חשיבותה של תאורה נכונה לחדרי הילדים

כאשר אנו נכנסים לבית או לדירה חדשים אנו נותנים את הדעת לאמצעי ואביזרי התאורה עבור חלקים מסוימים בבית, דומת אזור המבטח, תאורת הסלון ואפילו תאורת הגינה והחוץ. גם חדרי הילדים מהווים מוקד לתכנון מסוים של ההורים בכל הנוגע לתאורה שתאיר אותם, אך בפועל מרבית ההורים אינם מכירים בחשיבות העצומה של תאורה נכונה ומתאימה בחדר הילדים. לתאורה שנציב בחדר הילדים חשיבות עצומה במספר מובנים שונים. הכרה של ההשפעות השונות של תאורת חדר הילדים על איכות חייהם של הילדים ותהליך ההתפתחות שלהם תביא לתכנון נכון ומושכל יותר של גופי התאורה בחדרי ילדים.

 

תאורה בטוחה ויעילה לשימוש הילדים וההורים

שני אלמנטים חשובים ומוכרים יחסית בכל הנוגע לנושא של תאורת חדרי ילדים הם בטיחות מצד אחד, ופונקציונאליות מצד שני.

בכל הנוגע לבטיחות, מדובר בגורם המוכר והחשוב ביותר בכל דבר הקשור לילדים שלנו – אנחנו רוצים להגן עליהם בכל מחיר, ולייצר בכל דרך אפשרית סביבה בטוחה עבורם. זה אולי נשמע מעט דרמטי כאשר מדובר בגופי תאורה עבור החדר שלהם, אך כל הורה לילדים קטנים יודע שגם בחדר הילדים עצמו יכולות לקרות תאונות כואבות ולא נעימות. לכן, נרצה לוודא כי בחדר הילדים תהיה תאורה מספקת ובטוחה, אשר תאיר כמו שצריך אזורים מסוימים בחדר, דוגמת המעבר מהדלת למיטה, אזור המשחקים בו מפוזרים צעצועים ואביזרים שונים ועוד.
מלבד לבטיחות, נרצה גם תאורה פונקציונאלית, כלומר – כזו אשר תספק לילדים את התנאים הטובים ביותר לשחק, ליצור וללמוד בחדר שלהם. כך, כדאי שנוודא כי אזורים מסוימים דוגמת השולחן עליו הם יוצרים או מכינים שיעורי בית יהיה מואר בצורה ברורה וחזקה מספיק, כמו גם אזור המשחקים ואפילו עד רמת נורת הקריאה שמעל המיטה, כך שיוכלו לקרוא לפני השינה (או שנוכל להקריא להם סיפור במיטה..).

 

תאורה לחדרי ילדים – חשובה גם מבחינה פסיכולוגית

מעבר לצורך השימושי והבטיחותי בתאורה מתאימה בחדרי הילדים, קיים גם צורך פסיכולוגי מהותי – תאורה נכונה ומתאימה הכרחית לתהליך גדילה בריא ונכון של הילד. זכרו, חדר הילדים הוא מקום בו הם מבלים אחוז בלתי מבוטל מזמנם, ולכן חשוב לייצר בו סביבה ואווירה תומכת ומתאימה לגיל בו הם נמצאים. סוג התאורה המתאים משתנה כמובן בין ילדים בגילאים שונים, שכן ילדים קטנים ופעוטות זקוקים לסביבה באווירה שונה מזו לה זקוקים נערים ונערות בגיל ההתבגרות.

לדוגמה, חדר ילדים בו התאורה אינה חזקה דיו יכול לגרום לילדים קטנים להיות פחות מרוכזים ואפילו לסבול מבעיות של ביטחון עצמי ומפחדים שונים.

במקרה של ילדים קטנים יחסית חשוב לדאוג לאמצעי תאורה מעומעם ועדין אותו ניתן להשאיר דולק בלילה, או כזה אשר הילד יוכל להגיע אליו בקלות באמצע הלילה במידה והוא מתעורר ומרגיש פחד. כל אלו אולי נשמעים דברים קטנים וזניחים, אך בפועל הם בעלי השפעה גדולה מאוד על תהליך הגדילה וההתפתחות של הילדים שלנו.

לכן, כדאי לתת להם את הטוב ביותר, גם מבחינת אמצעי התאורה בחדר שלהם.

לרכישת גופי תאורה כנסו עכשיו לחנות אונליין