מנורות שולחן – פריט קטן שעושה הבדל גדול

במסגרת עיצוב הבית ו/או המשרד, אנחנו עושים שימוש באינספור פריטים קטנים, בינוניים וגדולים, החל מ”פיצ’פקס” קטנים ודקורטיביים ועד לפרטי ריהוט גדולים ומרכזיים. חלק מהאביזרים הללו משמשים בעיקר לצרכים פרקטיים, חלקם עבור צרכים אסתטיים ודקורטיביים וחלקם ממלאים את שתי הפונקציות הללו גם יחד. דוגמה טובה לפריט קטן אך משמעותי, בעל שימושים פרקטיים ודקורטיביים גם יחד, הן מנורות שולחן למיניהן. מנורות אלו מגיעות כיום במגוון רחב של דגמים ועיצובים, והן עשויות לייצר שינוי משמעותי בחלל בו הן מוצבות. מהם הצרכים השונים שממלאים גופי תאורה שולחניים וכיצד ניתן להשתמש בהם באופן אפקטיבי לעיצוב החלל?

פריט אסתטי ופונקציונאלי גם יחד – מנורות שולחן

בדומה למספר סוגים נוספים של גופי תאורה, גם במקרה של גופי תאורה שולחניים (המוכרים יותר כ – “מנורות שולחן”…), התפקיד שגופי תאורה אלו ממלאים הוא תפקיד פרקטי (פונקציונאלי) ואסתטי גם יחד.

מבחינה פרקטית, ברור לרובנו מדוע מנורות שולחן מהוות פריט אפקטיבי – הן מאפשרות להאיר באופן ממוקד ומקומי אזור מסוים (לרוב מדובר בשולחן עליו אנחנו עובדים, כותבים, קוראים וכו’), ובכך לפתור את הבעיה הנפוצה בה נתקלים אנשים רבים אשר עובדים מול שולחן – לרוב הגוף שלנו מסתיר את מקור התאורה המרכזי של החדר הממוקם בתקרה ובמרכז החדר, וזה עלול להפריע לקריאה וכתיבה, כמו גם לעבודה על המחשב. מנורת שולחן מאפשרת להתגבר בקלות על בעיה זו והיא מציעה מקור אור ישיר וקרוב ככל הניתן לשטח עליו אנחנו עובדים. גם בחללים בהם ישנה מספיק תאורה אחרת, המאפשרת לעבוד על השולחן בלי שהגוף שלנו יסתיר יותר מדי את האור, תמיד טוב להוסיף מקור אור נוסף, ישיר וחסר הפרעה.

מנורות לסלון

גם מבחינה אסתטית נודעת חשיבות רבה למנורות שולחן בימינו. בניגוד לעבר, אז היה מספר מצומצם וגנרי למדי של גופי תאורה שולחניים, כיום הקטגוריה של מנורות שולחן נמצאת בפריחה חסרת תקדים – ישנם אינספור עיצובים ודגמים שונים, ומנורות השולחן הפכו לפריט דקורטיבי מרשים ואלגנטי לכל דבר ועניין. ניתן למצוא מנורות שולחן בעיצובים מרשימים של חברות מובילות ומעצבים נחשבים בעולם התאורה, כאשר שמות כגון TOMDIXON, FLOS, או CONTARDI מציעים מבחר עיצובים מרשימים משל עצמם.

מקום של כבוד בעולם התאורה

העובדה כי מותגים ומעצבים מובילים בעולם התאורה, דוגמת אלו שצוינו לעיל, מציעים כיום מבחר רחב של מנורות שולחן מעוצבות, מעיד על המקום לו זוכה קטגוריה זו של גופי תאורה בתחום זה כיום. כאמור, בניגוד לעבר, אז נחשבה מנורת השולחן לפריט פשוט ושימושי בלבד, כיום מתייחסים לסוג זה של גוף תאורה כפריט עיצובי מרכזי. במיוחד כאשר מדובר בחדר העבודה בבית או בשולחן במשרד, אך גם במקומות רבים נוספים, משחקות מנורות השולחן תפקיד מרכזי פונקציונאלי ואסתטי גם יחד. המותגים המובילים והמעצבים הנחשבים הפועלים בתחום התאורה מכירים בחשיבות של סוג זה של גופי תאורה, ולכן מציעים מבחר עיצובים משל עצמם. מדובר בעיצובים מרהיבים, שונים ומשונים, הכוללים מנורות שולחן אשר עשויות ממתכות שונות, מחומרים במרקמים מיוחדים שונים, מגיעות בשלל צבעים עזים ובעיצובים מרשימים ופורצי דרך.

בהתאם לחשיבות המיוחסת למנורות שולחן בעולם התאורה, גם השימוש בהם מתרחב וניתן למצוא מנורות שולחן מעוצבות ומרשימות ביותר ויותר בתים, וכמובן שגם במשרדים. מנורת שולחן מעוצבת מהווה כיום סוג של סמל סטאטוס עבור אנשים רבים, ואחרים פשוט אוהבים את מקור התאורה הישיר והנוח, כאשר הוא מגיע בעיצוב מרשים ובלתי שגרתי. בכל מקרה, מעניין להציץ בקטלוג התאורה ולבחון את מגוון העיצובים השונים המוצע כיום בשוק עבור מנורות שולחן.

לרכישת גופי תאורה לבית כנסו עכשיו לחנות אונליין