סוגי נורות עבור גופי תאורה

קטלוג של מנורות מאפשר בחירה בין סוגים רבים של עיצובים, סגנונות וגדלים. מבחינת הלקוח, הדבר החשוב הוא לזהות את ההבדלים העיקריים ולבחור מוצר שיכול לשרת אותו לאורך זמן.

הגופים מתאימים עבור מעצבי פנים המעוניינים לשדרג חלל ביתי, כמו גם עבור בעלי משרדים או עסקים המחפשים אחר פתרון מגוון ומקורי. ההבחנה היא בין גופים תלויים, צמודים, עומדים שולחניים או שקועים. גם ספוטים לפסי צבירה ופרופילים יכולים להתאים לחלק מהלקוחות, או לחילופין גופי תאורת חוץ ומוגני מים.

 

מה הקשר בין הנורה לאיכות התאורה?

בחירה מוצלחת של גופי תאורה דורשת התחשבות בנתונים טכניים. לכל טכנולוגיה יש תכונות ומאפיינים אותם רצוי להכיר בעת תכנון תאורה. המטרה היא לנצל בצורה נכונה את התכונות של הנורות וכך לחסוך בהוצאות תפעול ותחזוקה. מבחינת נורות ליבון, המאפיין העיקרי הוא תהליך ארוך הנוצר מליבונו של תיל להט. הנורות מחולקות לשני סוגים: נורות רגילות ונורות הלוגן. כל הנורות מפיצות אור ותאימות הצבע שלהן הוא 100%. בתוך הקטגוריה הזו ניתן להבחין בין נורות פשוטות, נורות בלון או כדור, נורות נר, נורות מבחנה ונורות כיווניות בעלי חלק רפלקטיבי. הנורות נבדלות אחת מהשנייה בסוג ההברגה אל הגוף, בהתחברות למקור המתח ובגודל. קיים גם בית נורה הנפוץ בנורות מסוימות בלבד ונורות לשימושים מיוחדים בהספקים של 1,000 W ומעלה.

נורות הלוגן מיוצרות בהספקים רבים וכל דוגמת נורה לפי בית הנורה המתאים לה. נורות שאינן ליבון מחולקות לנורות פלאוריניות ונורות פריקה, והיתרון שלהן הוא עלות תפוקת האור ל-W. נורות פלואוריניות מתאפיינות בצורות חיבור שונות למקור המתח, כל אחת לפי גודלה ותכונותיה. לעומת זאת, נורות פריקה מוכרות לנו מעמודי תאורה ברחוב, מתאורת הצפה למשטחים גדולים, ממגרשי ספורט ומשחקים ועוד.

 

פתרונות תאורה מיוחדים

ענף התאורה מציע פתרונות גמישים העולים בקנה אחד עם הצרכים והרצונות של הלקוחות. כך לדוגמא ניתן למצוא כיום נורות מיוחדות מאוד, המתאימות עבור גופים ופריטי תאורה משלימים. נורות ניאון בקתודה קרה משמשים בעיקר לצרכי שילוט ופרסום ולצידם יש נורות צבעוניות בהספקים שונים המתאימים לתיחום וקישוט. תאורה על ידי סיבים אופטיים אפשר לשלב מתחת למים, בחצרות, בגינות או על הגג. מעבר לכך, אי אפשר לדבר על פתרונות תאורה ונורות מבלי להזכיר את ה-LED. זו תאורה שפותחה בשנים האחרונות בעזרת טכנולוגיית המזעור. היא נפוצה בארץ ובעולם ופועלת באמצעות נוריות קטנות בצריכה מינימאלית של אנרגיה.

לסיכום, גופי תאורה זקוקים לנורות מתאימות על מנת למצות את הפוטנציאל שלהם. בעת תכנון תאורה יש לקחת בחשבון את גודל הפריט, את נתוני הסביבה וגם את הנתונים הטכניים של הנורה. תכנון תאורה מקיף ויסודי ימנע הוצאות בלתי רצויות ויבטיח שדרוג משמעותי בחלל הפנים של הבית או העסק.

לרכישת גופי תאורה לבית כנסו עכשיו לחנות אונליין