה אחד עם האינטרסים של הציבור הרחב ולכן כדאי להכיר בחשיבותה. המטרה היא לספק אור לשטח פתוח מסוים ולחפות על היעדר תאורה טבעית.

היתרונות של תאורת רחוב באים לידי ביטוי בכל רחבי הארץ. אפשר לראות את ההבדל בין איזורים מוארים ופחות מוארים, בין שכונות מרכזיות לבין הפריפריה וגם במרכזי קניות ובילויים. בנוסף, כיום ניתן לבחור בין סוגים שונים של גופי תאורה. תאורת לד לדוגמא מציעה חיסכון בהוצאות. נורות לד עמידות לאורך שנים, הן מייצרות ספקטרום אור רחב והן זולות מבחינת תחזוקה והחלפה. לחילופין, יש נורות ליבון או פלורוסונט. אלו פתרונות אור מסורתיים הנפוצים גם ברחובות ושטחים פתוחים וגם בתוך חללים סגורים.

 

כיצד מתכננים את האור ברחוב?

אנשי מקצוע מוסמכים כמו אדריכלים הם אלו אשר עוסקים בתכנון האור ברחובות וכבישים. תכנון מדויק מונע זיהום אור והוא מעניק לתושבים את רמת ההגנה שהם צריכים. לתכנון יש משמעות בטווח הקצר והארוך, היות והוא מצד אחד קובע את התקציב לרכישת גופי לד או ליבון ומצד שני משפיע גם על התחזוקה השוטפת. התכנון מחייב התאמה בין גופים והפעלת מערכת שיקולים מורכבת. נציגי העירייה משתתפים בדרך כלל בתכנון האור ברחוב ולצידם עושים זאת גם בעלי עניין מתחום הזהירות בדרכים, הבטיחות בכבישים וכן הלאה.

גם שמירה על איכות הסביבה מהווה שיקול משמעותי בתכנון האור ברחוב. זו סיבה מרכזית לשימוש בפתרונות כמו תאורת רחוב לד. אורך חיי נורות לד עומד על מעל 50 אלף שעות, הן מפזרות את האור בצורה אחידה והן ידידותיות לכדור הארץ. הנורות אינן מזהמות את הסביבה ואת הרחוב והן מבוקשות בקרב מועצות עירוניות, עיריות מקומיות ועוד. הנורות הן בעלות הספקים נמוכים במיוחד אך הן נותנות את אותה תחושת ביטחון כמו פתרונות האור המסורתיים. נורות לד צורכות יחסית מעט חשמל ואפשר להחליף באמצעותן נורות של גופים קיימים.

 

התקנת תאורת רחוב לד

הדגש האחרון בהקשר של פיזור אור בשטחים פתוחים ורחובות הוא על התקנה. חשוב לשמור על כללי הבטיחות, לבדוק מראש את התנאים בכל רחוב ולהשתמש בארגז כלים מתקדם ומשוכלל. ההתקנה מבוצעת על ידי אנשי מקצוע ובליווי במות הרמה, מנופים או אמצעים אחרים. התקנה משפרת את איכות החיים של הציבור הרחב והיא מעניקה תחושת ביטחון. בסופו של דבר, הדגש צריך להיות על אור אפקטיבי בעוצמה נעימה ועלויות אחזקה נמוכות.

לרכישת גופי תאורה כנסו עכשיו לחנות אונליין