איך להאיר את חדרי הבית?

הבית שלכם כולל מן הסתם מספר חדרים, סלון, חדר רחצה אחד או יותר, לפעמים גם מרפסת ו/או חצר, גינה ועוד. שאלת גופי התאורה של הבית היא משמעותית להצלחת עיצובו של הבית באופן הטוב ביותר, ולכן, לפני שאתם מתקבעים על מה שאתם קונים, שאלו את עצמכם שתי שאלות עיקריות: האם אתם עושים העתק הדבק לעיצוב התאורה שראיתם בבתים אחרים, והאם אתם יודעים להתאים את גופי התאורה לחדר אליו היא מיועדת?

אין טעם להעתיק תאורה שראיתם במקום אחר

גופי תאורה לבית אפשר לרכוש במגוון גדול של סגנונות, ושווה להתעכב על זה עוד רגע כי לא בכל יום משנים את כל התאורה בבית. שימו לב: לכל בית יש את הזוויות, הפינות, האור הטבעי והכיוונים השונים שמהם משתקפת השמש. אלה חלק מהסיבות למה לא כדאי לעשות בבית שלכם את אותה תאורה בדיוק שראיתם בבית של מישהו אחר, יפה ככל שתהיה, לפני שבדקתם במאה אחוז ומכל כיוון שהיא תתאים גם לכם. בבית שלכם יש חדרים אחרים מהבית השני. הגודל שלהם שונה, הכיוון שלהם שונה, הזוויות של החדר שונה. אם בבית השני הסלון הוא מלבני למשל ואצלכם הוא עגול, זה משנה את אופן התאורה הנדרשת –בסלון מלבני צריך לעיתים כמה גופי תאורה שונים שמיועדים להאיר פינות חשוכות, ואילו בסלון עגול אפשר להסתפק בגוף תאורה גדול במרכז החדר. בבית שלכם יש חלונות בגדלים אחרים, וזה משפיע על האופן בו השמש חודרת לחדר, וכמות התאורה הטבעית שאפשר ליהנות ממנה. בנוסף, גם הכיוונים שונים בדרך כלל, ואין דינו של אור בסלון שהחלון שלו ממוקם במערב וסלון שפונה למזרח. צריך לקחת בחשבון עוד גורמים נוספים: לאיזה נוף הדירה פונה? אם למשל הדירה פונה אל ים כחול, זה לא בדיוק אותו דבר כמו דירה שממוקמת מעל כביש ראשי ורוב המן החלונות והתריסים מוגפים. האם יש או אין יציאה למרפסת או לגינה, האם הרכב המשפחה בכלל דומה? תתפלאו אבל זה מרכיב חשוב.

בבית שבו גרים זוג מבוגרים אין צורך בתאורה גדולה וחזקה בסלון (ולרוב הם גם לא אוהבים תאורה כזו), בניגוד למשפחה צעירה עם ילדים קטנים, שצריכה סלון מואר היטב וללא פינות חשוכות. בבית שבו אין ילדים קטנים אפשר להציב גופי תאורה יוקרתיות ועדינות, לעומת בית שבו יש ילדים שמשחקים בכדור ומועדים לנפץ כל פריט שנמצא לידם – ועבורם כדאי לאמץ את פתרון התאורה השקועה שבה גופי התאורה לא נראים כלל לעין.

 

גופי התאורה צריכים להתאים לחדר אליו הן מיועדות

אין ספק שהתאמת התאורה לחדר היא אמנות, אבל גם תוצאה של ניסיון. תאורה חייבת להיות מאד מדויקת, כדי למנוע עודף אור או חוסר באור. למשל, בסלון אפשר להציב גופי תאורה מתוחכמים, ליצור משחקים של אור, ליצור אלומות תאורה מגופים בלתי נראים, לתחום פינות גם בחלל עגול. בחדרי הילדים כדאי ליצור תאורה חזקה, שתאפשר להם לשחק גם בחושך בלי לאמץ את העיניים. כמובן שכדאי להוסיף גם מנורה קטנה ליד המיטה, ומנורת שולחן לשיעורי בית, לציורים ועוד. בחדר השינה שלכם לכו על גופי תאורה אשר ישרו אווירה רומנטית, ובחדרי הרחצה העיזו עם צבעים שונים של תאורה, שמשווים מראה מתוחכם לחדר רחצה סטנדרטי.

לרכישת גופי תאורה כנסו עכשיו לחנות אונליין