הקאמבק של המנורות העומדות

בניגוד למה שחושבים ומכירים מרבית האנשים, גם עולם התאורה מהווה תחום סוער ורב התרחשויות, תחום בו פועלים מעצבים ידועים במרץ ומוציאים מדי שנה קולקציות חדשות, ואילו הציבור בהתאמה רוכש גופי תאורה מעוצבים חדשים עבור ביתו, בדיוק כמו בכל תחום אחר בעולם עיצוב הפנים. במסגרת המגמות השונות המופיעות ונעלמות בעולם התאורה, ניתן לאפיין סוגים מסוימים של גופי תאורה כפופולאריים ואטרקטיביים יותר כיום בעיני קהל הצרכנים בארץ ובעולם, וכאלו שפחות. אחד מסוגי המנורות הפופולאריות ביותר בשנים האחרונות, סוג אשר עושה בשנים אלו סוג של קאמבק וחזרה למרכז בימת עולם גופי התאורה המעוצבים, הוא מה שמכונה בכלליות – מנורות עומדות. מהן “מנורות עומדות”, מהן יתרונותיהם ומדוע הם מבצעים קאמבק של ממש בשנים האחרונות, הן בישראל והן בשאר העולם?

 

תוספת קלה ואלגנטית לחדר – מנורות עומדות

גם אם המושג “מנורות עמידה” או “מנורות עומדות” אינו נשמע לנו מוכר, בפועל נתקלנו בכאלו לא אחת, וסביר להניח גם שלמישהו שאנחנו מכירים יש גוף תאורה מסוג זה בבית. מנורות עמידה משמשות אינספור בתים ומשרדים באינספור דרכים שונות, כאשר אחד המאפיינים הבסיסיים ביותר של גוף תאורה זה הוא כי הוא אינו קבוע (אינו מקובע לתקרה או לקיר, למשל, כמו מרבית סוגי המנורות וגופי התאורה האחרים) וניתן להעברה בקלות. לכן, בעוד לרוב נמצא מנורות בסלון הבית, לא מן הנמנע למצוא אותן לעיתים גם בחדר השינה, בחדר העבודה ואפילו במרפסת הבית.

בשנים האחרונות כאמור ניכרת עלייה משמעותית בפופולאריות של מנורות עומדות, הן בישראל והן במדינות אחרות, והסיבות לכך הן כנראה שונות ומגוונות. מה שבטוח הוא כי כיום מנורות עמידה נחשבות כמעט לסטנדרט עבור מי שמעוניין להשקיע מעט זמן ומחשבה על עיצוב סביבת המחייה שלו, ומשנה לשנה ניתן למצוא גופי תאורה עומדים ביותר ויותר דירות ובתים בישראל.

 

מנורות עומדות – יתרונות וסיבות לפופולאריות

היתרונות השונים והניכרים של מנורות עמידה הם שהופכים אותן לפופולאריות כל כך בעולם התאורה. מהם אותם יתרונות אשר גורמים ליותר ויותר נשים וגברים, מבוגרים וצעירים, לרכוש מנורות עומדות מסוג זה או אחר לבית ולמשרד?

 

אלמנט מרשים מבחינה אסתטית – סיבה זו אולי אינה הראשונה או החשובה ביותר, אך לא ניתן להכחיש כי רבים מהאנשים הרוכשים מנורות עומדות עושים זאת בין השאר משיקולים אסתטיים. מנורת עמידה היא אלמנט וויזואלי מרשים בכל חדר, גם כאשר המנורה עצמה אינה דולקת. כאשר היא מוצבת בסלון הבית מיד מבחינים בה והיא מוסיפה נופח אלגנטי למראה הכללי של החדר, וכך גם בכל חלל אחר של הבית. מבחינות מסוימות היא ממש מזמינה אותנו לשבת לקרוא על הכיסא או הכורסה שלצידה…

אור מושלם עבור קריאה – אחד השימושים העיקריים של מנורות עמידה הוא כמובן לאפשר אור ישיר וממוקד עבור קריאה. על פי רוב ניתן למצוא מנורות עומדות לצד אחת מן הספות או הכורסאות שבסלון, אשר אוטומאטית הופכת להיות הספה המועדפת לקריאת ספר או עיתון. מנורות עמידה מצוינות עבור קריאה שכן (לפחות בחלקן) ניתן לכוונן את ראש המנורה, ולכוון נאת האלומה בדיוק למקום הרצוי. כך, גם מי שעובר בין תנוחות של ישיבה לשכיבה וגם ילדים קטנים או אנשים בוגרים – כולם יכולים ליהנות מאור מושלם וממוקד לקריאה שלהם. מעבר לנוחות הכרוכה בכך, יש לדבר גם השפעה בריאותית של ממש, שכן אור טוב וממוקד מקל מאוד על העיניים שלנו, ובהשלכה גם על כל שאר הגוף.

