גופי תאורה שקועים – הלהיט האחרון בטרנד עיצוב הבית

גם אנשים שאינם נעזרים במעצבי פנים, יודעים היטב שתאורה מעוצבת משנה להם את כל הבית. מהרגע שהאורות נדלקים, אפשר להרגיש את האווירה בבית. תאורה מדויקת יוצרת אווירה מדהימה, תחושה של בית שכיף לחזור אליו. לעומת זאת תאורה אקראית או מרושלת יוצרת תחושה של בית לא מושקע, לעיתים חשוך מעט, בטח שלא בית שמזמין לחזור אליו או להתארח בו. אחת הדרכים להשיג תאורה מיוחדת, היא להתקין גופי תאורה שקועים בקיר, ברצפה, בדק שבחצר, במשטחים מצופים בעץ ובעצם בכל מקום בו אתם רוצים ליצור מראה של זריקת אור. גופי תאורה שקועים הם בעצם גופי תאורה שלא ממש רואים אותם. הם משתלבים בקו העיצובי של הבית, מאחר והם עצמם בלתי נראים – אנו רואים וחשים רק את האור שלהם. טכניקת ההארה הזו מאפשרת לנו לעצב את הבית באופן נקי ואסתטי, ובנוסף, לשנות בכל פעם את העיצוב מבלי להזדקק לשנות את גופי התאורה.

גופי תאורה שקועים בקיר או בתקרה

כיום הלהיט הם גופי תאורה שקועים שמגיעים עם החומר שבו עליהם להיות משוקעים – חומרים כגון גבס, עץ וכדומה, כדי להשתלב במראה הכללי וליצור אשליה כאילו גופי התאורה אינם קיימים כלל אלא המשטחים עצמם מכילים את האור: מהתקרה זורחות קרני אור, הקיר ניחן בגומות אור, הדק שבגינה שולח אלומות אור ועוד. למה אנשים כל כך אוהבים גופי תאורה שקועים? כיום, כשמחפשים תאורה לבית, משתדלים ללכת על קווים מתוחכמים יותר מאשר סתם לקנות כמה מנורות, וגופי תאורה שקועים יוצרים פסי הארה מתוחכמים שמעניקים לכל הבית מראה מתוחכם ויוקרתי, במחיר שווה לכל כיס.

 

פתרון תאורה בשטחים קטנים, פתוחים או צרים

שימוש בגופי תאורה שקועים הוא פתרון אלגנטי מאד שמאפשר לתת פתרון מלא ברמת התאורה בנקודות שונות בבית, גם במקומות בהם קשה למצוא שטח פנוי שניתן להעמיד בו גופי תאורה. למשל, בחללים צרים מאד, או בחללים קטנים, בחללים עמוסים שגם כך קשה לעבור בהם, ועוד. בתאורה שקועה אנחנו בכלל לא רואים מנורות, נורות, או גופי תאורה. יש בזה מן התחכום והאלגנטיות הקלאסית – ויש בזה גם אלמנט של חיסכון של משאבי ניקיון: בניגוד לגופי תאורה שצריך לנקות מאבק בכל כמה ימים, פה זה נחסך מכם לחלוטין.

תאורה מעוצבת כדרך להעניק לבית חמימות ותחכום

כשנכנסים לתוך בית שופטים אותו ממבט ראשון, על פי תחושות והתרשמות. הרבה פעמים אנו מרגישים שבית מסוים לא “בא לנו טוב” מבלי שאנו יודעים להסביר מדוע, ולרוב תולים זאת באנרגיות של האנשים שגרים בו. האמת היא, שהאנרגיות מגיעות בעיקר מהאופן בו הבית מואר. כשהבית מואר היטב ובאופן נעים, מלא ויפה, אנו נרגיש בו טוב ונחוש אנרגיות מזמינות של בית אמיתי.