מאילו טעויות כדאי להימנע בעיצוב תאורה לבית

כמו בכל תחום הנוגע לבנייה ועיצוב הבית, גם בתחום התאורה ישנן טעויות נפוצות החוזרות על עצמן לא פעם. עבור מי שמתכנן, בונה או משפץ בית או דירה – מהן הטעויות הנפוצות מהן כדאי להימנע בעת בחירה ועיצוב התאורה לבית?

תכננו מספיק נקודות שליטה במקומות נוחים – אחת הטעויות הנפוצות ביותר בתכנון התאורה לבית היא מעט מדי נקודות שליטה (מתגים) או פיזור לא טוב של הנקודות הקיימות. לאחר שהבית גמור ומוכן, קשה הרבה יותר להציב נקודות שליטה חדשות (יש לחצוב בקירות, להשחיל חוטי חשמל וכו’), כך שעדיף לתכנן כמו שצריך את מספר ומיקום נקודות השליטה שלכם. זכרו – עדיף יותר מדי נקודות שליטה מאשר פחות מדי. דאגו למתגים ליד המיטות בחדרי השינה, ולפיצול השליטה בחדרים בהם ישנן הרבה נקודות תאורה.

הימנעו מתאורה קרה ובהירה מדי בחדרים מסוימים – ישנו ספקטרום מסוים של צבעי תאורה לבית, אשר מתחיל מלבן חם (הנוטה לצהוב) ומסתיים בלבן קר ובהיר במיוחד. במסגרת תהליך עיצוב תאורה לבית זכרו לקחת בחשבון את האפשרויות השונות, על פי סוג החדר. לדוגמה – בחדרי השינה וגם בסלון תרצו להימנע מתאורה בהירה וקרה לחלוטין, על מנת ליצור אווירה חמימה ונעימה יותר. הדבר נכון גם עבור חדרים הבנויים מעץ למשל, או מכל אזור בבית בו תרצו ליצור אווירה חמה ואינטימית יותר.

נקודות תאורה מיותרות – אמנם חשוב לא להציב מעט מדי נקודות תאורה ושליטה, אך גם אין צורך להציף את הבית ביותר מדי נקודות כאלו. התייעצו במעצבי פנים או מומחים לתאורה ונסו לחשוב לעומק אילו נקודות תאורה אתם צריכים בכל חדר וחדר. מצב בו יש יותר מדי נקודות תאורה בחדר מסוים יכול לגרום לגופי התאורה לאבד את האפקט שהם אמורים להשיג. תכנון מחושב של התאורה לבית יחסוך לכם בהוצאות בעת הבנייה/שיפוץ, וגם בהוצאות החשמל.

אל תוותרו על תאורה חסכונית ועמעמים – אנשים רבים נוטים להתעלם משיקולי חיסכון בכל הנוגע לעיצוב התאורה לבית, וחבל – על ידי הצבת גופי תאורה חסכוניים (דוגמת תאורת לד) והצבת עמעמים אתם יכולים להביא לחיסכון חודשי משמעותי בחשבון החשמל, וגם בהוצאה התקופתית על החלפת הנורות. בכל הנוגע לתאורת הגינה, גופי תאורה סולאריים יכולים לעשות עבודה מצוינת עבור שימושים מסוימים (דוגמת תאורה דקורטיבית או תאורת סימון) וגם כאן – לחסוך עבורכם לא מעט.

לא לחסוך בגופי תאורה בטיחותיים לחדר האמבטיה ולגינה – קל להתפתות לחסוך כמה שקלים ברכישת גוף תאורה סטנדרטי לחדר המקלחת, אך חובה לוודא כי אתם רוכשים גוף תאורה בטיחותי המיועד למקום עם הרבה אדי מים באוויר, דוגמת תאורה לאמבטיה. זאת על מנת להימנע מקצר ואסון פוטנציאלי. בנוסף, גם עבור פינת הישיבה במרפסת ובגינה כדאי לוודא כי אתם מציבים שם תאורה המיועדת להיות בחוץ, ומוגנת מפני קורוזיה וכו’. גם כאן – החיסכון הכספי אינו משתלם בעליל…

לסיכום, מומלץ להכיר את הטעויות הנפוצות בתכנון תאורה לבית ולהימנע מהן. זה יכול לחסוך מכם סכנות בטיחותיות, הוצאות מיותרות ולא מעט כאבי ראש…

כנסו עכשיו לחנות אונליין