התאמת גופי תאורה לחיפויי קירות בבית

ישנם כמה וכמה פרמטרים שונים בעיצוב הבית או המשרד אותם אנו לוקחים בחשבון בבואנו לבחור את גופי התאורה לבית, בין אם מדובר בגופי תאורה ניידים אותם ניתן להזיז ולהחליף בקלות ובין אם בגופים קבועים הממוקמים בתוך התקרה או הקירות.
אחד האלמנטים הרלבנטיים ביותר בשנים האחרונות בהקשר זה הוא חיפוי קירות – אלמנט נפוץ ביותר בעולם עיצוב הבית כיום, אותו ניתן למצוא במגוון רחב ועשיר בבתים פרטיים, משרדים וחללי עבודה שונים. אותם חיפויי קירות בולטים מאוד כמובן במראה הפנימי של כל חלל המכיל אותם, ולכן חובה לקחת אותם בחשבון גם בעת בחירת התאורה. כיצד נתאים את תאורת הבית לחיפויי הקירות הקיימים בכל אזור ואזור?

 

התאמת סגנונות בין חיפוי קיר דקורטיבי לתאורה באותו חלל

על מנת להתחיל ולהבין כיצד כדאי להתאים את התאורה באזור מסוים בבית לחיפויי הקירות, כדאי להבין מהם חיפויי הקירות הנפוצים ביותר באזורים שונים בבית. בבתים רבים כיום נעשה שימוש נרחב בחיפוי קיר דקורטיבי, המותאם לאזורים שונים בבית. ישנם חיפויים המותאמים במיוחד עבור חדר האמבטיה (בדרך כלל יהיו אלו חיפויים העשויים מחומר וטקסטורה אשר עמידים במיוחד בפני מים ומתאפיינים במראה סטרילי יחסית), חיפוי קירות מטבח (אלו יכולים להיות חיפויים בטקסטורה של נירוסטה או זכוכית כפי שניתן למצוא במטבחים מודרניים רבים, כמו גם חיפויים דמויי עץ לאזור פינת האוכל וכו’), חיפויים חיצוניים לקירות החיצוניים של הבית ועוד – קיימים כיום חיפויים ייעודיים כמעט עבור כל אזור בבית.
כמובן שנרצה להתאים בין סגנון התאורה בחלק מסוים של הבית לבין סגנון חיפויי הקירות באותו אזור. לדוגמה, בחדר האמבטיה, בו חיפוי הקירות בדרך כלל יהיו לבנים ובעלי מראה סטרילי נרצה להציב תאורה מתאימה, כזו אשר תשטוף את החלל באור לבן יחסית ותסייע ליצירת המראה ה”נקי”. במטבח, במידה ונעשה שימוש בחיפויי זכוכית, נירוסטה או חיפויים “נקיים” אחרים נתאים את התאורה להיות לבנה וחזקה גם כן. לעומת זאת, במטבחים (או אזורים במטבח מסוים) בהם קיימים דווקא חיפויים דמויי עץ המייצרים אווירה חמה יותר ניתן להציב תאורה בעלת אור רך וחמים יותר, כמו גם עמעמים המאפשרים אור בעצמות משתנות.

 

להתאים את חיפוי הקיר לתאורה או להיפך – מה לבחור קודם?

האם נבחר את חיפויי הקירות עבור כל אזור בבית על פי התאורה הקיימת באזור זה או דווקא להיפך – את התאורה על פי החיפויים באותו חדר?
זה תלוי כמובן במצב הקיים בכל בית ובית. במידה ומדובר בבית או דירה הנמצאים בשלבי עיצוב ובנייה, ניתן לתכנן מראש את הכל יחד, ולבחור מלכתחילה חיפויים וגופי תאורה אשר משתלבים טוב יחד.
במידה ואחד האלמנטים כבר קיים (לדוגמה, בית בו אנו מעוניינים לערוך שיפוץ ושדרוג של גופי התאורה לצד מערך קיים של חיפויי קירות), בדרך כלל יהיה נוח יותר פשוט להתאים את האלמנט השני לראשון, כלומר – במידה והחיפויים כבר קיימים פשוט נחלי. את גופי התאורה בהתאם ולהיפך.
חשוב להבין כי חיפויי קירות ותאורה הם שני אלמנטים דומיננטיים אשר הולכים יחד – לא ניתן להפריד ביניהם לחלוטין כך שתמיד כדאי לקחת את שניהם בחשבון בעת הבנייה/תכנון/שיפוץ, ולא להתחשב רק באחד מהם ואחר כך להתאים לו את השני.

כנסו עכשיו לחנות אונליין