הקיץ כבר כאן – איך לשדרג את הגינה שלכם להתפנקות מושלמת

כל מי שהתמזל מזלו להיות בעל גינה, יודע כמה זה כיף לשבת בגינה בשעות הבוקר או אחרי הצהריים, כשרוח קלילה עוברת בין העצים והשיחים ומלטפת אתכם בעדינות, וכל מועקת היום נעלמת בבת אחת כמו שיקוי קסמים. איך מעבירים את כל הכיף המרגש הזה גם לשעות הערב והלילה, כשחשוך בחוץ אבל מואר בלב, ורוצים להמשיך ליהנות מהגינה היפה? הנה כמה טיפים:

 

תכנון והכנה מראש

לפני שאתם בוחרים תאורה לגינה, אתם צריכים לשרטט על דף את מבנה הגינה. בלי להתעצל: שרטטו בריבועים איפה נמצא שולחן האוכל או פינת הישיבה, איך מסודר השביל לשער ומה הצורה שלו, שבילי הפרחים, שורות העצים אם יש, היכן ממוקמים שקעי החשמל, הממטרות ועוד. כח מה שיש בגינה צריך למצוא את עצמו משורטט באיור שלכם. אתם לא צריכים להקפיד על פרטים – זהו לא ציור שמועמד להגשה למוזיאון – אבל צריך להיות בהיר וקריא גם עבור יועץ תאורה שאינו מכיר את הבית שלכם.

לקטלוג במלא שלנו כנסו לכאן

תאורת גן צריכה להדגיש ולמנף את יופייה של הגינה

כשאתם יושבים בגינה בערב, אתם לא צריכים להסתפק רק בכך שהגינה מוארת, ואתם רואים אחד את השני. תאורת גן חייבת להיות מרגשת רק בגלל העובדה שהשילוב בין משחקי אורות ובין פרחים יפים ושטח חיצוני גדול ופתוח, יכולים להניב מראה מרהיב, שמקפיץ מאד את מראה הגינה. למשל: אם יש לכם בגינה סלעים, אתם יכולים להאיר עליהם מלמטה בספוטים בעלי נורות לד בצבעים שונים, וכך יתקבל מראה קסום ומכשף ממשהו שהוא בסך הכל פשוט למדי – סלע. עצים למשל כדי להאיר גם מלמטה, כדי לתת דגשים מעניינים למרקם של הגזע, וגם לתת אלומת אור לעלוות העלים. גם פה, אתם יכולים להשתמש במנורות שנותנות אורות בצבעים שונים, וכך תקבלו עץ אחד עם עלים ורודים, עץ עם עלים כחלחלים, עם עם עלים ירוקים וכן הלאה. המראה שנוצר מאד חגיגי, אולי כי הוא מזכיר תאורה יוקרתית בגני אירועים נחשבים (אתם בהחלט יכולים לקחת רעיונות מהאירוע הבא שתוזמנו אליו – בגני אירועים תמיד מאירים את העצים באופן מאד אטרקטיבי). אם יש לכם מפל מים או אפילו מבנה קטן של פיכפוך מים, האירו אותו בספוט חבוי בצבע כחול, מלמטה. כך יווצר רושם מופלא שהמים מחליפים צבע בעודם זורמים, ונהיים כחולים יותר לקראת רגע השפיכה לבאר / למתקן.

 

אילו דגשים חשובים מאד בתיכנון תאורה לגינה?

הגינה שלכם פורחת ומלבלבת עכשיו, למרות שבחוץ יותר משלושים מעלות חום. זה לא בזכות איזו תכונה פנימית של השיחים שלכם אלא מן הסתם כי אתם מקפידים על השקיה טובה. כשמתכננים את התאורה שתהיה בגינה, חייבים לקחת בחשבון שזו תאורה מוגנת מים, כלומר גופי תאורה שגם אם בטעות “חטפו” קצת מים, לא יקרה להם כלום, הם לא יתקלקלו ולא יעשו לכם קצר. מה שכן, חשוב לא למקם את גוף התאורה בסמוך מדי לממטרה, כי לאורך זמן הוא עלול להתקלקל מול מטחי מים קבועים וקרובים מדי. עוד סיבה לכך שכל גופי התאורה חייבים להיות מוגני מים היא בגלל הגשמים של החורף, ששוטפים את כל הגינה, כולל כל מה שיש בתוכה. אז את הכיסאות והשמשיות בטח תקפלו ותכניסו פנימה, אבל את התאורה הרי לא תפרקו.

 

סטייל אבל גם פרקטי

נכון שאתם רוצים לפאר את הגינה ולרכוש את המנורות הכי יפות שיש, אבל עליכם לחשוב גם פרקטי. הנה כמה טיפים מהירים:
– הקפידו על מספר גבוה ככל האפשר של מתגי חשמל, כך שכל מתג ידליק מקום אחר (לא צריך תמיד להדליק את כל האורות).
– התייעצו עם יועץ תאורה לפי השרטוט שהכנתם, של הגינה שלכם, והבליטו את המקומות בהם יש לכם שקעי חשמל כדי לקבל החלטה מדויקת.
– הקפידו על אורות שביל קבועים, גם כשאינכם נמצאים בגינה, למען הבטיחות שלכם.

לרכישת תאורת חוץ כנסו עכשיו לחנות אונליין