 

ניתנות להעברה מהירה וקלה –  יתרון משמעותי נוסף של מנורות עומדות הוא כי הן כאמור אינן קבועות ומקובעות מבחינת מיקומן, מה שכן נכון עבור מרבית סוגי המנורות וגופי התאורה האחרים. מנורת עמידה ניתן להעביר ממקום למקום בבית בקלות ובמהירות. כל שצריך לעשות הוא לנתק את המנורה מהשולחן, ולקחת אותה לחדר אחר. כך, ניתן להזיז את המנורה על פי הצורך (למשל, אם אנו מעוניינים לקרוא במקום מסוים בבית בו איננו קוראים בדרך כלל, אם מגיעים הרבה אורחים ואנו מעוניינים לשנות או לתגבר את התאורה באזור מסוים וכו’), במהירות ובקלות, וליהנות הן מהמנורה עצמה כאלמנט אסתטי מרשים והן מהאור השימושי שהיא מספקת, בכל מקום בבית. הגמישות הזו מדבר כיום אל הרבה מאוד אנשים, המעוניינים לקבע כמה שפחות דברים בבית, ולהישאר גמישים ו”קלילים” במובן מסוים בכל הנוגע לעיצוב הבית שלהם.

 

אפשרות לסוגים שונים של אור – לפחות בחלק ממנורות העמידה ניתן להחליף את הנורה עצמה, וליהנות מסוגים שונים של אור. ישנן מנורות ייעודיות אשר מעניקות אור כתום וחמים יותר, נורות בהירות ובהירות וכו’. בנוסף, תוכלו למצוא גם מנורות עומדות הפועלות באמצעות נורות LED, ובכך מבטיחות יעילות חסרת תקדים מבחינת תצרוכת החשמל ואורך החיים הצפוי של הנורה עצמה. תאורת הלד עשתה מהפך של ממש בעולם התאורה בשנים האחרונות, וגם בתחום מנורות העמידה, אשר אצל אנשים רבים כאמור משמשות גם (ולפעמים בעיקר..) כאלמנט אסתטי, ניתן למצוא כיום תאורת לד בחלק מן הדגמים והעיצובים, וכך ליהנות מהטוב שבשני העולמות גם יחד.

מנורות עומדות

אז מדוע מבצעות מנורות העמידה קאמבק?

לאור כל מה שנכתב לעיל אודות מנורות עומדות, כבר קל יותר להבין מדוע אנשים רבים מעוניינים בהן בבתיהם. למנורות אלו מגוון יתרונות מובהקים, החל מיתרונות אסתטיים ועד ליתרונות שימושיים שונים. יתרונות אלו מהווים גם חלק מהסיבה לקאמבק שניתן לראות בשנים האחרונות בתחום זה, כאשר מגוון המנורות העומדות המוצע בחנויות, כמו גם כמות הדירות והבתים בהם ניתן למצוא לפחות מנורה עומדת אחת, נמצאים שניהם במגמת עלייה ברורה ועקבית.

בעוד בעבר היו מנורות עמידה פופולאריות ביותר (למעשה, מדובר באלמנט וותיק ביותר יחסית מעולם התאורה, כזה אשר היה נפוץ בחלקים רבים של העולם גם לפני שנים רבות), נראה כי הן ירדו מקדמת הבמה בעשורים האחרונים, אך עכשיו חוזרות, ובגדול. מעניין יהיה לראות את הדגמים החדשים והבלתי צפויים שיכינו מעצבי תאורה מכל העולם במהלך השנים הקרובות, במסגרת הקאמבק והחזרה ההמונית לרכישת מנורות עומדות מסוגים שונים…

לרכישת מנורות לבית כנסו עכשיו לחנות אונליין