תאורה לבית – כי הכל מתחיל בתאורה

כון, נשמע מוזר לרגע שהכל מתחיל בתאורה, אך הדבר כה נכון. יכול להיות שהשקעתם הרבה מאוד מחשבה וכסף על ריהוט מסוים, אך ללא התאורה המתאימה, הרהיט עלול להיראות לא בדיוק כפי שציפיתם. לקביעת תאורה לבית שיקולים רבים, ביניהם שיקולים טכניים, אסתטיים ואפילו סנטימנטליים. אין ספק שכל בית בנוי אחרת, מעוצב אחרת והדיירים בטח ובטח שונים זה מזה, אך יש מספר דברים חשובים מאוד שכדאי לדעת לפני שבוחרים תאורה.

 

מרכז הבית – תאורה לסלון

נתחיל כמובן עם הסלון כיוון שלרוב זה האזור הכי שימושי ומרכזי בבית. זהו אזור האירוח, הישיבות המשפחתיות, צפייה בטלוויזיה ולעיתים אף אכילה. הדבר הראשון שנחשוב עליו בנושא התאורה הוא גוף תאורה דקורטיבי וגרנדיוזי במרכז הסלון, אך לא תמיד זה הדבר הנכון לעשות, כיוון שהוא נותן נקודת אור אחת ולא מאפשרת מתן אור לשאר אזורי החלל. לכן ההמלצה היא למקם מספר נקודות אור, כמובן בהתאם לגודל החלל, וכך אפשר גם לשלב בין תאורה היקפית אשר פזורה במספר נקודות בתקרה, מאור ממנורות עומדות ונקודות אור ממנורת קיר.

דבר נוסף, אם חדר המגורים משמש גם לקריאה וכתיבה, חשוב לציין כי מומלץ להשתמש למטרה זו במנורות ההוליגן והליבון כיוון שאלו בעלות פיזור אור רחב יותר ובכך מונעות הצללות עצמיות על הנייר.

 

תאורה למטבח

המטבח הינו אזור מאוד חשוב בבית, מעין חדר עבודה. לכן חשוב מאוד שלהאיר היטב את המטבח לאורכו ורוחבו. כמובן שחשוב שהתאורה תהיה חזקה ללא הצללות.

התאורה האידיאלית למטבח היא תאורה צמודת תקרה, נורות פלואורסנט באיכות צבע גבוהה הן פתרון מצוין. אופציה נוספת היא תאורה תלויה עם הארה הפוכה או בלתי ישירה אשר מונעת הצללה אך זה מותנה בכך שהתקרה היא בגובה של 2.8 מטרים ומעלה.

אם החלטתם להשתמש בתאורת הלוגן שקועה בקרניזים זה נהדר כיוון שהיא מפיצה אור חזק וממוקד, אך חשוב למקמה לצד משטח העבודה ולא מעליו על מנת שלא תטיל עליו צל.

 

תאורה לחדרי שינה

כשמתכננים מיקומי תאורה לחדרי השינה, על מנת למנוע סנוור במבט מעלה, מומלץ לא למקם את גוף התאורה במרכזה אלא מסביב המיטה. את תאורת הטואלט ותאורת הקריאה כדאי לשלב באופן נקודתי. בחדר ילדים מומלץ למקם תאורה בעוצמה חזקה במרכז החדר עם אופציה לעמעום האור.

 

גופי תאורה לגינה

תאורה לגינה זה נושא בפני עצמו, אין חוקים ואין כללים לגבי סוגי תאורה או לגבי צבעים. יש כלל אחד חשוב, לקשר בין התאורה בבית לתאורה בחוץ. יש כמובן טיפים לתאורת גינה, כמו למשל להוסיף תאורת קיר המאירה את אזור פינת הישיבה, ולהאיר באופן מיוחד וממוקד את הצמחייה. בתאורת גן מומלץ להשתמש בתאורת LED, תאורה חסכונית מאוד ומוסיפה צבע, תוכן ואווירה פסטורלית.

תאורה היא לא עוד סתם קישוט לבית. היא זו שתקבע לכם איך ייראה חלל הבית ומה תהיה האווירה.

 

כנסו עכשיו לחנות אונליין